جذاب ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022

جذاب ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022 را تماشا کنید

در این مطلب جذاب ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022 را مشاهده می‌کنید؛ از عکس یک خرس قطبی بامزه تا تصویر دردناک قتل حیوانات برای تولید خز.

«عکاس سال حیات وحش» رقابت جذابی است که به لطف آن عکاسان سراسر جهان، از اروپا گرفته تا آسیا تصاویری چشمگیر از حیات وحش و تعامل حیوانات با طبیعت، انسان‌ها و سایر حیوانات خلق می‌کنند. برنده‌های این رقابت در 11 اکتبر (19 مهر) اعلام می‌شود و نمایشگاهی از 100 عکس برنده در 14 اکتبر (22 مهر) در موزه تاریخ طبیعی لندن برپا خواهد شد. در ادامه به تحسین‌شده‌ترین و دیدنی‌ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022 می‌پردازیم.

جذاب ترین و چشمگیرترین تصاویر حیات وحش در سال 2022

سرزمین عجاب زیر آب – تینا تورمنن، فنلاند

عکاس این عکس تینا تورمنن درحالی که طی سه سال گذشته فقط ماهی مُرده در دریا پیدا کرده بود، این بار طی غواصی سالانه خود در دریاچه هونکالامپی چندین ماهی لوتی اروپایی بازیگوش را مشاهده کرد. او ماهی‌ها را در قابی از ابرهای جلبکی صورتی‌رنگ قرار داده است. البته در پس این صحنه چشم‌نواز، رشد بیش از حد جلبک‌ها که ناشی از تغییرات اقلیمی و گرم‌شدن آب‌ها است، به خاطر مصرف اکسیژن و بستن راه نور خورشید امکان دارد برای حیات آبزی‌ها مشکل‌ساز شود.

صید فقط یک روز – سریکانث منپوری، هند

دیدن این حجم از نیزه‌ماهی و بادبان‌ماهی به صورت یکجا در کاکیندا آندرا پرادش برای عکاس هیجان‌انگیز بود. او برای به نمایش گذاشتن اندازه بازار ماهی از پهپاد استفاده کرده است تا نمایی از بالا از آن تهیه کند. در مقیاس جهانی 85 درصد از ذخایر ماهی را انسان‌ها با استخراج بیش از حد رو به نابودی برده‌اند.

دوراهی تنبل – سوزی استرهاس، ایالات متحده آمریکا

وقتی یک تنبل در پورتو ویهو د تالامانکای کاستا ریکا با سگ بزرگ‌جثه‌ای مواجه می‌شود. اینجا است که به تکاپو می‌افتد تا با بالا رفتن از درخت جان خود را نجات بدهد ولی در واقع خطری تهدیدش نمی‌کند؛ سگ آموزش‌دیده صرفاً می‌خواهد او را بو بکشد. تنبل‌ها اغلب بالای درخت‌ها به سر می‌برند و کمتر پیش می‌آید به زمین بیایند. با این حال، به دلیل نابودی ادامه‌دار زیستگاه‌ها و گسستگی جنگل‌ها مجبورند برای پیدا کردن غذا، زیستگاه و همنوعان خود پا به مناطق شهری بگذارند. دوراهی تنبل را می‌توان یکی از بامزه‌ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022 دانست.

هم‌لانه‌ای‌ها – مورگان هایم، ایالات متحده آمریکا

مورگان هایم دوربین‌های تله‌ای مخصوصی را حوالی لانه‌های زیرزمینی فعال در حوضه کلمبیا در واشینگتون کاشت تا رفت و آمد این لانه‌ها را زیر ذره‌بین ببرد. خوشبختانه بالاخره توانست صحنه جذاب تعامل یک خرگوش با سوسکی را شکار کند که به لانه آن پناه برده بود.

زرافه در حال محو شدن – خوزه فراگازو، پرتغال

فراگازوی پرتغالی در این عکس به شکلی ظریف تقابل بین دنیای طبیعی و سازه‌های انسان را به نمایش گذاشته است. زرافه‌ای که در طبیعت در بلندی همتایی ندارد، حالا در برابر ستون‌های عظیم ریل استاندارد جدید کنیا ناچیز به نظر می‌رسد. این تصویر به درستی نشان می‌دهد که چطور فضا برای حیوانات تنگ و تنگ‌تر می‌شود؛ یک تلنگر کوچک برای اهمیت بیشتر به حیات وحش.

جعبه هشت‌پا – ساموئل اسلاس، ایتالیا/آمریکا از دسته 15 تا 17 سال

ساموئل اسلاس مشغول غواصی در اندونزی بود که متوجه این هشت‌پای نارگیل‌دوست در حال سرک کشیدن از پناهگاه صدفی خود شد. او نور لامپ چشمک‌زن خود را کم کرد تا باعث ترس هشت‌پا نشود. هشت‌پا در ابتدا با نزدیک شدن عکاس در صدف را بست اما مدتی بعد آرام‌آرم آن را باز کرد و رنگ آبی چشمگیر خود را به نمایش گذاشت.

نگاه درست – ریچارد رابینسون، نیوزیلند

چالش اصلی رابینسون درحالی که بچه نهنگ داشت او را تفتیش می‌کرد، این بود که به اندازه کافی از آن دور شود تا بتواند عکس بگیرد. او به مدت نیم ساعت با این بچه نهنگ در پارت راس سر و کار داشت. جمعیت نهنگ‌های حقیقی جنوبی نیوزیلند که در زبان مائوری با نام توهورا شناخته می‌شوند، به قدری مورد شکار گسترده شکارچیان اروپایی در قرن 19 و شکارچیان شوروی در قرن 20 قرار گرفتند که به مرز انقراض رسیدند. این نهنگ‌ها که حالا جزو گونه‌های حفاظت‌شده در نظر گرفته شده‌اند، جمعیتشان رفته‌رفته از فقط 13 ماده مولد به بیش از 2 هزار عدد رسیده است.

مرگ و زندگی در پرورش خز – جوآن مک کانر، کانادا

صحنه جنگ بچه مینک‌ها داخل قفسی تنگ و تاریک در یک مزرعه پرورش خز در لینداسن سوئد به معنای واقعی دلخراش است. علامت بالای قفس هم حکایت از این دارد که دو بچه مینک کشته شده‌اند. به دنبال تغییرات قانونی صورت‌گرفته از زمانی که این عکس گرفته شد، مزرعه‌ها حالا قفس‌هایی کمی بزرگ‌تر را تدارک دیده‌اند ولی همچنان نمی‌توان ظلم آشکار موجود نسبت به حیوانات را انکار کرد. بی‌شک این عکس یکی از ناراحت‌کننده‌ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022 به شمار می‌رود.

جر و بحث زیرآبروک – هیکی نیکی، فنلاند

زیرآبروک‌ها که به خاطر توانایی خود در شنا زیر آب شناخته شده‌اند، روی تخته سنگ‌های داخل آب می‌ایستند و پس از تجزیه و تحلیل رودخانه، به سراغ شکار حشره‌های یک‌روزه، بال‌مودارها، کرمینه‌ها و ماهی‌های کوچک می‌روند. صاحب این اثر هیکی نیکی بعد از سال‌ها سر زدن به رودخانه کوسامو، همه زیر و بم زیرآبروک‌های گلوسفید آنجا را می‌دانست. بعد از اینکه یکی از آن‌ها را هم مشاهده کرد که زیر آب مخفی شده، بی‌سر و صدا لب آب ایستاد و نهایتاً توانست در یک چشم به هم زدن لحظه‌ای را ثبت کند که طی آن دو زیرآبروک برای کسب قدرت می‌جنگند.

گوزن نر برفی – جاشوا کاکس، بریتانیا، دسته 10 سال به پایین

وقتی جاشوا کاکس و پدرش به ریچموند پارک لندن رسیدند، تازه برف شروع به باریدن کرده بود. آن‌ها گوزنی را که در عکس مشاهده می‌کنید با رعایت فاصله‌ای ایمن دنبال کردند و با شدت گرفتن برف، گوزن ناگهان ایستاد. عکاس می‌گوید که این گوزن «اینطور به نظر می‌آمد که انگار دارد حمام برف می‌گیرد». از سال 1637 گوزن‌های زرد و قرمز آزادانه در این پارک می‌گردند.

تحت تعقیب! – بریتا یاشینسکی، آلمان/بریتانیا

کلتان که در این عکس به رنگ آبی می‌درخشد، یکی از اجزای باتری‌های گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها است. یاشینسکی در این عکس آن را در کنار ابزار و آلات معدن‌کاری و بقایای حیوانات تحت تاثیر از این صنعت به نمایش گذاشته است؛ به طور دقیق‌تر، جمجمه گوریل، مهره‌ها، استخوان پا و تیغ‌های جوجه تیغی که به تصرف مسئولین گمرکی درآمده‌اند. کلتان به دست کارگران ارزان‌قیمت معدن که برای غذا حیوانات وحشی را شکار می‌کنند، از بسترهای رودخانه‌های جمهوری دموکراتیک کنگو استخراج می‌شود. شکار و کسب‌وکار با حیات وحش، آینده گوریل‌های این کشور را به خطر انداخته و خطر جهش ویروس‌ها به انسان‌ها را افزایش داده است.

قاب قطبی – دمیتری کوخ، روسیه

عکاس این اثر که یکی از جذاب ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022 به حساب می‌آید، با قایق به جزیره کوچک کولیوچین در روسیه سفر کرد که از سال 1992 انسان‌ها ترکش کرده‌اند. دمیتری کوخ وقتی متوجه حرکت چیزی در یکی از خانه‌های متروکه شد، به شدت تعجب کرد. او به لطف دوربین‌های شکاری موفق به مشاهده بیش از 20 خرس قطبی شد که در این شهر ارواح پرسه می‌زنند. سپس با استفاده از یک پهپاد کم سر و صدا از آن‌ها گزارش مستند تهیه کرد.

سیل‌های از دست رفته – جاسپر دوئست، هلند

در این تصویر مدیر ایستگاه مرجع رودخانه زامبزی در زامبیا را مشاهده می‌کنیم درحالی که در طرف راست او خانه جدیدش قرار دارد؛ خانه‌ای که به دلیل کاهش سطح آب، نیازی به ساخت آن با ارتفاع بالا نبوده است. ساکنان این دشت سیلابی به خاطر تغییرات اقلیمی و جنگل‌زدایی، دائماً با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مهمانی قورباغه‌های درختی – براندون گوئل، کاستا ریکا/ایالات متحده آمریکا

عکاس آخرین مورد از جذاب ترین تصاویر حیات وحش در سال 2022 تا سینه در آب‌های گل‌آلود شبه‌جزیره اوسا رفت که در آن جمعی از قورباغه‌های درختی نر این طرف و آن طرف می‌پریدند؛ یک مهمانی تمام‌عیار که در آن همه دنبال دوست یا جفت برای خود هستند.

نظر شما کاربران راجع به این تصاویر تمجیدشده از حیات وحش در سال 2022 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*