سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان در تمام تاریخ ؛ از سامورایی‌ها تا روس‌ و آمریکایی

در این مطلب قصد داریم قابل اعتمادترین، بادوام ترین و سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان در طول تاریخ را به شما معرفی کنیم.

شاسی بلندها در حال حاضر محبوب‌ترین بخش بازار خودرو هستند و هر خودروساز بزرگی حداقل یک شاسی بلند را در خط تولید خود دارد. با وجود حق انتخاب بسیار زیاد در بازار شاسی بلندها، خودروسازان باید برای جذب حداکثری خریداران، بهترین محصول ممکن را عرضه کنند و یکی از معیارهای کلیدی برای همه مشتریان در بازار، خرید یک شاسی بلند جدید با حداکثر قابلیت اطمینان است.

به طور کلی ثابت شده است که خودروهای مدرن بیش از هر زمان دیگری قابل اعتماد و ایمن هستند و به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که مسافت پیموده شده‌ی بیشتر و سال‌های بیشتری را در جاده‌ها نسبت به نسل‌های قبلی خود دوام بیاورند. اما اس یو وی‌ها یا شاسی بلندهایی در بازار وجود دارند که نمونه‌های درخشانی از قابلیت اطمینان و سرسخت بودن به شمار می‌روند. این خودروها با کیفیت ساخت عالی، بدنه محکم و تعمیر آسان در صورت فرسودگی و خرابی قطعات، هنوز هم پس از چندین دهه کار کردن در جاده‌ها دیده می‌شوند و به خوبی به ماموریت خود ادامه می‌دهند. این خودروها برای فتح جاده‌ها ساخته‌اند و برای مدت طولانی به مالکان خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

همچنین شایان ذکر است که قابلیت اطمینان بر اساس عواملی غیر از کیفیت ساخت اولیه سنجیده می‌شود. تعمیر و نگهداری، سبک رانندگی و آب و هوایی که با خودرو در آن رانندگی می‌شود، همگی می‌توانند تفاوت زیادی در میزان قابل اعتماد بودن و دوام آوردن خود ایجاد کنند. بنابراین همیشه می‌توان نمونه‌هایی از خودروهایی را پیدا کرد که معمولا سرسخت هستند، اما گاهی اوقات داشتن آنها برای مالکشان به کابوسی تبدیل شده است.

در ادامه قصد داریم به 12 مورد از سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان در تمام تاریخ اشاره کنیم که معمولا شما را ناامید نمی‌کنند و در زمینه دوام، قابلیت اطمینان و جان‌سخت بودن شهرت مثال زدنی دارند. با معرفی سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان همراه ما باشید.

12 مورد از سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

1. مرسدس بنز کلاس G

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

مرسدس بنز کلاس G مدرن عمدتا به خودرویی برای افراد مشهور و ثروتمند تبدیل شده است و بیشتر در خیابان‌های لس‌آنجلس دیده می‌شود. با این حال، در ابتدا آنها به عنوان خودروهای نظامی آلمان ساخته شدند و این استحکام نظامی هنوز در دی ان ای خودروهای نسل فعلی این خانواده وجود دارد. خودروهای G-Wagon به طور معمول قابل اعتمادتر و سرسخت‌تر از بسیاری از وسایل نقلیه لوکس هستند و مطمئنا در جاده‌های ناهموار توانایی بسیار بیشتری دارند. خریداران ثروتمند می‌توانند مدل 2022 بنز کلاس G را خریداری کنند که با جان‌سخت‌ترین خودروهای آفرود موجود در بازار رقابت خواهد کرد؛ حتی اگر قیمت آن بسیار بالا و شش رقمی باشد.

خودروهای قدیمی‌تر کلاس G از مدل‌های جدید بادوام‌تر و قابل اعتمادتر هستند؛ به این دلیل که ساختار آنها پیچیدگی کمتری دارد و ویژگی‌های لوکس کمتری در آنها به کار رفته و در نتیجه اشتباهات کمتری در آنها دیده می‌شود. به دلیل همین قابلیت اعتماد بالا، بسیاری از این خودروها هنوز هم قیمت بسیار بالایی دارند.

به لطف محبوبیت زیاد کلاس G در بین ارتش‌های کشورهای مختلف جهان، تهیه یک خودروی سابق ارتش در بازار آمریکا آسان‌تر است و نمونه‌هایی از آنها که مسافت کمی را پیموده اغلب با قیمت کمتر از 25 هزار دلار قابل خریداری خواهد بود. گفتنی است چنین خودروهایی هنوز در ارتش کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان و سوئیس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. نیسان پاترول

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

شاید نیسان پاترول در بازار ایالات متحده آمریکا کمتر شناخته شده باشد، اما در بسیاری از کشورها از جمله ایران محبوبیت زیادی دارد و برای چند دهه، خودروی بسیار پرفروشی بوده است. این آفرودر پرسابقه اولین بار در سال 1951 از خط تولید نیسان خارج شد و از آن زمان به بعد به طور مداوم و برای چندین سال به تولید رسید. یکی از بازارهای صادراتی اولیه پاترول، استرالیا است؛ جایی که اولین وسیله نقلیه‌ای بود که از صحرای سیمپسون عبور کرد. حداقل شش نسل از پاترول تولید شد که جدیدترین نسل آن Y62 بود که در سال 2013 معرفی شد.

استحکام و سرسخت بودن نیسان پاترول، آن را به محبوبیت زیادی در بازار خاورمیانه رساند. در این منطقه، بسیاری از مالکان پاترول، خودروهای خود را ارتقا دادند تا به قدرت چشمگیری دست پیدا کنند. مسابقات قهرمانی درگ در دبی و سایر نقاط امارات متحده عربی با پاترول‌هایی که بیش از هزار اسب بخار قدرت دارند، برگزار می‌شود. حتی یکی از مالکان این خودرو در دبی موفق شد به قدرت باورنکردنی 2700 اسب بخار از موتور کارخانه این خودرو دست پیدا کند و آن را به سرعت 355 کیلومتر بر ساعت در جریان درگ 0.80 کیلومتری برساند.

نسل فعلی پاترول در بازار ایالات متحده آمریکا موجود نیست، اما نسخه اصلاح شده Y62 از سال 2017 با نام نیسان آرمادا در آمریکا فروخته می‌شود.

3. کیا تلوراید

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

وقتی مردم به خودروهای سرسخت و قابل اطمینان فکر می‌کنند، ممکن است شرکت خودروسازی کیا اولین تولیدکننده‌ای نباشد که به ذهن‌ها خطور می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد شاسی بلند اخیر این برند یعنی Telluride منتقدان و مشتریان را شگفت‌زده کرده است. کانسیومر ریپورتس، امتیاز عالی 5 از 5 را در زمینه قابلیت اطمینان به کیا تلوراید داده است و رسانه Car and Driver می‌گوید این SUV در طی 65 هزار کیلومتر آزمایش همچنان با دوام و عالی باقی مانده است و تنها مشکل واقعی آن، ترک خوردگی شیشه جلو بوده است. متاسفانه به نظر می‌رسد مقاومت شیشه جلو یک مشکل عمومی در تلوراید بوده، چرا که بر اساس داده‌های NHTSA در سال 2021، چهل و چهار مورد شکایت مرتبط با این مشکل ثبت شده است.

با این حال با توجه به این که در سال 2021 تعداد 93 هزار و 705 دستگاه تلوراید در بازار ایالات متحده آمریکا فروخته شد، نمی‌توان گفت این 44 مورد شکایت عدد زیادی بوده و تمام کارهای اصلاحی مورد نیاز نیز تحت ضمانت گسترده کیا پوشش داده شده است. شایان ذکر است که Telluride دارای گارانتی پنج ساله یا 60 هزار مایلی خواهد بود و پیشرانه آن نیز برای 10 سال یا 100 هزار مایل گارانتی دارد که در این زمینه به یک خودروی پیشرو تبدیل شده است.

گارانتی طولانی‌مدت کیا به همراه کیفیت ساخت اولیه تلوراید، به این معنی است که رانندگان نباید با 200 هزار مایل یا 322 هزار کیلومتر رانندگی با خودروی خود مشکلی داشته باشند. بنابراین احتمالا تا چند دهه بعد از خروج آخرین دستگاه تلوراید از خط تولید کیا، باز هم می‌توانیم این خودرو را در جاده‌ها ببینیم.

4. هوندا اچ آر وی

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

هوندا HR-V با وجود اندازه کوچک خود به سرعت ثابت کرد که یکی از بهترین خودروهای پرمصرف در بخش خود است. به عنوان یک SUV ساب کامپکت، این خودرو از ویژگی‌های آفرودی کمتری برخوردار است و برای خریدارانی که به دنبال تجربه رانندگی هیجان‌انگیز هستند نیز چیز کمتری برای ارائه دارد. اما این خبر خوبی برای خریداران مدل‌های دست دوم آن خواهد بود، چرا که به این معنی است که اکثر مالکان هوندا HR-V رانندگان محتاطی هستند و به این ترتیب می‌توان نمونه‌هایی از آن که در شرایط خوبی هستند را به آسانی پیدا کرد.

داده‌های NHTSA نشان می‌دهد که میزان شکایت‌ها از مدل 2016 اچ آر وی بیشتر از سایر مدل‌های آن بوده است و در مجموع 140 شکایت را ثبت کرده است. این رقم در مدل‌های بعدی به شدت کاهش پیدا کرد و به تنها 59 شکایت برای سال بعدی رسید و با ثبت 5 مورد شکایت برای مدل سال 2021 به روند رو به رشد خود ادامه داد.

به این ترتیب اکنون یکی از کمترین شکایت در مورد خودروهای شاسی بلند جاده‌ای به هوندا اچ آر وی تعلق دارد که شاید دستاورد آنچنان ارزشمندی نباشد، اما برای خریدارانی که به دنبال یک خودرو سرسخت و با دوام و با قابلیت اطمینان بالا هستند، بسیار مهم خواهد بود. هوندا HR-V برای مدل سال 2023 بروزرسانی شده است و از فناوری‌های بیشتر به صورت استاندارد، طراحی ظاهری جدید و پیشرانه جدیدتر و قدرتمندتر بهره می‌برد.

مطمئنا هوندا اچ آر وی به اندازه یک SUV فول سایز، همه کاره نخواهد بود، اما با قیمت پایه کمتر از 24 هزار دلار نمی‌توان چنین انتظاری را نیز از آن داشت. اگر یک شاسی بلند و کراس اوور کوچک چیزی است که شما نیاز دارید، سخت است که Honda HR-V را نادیده بگیرید. این خودرو با ویژگی‌هایی که دارد و همچنین با توجه به بدون دردسر بودنش برای مالکان، گزینه بسیار خوبی برای خرید محسوب می‌شود.

5. شورولت سابربن

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

نام سابربن از دیرباز مورد علاقه آمریکایی‌ها بوده است. قدمت آن به سال 1953 بازمی‌گردد و اکنون این خودرو در نسل دوازدهم خود قرار دارد و همچنان خودرویی پرفروش برای شورولت محسوب می‌شود. با این حال با توجه به قیمت بالای مدل 2023 شورولت Subarban که به نزدیک 80 هزار دلار می‌رسد، این خودرو با ارزان‌ترین خودروهای SUV موجود در بازار فاصله زیادی دارد. خریداران می‌توانند با این خودرو صدها هزار مایل مسافت را رانندگی کنند. iSeeCars گزارش داده که 6.6 درصد از خودروهای سابربن می‌توانند به رکورد پیمودن بیش از 200 هزار مایل یا 322 هزار کیلومتر برسند؛ این سومین آمار خوب در بازار و بالاترین رتبه به غیر از در نظر گرفتن محصولات تویوتا محسوب می‌شود.

مدیر بازاریابی تراک‌های شورولت در مصاحبه‌ای گفت خریداران به دلیل قابلیت، فضا و فناوری که سابربن برای هر سفر جاده‌ای یا رانندگی روزانه ارائه می‌کند، به خرید این خودرو علاقه نشان می‌دهند. علاوه بر این‌ها، دلیل دیگر هم این خواهد بود که Subarban یکی از سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان است و مالکان آن می‌توانند برای چند دهه از این خودرو به عنوان وسیله حمل و نقل خانوادگی خود استفاده کنند.

ممکن است فضای داخلی شورولت سابربن به اندازه رقبایی مثل جیپ واگنیر مجلل و لوکس نباشد، اما شورولت حس اطمینان و دوام را در این خودرو ارائه می‌دهد که مشابه آن در کمتر خودروی دیگری دیده می‌شود.

6. تویوتا سکویا

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

تویوتا Sequoia در مقایسه با رقبای خود، لوکس‌ترین خودرو نیست و هیجان‌انگیزترین خودرو برای رانندگی نیز نخواهد بود. اما وقتی صحبت از دوام و اطمینان می‌شود، تعداد کمی از شاسی بلندها می‌توانند به اندازه سکویا قابل اعتماد باشند. iSeeCars در یک مطالعه به بررسی جزئیات مدل‌هایی پرداخت که احتمالا تا مسافت 200 هزار مایل یا 322 هزار کیلومتر را طی می‌کنند. در این گزارش، تویوتا سکویا پس از لندکروز و بالاتر از شورولت سابربن در جایگاه دوم قرار گرفت. 14.2 درصد از خودروهای سکویا در جاده‌ها به مرز 200 هزار مایل رسیده بودند، در حالی که این رقم برای رقیب بعدی یعنی شورولت سابربن تنها 6.6 درصد بود.

هر نسل از تویوتا سکویا ثابت کرده که به طور چشمگیری دوام دارد و سرسخت است، اما برخی از مدل‌های آن شکایت‌های بیشتری را نسبت به مدل‌های دیگر دریافت کردند. به طور خاص، احتمالا بهتر است از خرید مدل‌هایی که بین سال‌های 2001 تا 2004 ساخته شده‌اند دوری کنید؛ چرا که گزارش شده اغلب این خودروها از مشکلاتی در ترمز، فرمان، گیربکس و حتی موتور رنج می‌برند. با این حال بیشتر نمونه‌های ساخته شده پس از سال 2009 بدون مشکل و ایراد هستند.

سکویا برای مدل سال 2023 بروزرسانی کاملی را از جمله سیستم هیبریدی جدید دریافت کرده است. این سیستم هیبریدی جدید شامل یک موتور توربو دو قلوی V6 می‌شود که قدرت 437 اسب بخار و گشتاور 790 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. این مدل با طراحی جسورانه‌تر و طیف وسیعی از تریم‌های موجود، بیشتر از هر زمان دیگری به انتقاداتی که به مدل‌های قبلی وارد می‌شد، پاسخ گفته است. بنابراین مدل جدید تویوتا سکویا با ویژگی‌های تازه‌ی خود و قابلیت اطمینانی که از نسل‌های قبلی به ارث برده، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای خرید کردن باشد.

7. ویلیس جیپ

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

یکی از نمادین‌ترین شاسی بلندهایی که تاکنون ساخته شده است، ویلیس جیپ است که مانند بسیاری از توانمندترین خودروهای آفرود، در اصل برای استفاده نظامی طراحی و ساخته شده بود. قابلیت اطمینان این خودرو در نتیجه‌ی سادگی آن به وجود آمد؛ در واقع این خودرو شامل چیزهایی نبود که اصلا نیازی به وجود آنها نداشت. این خودرو توسط Willys-Overland به درخواست ارتش ایالات متحده آمریکا تولید شد که در ابتدا طراحان را برای ساخت خودرویی با وزن کمتر از 590 کیلوگرم که می‌توانست 272 کیلوگرم بار را حمل کند، به چالش کشیده بود.

جیپ تولید شده کمی بیش از این وزن را داشت، اما به هر حال ارتش آمریکا آن را به عنوان یکی از خودروهای اصلی خود انتخاب کرد و این SUV توانست طرح‌های رقیب جدی خود یعنی فورد و بنتام را شکست دهد.

در مجموع بیش از 368 هزار دستگاه جیپ Willys تولید شد که همگی به رنگ سبز زیتونی درآمده بودند. این خودروها به پیروزی در جنگ جهانی دوم کمک کردند، زیرا از آنها برای شناسایی مسیرها قبل از رسیدن تانک‌های سنگین‌تر و کندتر استفاده می‌شد. رسانه موتورترند، یک جیپ بازسازی شده دهه 40 میلادی را آزمایش کرد و گزارش داد که رانندگی با آن بهتر از چیزی است که ممکن است برخی انتظار داشته باشند، اما تسلط بر فرمان آن دشوار بود، چرا که بسیار سبک بوده و پاسخ‌گویی سریعی داشت.

ممکن است رانندگی با این خودرو دنیایی دور از رانندگی با یک خودروی مدرن داشته باشد، اما جیپ Willys یکی از سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان در تاریخ و خودرویی کاملا قابل اعتماد است.

8. لکسوس جی ایکس

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

اگر یک تویوتا لندکروزر فول سایز کمی بیش از حد ساده یا خیلی بزرگ به نظر می‌رسد، لکسوس یک جایگزین لوکس برای آن ارائه می‌دهد که بر اساس همان زیربنا ساخته شده و به اندازه‌ی برادر خود قابل اعتماد و سرسخت است. لکسوس GX بر اساس لندکروزر پرادو، یک نسخه کوچک‌تر از لندکروزر که بر رانندگی شهری متمرکز شده، ساخته شده است.

نسل اول GX470 در سال 2003 میلادی به عنوان تلاشی برای سرمایه‌گذاری در بازار شاسی بلندهای لوکس در حال رشد به بازار عرضه شد. اما با گذشت زمان، ارزش آن کاهش پیدا کرد و در سال‌های اخیر به گزینه مورد علاقه بین عاشقان آفرود تبدیل شد. نسل دوم GX460 که در سال 2010 معرفی شد، بر اساس J150 Prado ساخته شده بود. این خودرو اکثر ویژگی‌های نسل قبلی از جمله سیستم چهار چرخ محرک استاندارد و فضای داخلی مجلل و لوکس لکسوس را به همراه داشت.

نسل دوم این خودرو به مدت دوازده سال به فروش و قدرت‌نمایی خود ادامه داد و هنوز هم پلتفرم آن در زمینه قابلیت اطمینان معجزه می‌کند. کانسیومر ریپورتز در سال 2022 نام لکسوس GX را به عنوان قابل اعتمادترین وسیله نقلیه در بازار معرفی کرد. به این ترتیب این خودرو توانست از همتایان تویوتا و محصولات پیشرفته‌تری از تسلا و کیا پیشی بگیرد.

9. تویوتا فور رانر

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

تویوتا 4Runner مدل 2023 چهل سالگی تولید این خودرو را جشن می‌‌گیرد و به همین مناسبت، تویوتا نسخه ویژه‌ای از آن را عرضه کرده است که در تعداد محدود 4040 دستگاه به فروش می‌رسد. این شاسی بلند باسابقه ثابت کرده است که یکی از سرسخت ترین و توانمندترین شاسی بلندهای جهان در کلاس خود محسوب می‌شود، اما به سختی می‌توان آن را بهترین خودرو در این بخش دانست.

این SUV برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایر رقبای خود روی یک پلتفرم ساخته شد. رسانه Car and Driver معتقد است که این پلتفرم هم برای رانندگی و هم در داخل کابین منسوخ شده است. پیشرانه این خودرو همانی هست که برای سال‌ها متمادی بوده؛ یعنی یک موتور V6 با قدرت 270 اسب بخار که به طور قابل توجهی سریع‌تر و بیشتر از رقبای مدرن خود سوخت مصرف می‌کند.

با این اوصاف، تویوتا 4Runner را نمی‌توان یک خودروی ایده‌آل دانست، اما یک چیز وجود دارد که باعث می‌شود خودروهای دیگر نتوانند فور رانر را به راحتی شکست دهند و آن قابلیت اطمینان و دوام این خودرو است. iSeeCars در مطالعه خود روی خودروهایی که به مسافت 200 هزار مایل یا 322 هزار کیلومتر می‌رسند، اعلام کرده که 4.6 درصد از خودروهای 4Runner در جاده‌ها به این رکورد رسیده‌اند و آن را در رتبه 5 این پژوهش قرار داده است. همچنین گزارش‌هایی از رسیدن این خودروها به مسافت 300 هزار مایل یا 482 هزار کیلومتر با نگهداری خوب گزارش شده است.

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، زنگ‌زدگی بزرگترین مشکل 4Runner در طولانی‌مدت است. طبق گزارش رسانه Vehicle History، نسل چهارم تویوتا فور رانر بدترین مشکلات زنگ زدگی را دارند.

10. لادا نیوا

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

خودروهای بسیار کمی در جاده‌ها وجود دارند که به اندازه لادا نیوا ابتدایی باشند. Niva اولین بار در سال 1977 میلادی وارد خط تولید این خودروساز روسی شد و از آن زمان به بعد تا حد زیادی بدون تغییر به روند خود ادامه داد. این خودروی روسی تا همین اواخر در تعدادی از بازارهای صادراتی از جمله بریتانیا نیز در دسترس بود، اما تحریم‌های غرب در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، عرضه لیدا نیوا به بازارهای خارج از روسیه را متوقف کرد.

رسانه Car Magazine در سال 2021 خودرو لادا نیوا را بررسی کرد و آن را ترکیبی خنده‌دار از اجزای جدید و قدیمی توصیف کرد که ویژگی‌هایی مانند تهویه مطبوع و گرم‌کن صندلی‌ها را با ویژگی‌های قدیمی مثل داشبورد پلاستیکی و ستون از دور خارج شده ترکیب کرده است.

ممکن است لادا نیوا در بازار خودروهای مدرن، ناهنجار و غریبه باشد، اما یکی از سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان است و برای کسانی که می‌توانند رانندگی و زندگی با ویژگی‌های آن را تحمل کنند، گزینه ایده‌آلی خواهد بود. بسیاری از نیواهای اصلی در دهه 70 و 80 میلادی، هنوز هم با وظیفه‌شناسی، رانندگان و مالکان خود را در جاده‌ها جابه‌جا می‌کنند و ظاهرا مدل‌های جدیدتر آن نیز به همان اندازه محکم و بادوام هستند.

بررسی Car Magazine از این خودرو همچنین ثابت کرد که توانایی‌های آفرودی لادا نیوا با وجود اندازه کوچک و موتور ضعیف 82 اسب بخاری آن، فوق‌العاده است. این خودرو به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک دائمی و قفل‌های دیفرانسیل ارائه می‌شود و ارتفاع آن از زمین نیز زیاد است. شرکت خودروسازی لادا، Niva را به قدری ساده ساخته است که اگر چیزی در آن خراب شود، اکثر مالکان می‌توانند خودشان آن را با ابزارهای اولیه تعمیر کنند.

11. تویوتا لندکروزر 70

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

اگر یک شاسی بلند وجود داشته باشد که هنگام صحبت درباره قابلیت اطمینان و دوام به ذهن شما خطور می‌کند، بی شک آن تویوتا لندکروزر خواهد بود. لندکروز در طی هفت دهه‌ای که به فروش می‌رسد، شهرت مثال زدنی به عنوان یکی از سرسخت ترین شاسی بلندهای موجود در بازار جهان به دست آورده است و آمار نیز این ادعا را ثابت می‌کنند. در مطالعه‌ای که توسط iSeeCars انجام شد، لندکروزر محتمل‌ترین وسیله نقلیه برای رسیدن به مسافت 200 هزار مایل یا 322 هزار کیلومتر معرفی شده و 18.2 درصد از خودروهای موجود در جاده‌های آمریکا توانسته‌اند به این آمار دست پیدا کنند. به این ترتیب لندکروزر در این آمار بالاتر از تویوتا سکویا و شورولت سابربن قرار گرفته است.

هر نسل از تویوتا لندکروزر ثابت کرده است که کاملا قابل اعتماد خواهد بود، اما بسیاری از علاقه‌مندان اعتقاد دارند که سری 70 بهترین نسل از همه مدل‌های این خودرو است. در برخی از بازارها از جمله استرالیا و آفریقای جنوبی، سری 70 با وجود این که اولین بار در سال 1984 میلادی معرفی شد، هنوز هم در حال تولید است. به خصوص خودروهای دیزلی لندکروزر سری 70 به عنوان بادوام‌ترین و مستحکم‌ترین خودروها در نظر گرفته می‌شود و سازمان‌های خیریه و غیر انتفاعی اغلب در دورافتاده‌ترین مناطق جهان از آن استفاده می‌کنند.

12. تویوتا لندکروزر 200

سرسخت ترین شاسی بلندهای جهان

با وجود این که لندکروزر سری 200 تقریبا از هر نظر نسبت به نسل قبلی یعنی سری 100 بهبود یافته است، اما فروش آن در چندین بازار کلیدی کاهش پیدا کرد. فروش کم باعث شد این خودرو پس از سال 2021 دیگر در بازار ایالات متحده آمریکا تولید نشود، بدون این که جایگزینی برای آن معرفی شود. در استرالیا نیز فروش این خودرو در سال 2020 کاهش پیدا کرد، تا زمانی که اعلام شد نسل بعدی سری 300 موتور V8 نخواهد داشت. این موضوع باعث شد خریداران شوکه شوند و فروش این خودرو در یک ماه 128 درصد رشد پیدا کرد؛ البته این تصمیم از قبل گرفته شده بود.

نسل جدید لندکروزر به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد و فعلا زود است که بتوانیم قضاوت کنیم که آیا به اندازه تمام نسل‌های قبلی بادوام و قابل اعتماد خواهد بود یا خیر. با وجود این، پایان عمر پیشرانه V8 این خودرو که تشنه، اما قابل اعتماد بود، نشان می‌دهد که پایان یک دوره برای لندکروز فرا رسیده است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود لندکروزرهای سری 200 همچنان ارزش خود را در طول زمان حفظ کنند و شاید به یک منبع سرمایه برای خریدارانی تبدیل شود که هر سال مسافت پیموده شده بیشتری با آن دارند.

به هر حال ثابت شده است که هیچ خودرویی به اندازه لندکروزرها، چه در بزرگراه‌ها و چه در دورافتاده‌ترین مناطق روی زمین، قابل اعتماد نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*