فناوری Wi-Fi 7

اینتل خبر از سرعت خارق‌العاده ۵ گیگابیت برثانیه‌ای فناوری Wi-Fi 7 داد!

اینتل می‌گوید فناوری Wi-Fi 7 می‌تواند از سرعت شگفت‌انگیز ۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای هم گذر کند که به معنای سرعت ۵ برابری نسبت به وای فای ۶ است.

علیرغم اینکه فناوری‌ها و محصولات مجهز به وای فای ۶ و وای فای 6E هنوز به طور گسترده توسط عموم مردم پذیرفته و مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، اما اینتل به عنوان پادشاه صنعت فناوری نیمه‌هادی می‌خواهد نسل جدید اینترنت پهنای باند، فناوری Wi-Fi 7 را هم توسعه بدهد.

اینتل با همکاری شرکت Broadcom نشان داده که وای فای ۷ می‌تواند به سرعتی فراتر از ۵ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که آن ۵ برابر سریع‌تر از سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه‌ای وای فای ۶ و ۲۵ برابر سریع‌تر از حداکثر سرعت ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای وای فای ۵ است!

فناوری Wi-Fi 7

در این آزمایش اینتل از یک لپ تاپ با پشتیبانی از وای فای ۶ و یک روتر اکسس پوینت Broadcom استفاده کرده که موفق به ثبت رکورد سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای شده است. برودکام می‌گوید ارزشمند بودن این فناوری فقط به سرعت بالاتر و ظرفیت بیشتر شبکه در آن نیست، بلکه می‌تواند نرخ تأخیر را هم تا حد بسیار زیادی بکاهد.

فناوری Wi-Fi 7 ، هدیه اینتل به گیمرها و استریمرها

کاهش نرخ تأخیر برای ارائه یک تجربه همه‌جانبه در بازی‌های آنلاین و هدست‌های بی‌سیم واقعیت مجازی از طریق Wi-Fi بسیار ارزشمند است. همچنین فناوری Wi-Fi 7 امکان پخش ویدیوهایی با رزولوشن چشمگیر UHD 16K را هم به بهترین شکل فراهم می‌کند.

اینتل در اسناد منتشر شده در مورد وای فای ۷ می‌گوید که این کمپانی امیدوار است توسعه مودم‌ها و لپ تاپ‌های مجهز به آن از سال ۲۰۲۴ آغاز شود. چهار پیشرفت کلیدی در این نسل به ترتیب عبارت از اتصال سریع، قابلیت اطمینان بسیار بالا، پاسخگویی شبیه به راهکارهای سیمی و بهبود حریم خصوصی و امنیت هستند. اینتل وعده می‌دهد که این فناوری می‌تواند موارد زیر را ارائه کند:

  • سرعت وای فای کامپیوترهای شخصی با بیش از ۵ گیگابیت بر ثانیه و تأخیر بسیار کم که اجازه می‌دهد فایل‌ها را در چند ثانیه، به جای چند دقیقه، انتقال دهید.
  • با خیال راحت کامپیوتر شما بهترین اتصال وای فای را ایجاد و حفظ می‌کند.
  • اجرای بازی‌ها در همه‌جای منزل دون مشکل خواهد بود.
  • می‌توانید به اتصال وای فای اعتماد کنید.

این فناوری جدید بی‌سیم از اپراتورهای سه‌باند شامل فرکانس‌های زیر ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. اپراتورهای سه‌باند اجازه اتصال همزمان تعداد دستگاه‌های بیشتری به وای فای ۷ بدون ایجاد هرگونه تداخل را می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*