اطلاعات پردازنده های نسل ۱۳ اینتل

اطلاعات پردازنده های نسل ۱۳ اینتل به طور تصادفی فاش شد

اینتل به صورت اتفاقی اطلاعات پردازنده های نسل ۱۳ خودش را فاش کرد. در این خبر جزئیات فنی آن‌ها مثل فرکانس هسته‌ها مشخص شده است.

اینتل به صورت کاملاً اتفاقی، اطلاعات پردازنده های نسل ۱۳ (سری Raptor Lake) را فاش کرد. یک روز پس از تأیید خبر اینکه پردازنده‌های جدید اینتل می‌توانند روی فرکانس ۶ گیگاهرتزی اجرا شوند، اینتل اتفاقی اطلاعات پردازنده‌های مدل Core i5-13600K و Core i7-13700K و همچنین Core i9-13900K را منتشر و فوراً حذف کرد.

اطلاعات پردازنده های نسل ۱۳ اینتل

اطلاعات پردازنده های نسل ۱۳ اینتل

این اطلاعات در وب‌سایت کانادایی اینتل منتشر شد و خیلی سریع توسط کاربران توییتر مشاهده شده است. این مشخصات فاش می‌کنند که پردازنده بالارده Core i9-13900K از ۲۴ هسته و ۳۲ ترد بهره می‌برد که هسته‌های قدرتمند آن حداکثر روی فرکانس ۵.۴ گیگاهرتزی اجرا می‌شوند. مدل Core i7-13700K با ۱۶ هسته و ۲۴ ترد همراه است و فرکانس ۵.۳ گیگاهرتزی دارد. در نهایت مدل Core i5-13600K نیز با ۱۴ هسته و ۲۰ ترد همراه بوده و فرکانس ۵.۱ گیگاهرتزی را ارائه می‌کند.

این‌ها اطلاعاتی که هفته گذشته فاش شده بود را تأیید می‌کنند. آن‌ها همچنین نشان می‌دهند که نسخه‌های i7 و i9 پردازنده های نسل ۱۳ اینتل قادر به استفاده از دو هسته توانمند برای رساندن به فرکانس ۵.۸ گیگاهرتزی توسط فناوری Intel Thermal Velocity Boost هستند.

اینتل هنوز به صورت رسمی این پردازنده‌ها را رونمایی نکرده است، اما می‌گوید در عملکرد تک-ترد ۱۵ درصد و در عملکرد مالتی-ترد ۴۱ درصد بهبودیافته‌تر هستند. ماه جاری میلادی شرکت AMD نیز برای رقابت با این قطعات از پردازنده ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 7950X خودش با فرکانس بوست ۵.۷ گیگاهرتزی رونمایی خواهد کرد. اینتل می‌گوید یکی از نسخه‌های پردازنده جدید می‌تواند به صورت پیش‌فرض روی فرکانس ۶ گیگاهرتزی اجرا شود که اگر واقعی باشد فوق‌العاده به نظر می‌رسد!

ما ۲۷ سپتامبر (۵ مهر ماه) اطلاعات جدیدی از این پردازنده‌ها را در رویداد ویژه اینتل به دست خواهیم آورد. دقیقاً در همین روز کمپانی AMD نیز می‌خواهد از پردازنده‌های سری Zen 4 Ryzen 7000 خود رونمایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*