آب پران اپل واچ

ویژگی آب پران اپل واچ چیست و چگونه فعال می‌شود؟

ویژگی Water Lock (آب پران) اپل واچ، با انجام یک ترفند خلاقانه از این ساعت هوشمند در برابر نفوذ آب محافظت می‌کند، اما این فرآیند چگونه انجام می‌شود؟

از اولین نسخه اپل واچ تاکنون، این ساعت هوشمند همواره تا حدودی در برابر آب مقاوم بوده است، به طوری‌که اپل واچ سری 2 و دیگر مدل‌های بعدی، طبق گفته این شرکت، از طراحی مقاوم در برابر شنا و آب برخوردار هستند. ویژگی نرم‌افزاری آب پران یا “Water Lock” که اولین بار همراه اپل واچ 2 عرضه شد، از ثبت لمس نمایشگر این گجت در هنگام غوطه‌ور شدن در آب جلوگیری می‌کند و مهم‌تر از همه، پس از اتمام کار در استخر یا حمام، آب را از بلندگوی ساعت خارج می‌کند.

اگرچه Water Lock (آب پران) به گونه‌ای طراحی شده که هنگام شروع تمرینات مبتنی بر آب به‌طور خودکار روشن می‌شود، با این حال می‌توانید به‌صورت دستی این ویژگی را روشن کرده و از آن برای خروج آب از بلندگوی ساعت هوشمند استفاده کنید. این ویژگی اگرچه ممکن است برای بار اول، کمی عجیب به‌نظر برسد، اما کارکرد ساده‌ای دارد. اپل در وب‌سایت خود توضیح داده که در حین انجام این فرآیند، ممکن است صداهایی در هنگام تخلیه آب به گوش برسد و هم‌چنین آبی که به بیرون هدایت می‌شود، بر روی مچ دست شما ریخته شود.

چگونه از ویژگی آب پران اپل واچ استفاده کنیم؟

اپل واچ

اپل از سری 2 ساعت‌های هوشمند خود، به طور خودکار در هنگام انجام تمرینات آبی، مانند شنا این ویژگی را فعال می‌کند. اگر چه شما نیز می‌توانید هر زمان که خواستید، با کشیدن انگشت خود برای باز کردن مرکز کنترل و سپس ضربه زدن روی آن، قابلیت آب پران اپل واچ را روشن کنید. ساعت‌های هوشمند اپل برای پخش خودکار صداهایی طراحی شده که هنگام خاموش شدن ویژگی آب پران، برای خروج آب از بلندگو فعال می‌شوند. بسته به اینکه از کدام نسخه از سیستم‌عامل watchOS استفاده می‌کنید، این فرآیند به دو روش انجام می‌شود.

در نسخه watchOS 9 و در صورت فعال بودن ویژگی آب پران اپل واچ، باید تاج دیجیتالی ساعت را برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید. سپس، اپل واچ صدایی را پخش می‌کند تا زمانی‌که آب از بلندگوی گجت خارج شود. هم‌چنین یک لرزش لمسی نیز برای تایید فعال‌سازی آب پران دریافت خواهید کرد. این ویژگی، در جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل در اپل واچ سری 4 یا بالاتر، از جمله سری SE و اولترا در دسترس است. در watchOS 8 یا نسخه‌های قدیمی‌تر نیز در صورت فعال بودن ویژگی آب پران اپل واچ، پس از آنکه تاج دیجیتال را برای چند ثانیه چرخاندید، یک لرزش لمسی برای تایید خاموش بودن قابلیت Water Lock احساس خواهید کرد.

هر آنچه باید در مورد ویژگی Water Lock بدانید

ساعت اپل واچ

با استفاده از ویژگی آب پران، اپل واچ به طور خودکار، آب را از داخل بلندگوی خود خارج کرده و ورودی لمسی روی نمایشگر را غیرفعال می‌کند. با این حال، برخی فکر می‌کنند که این قابلیت، حالت خاصی را فعال می‌کند که از طریق آن، بلندگوی ساعت از آب جدا شده یا در هنگام خاموشی ساعت، محافظت بیش‌تری در برابر آب ایجاد می‌کند، اما اینطور نیست. ویژگی آب پران اپل واچ، در واقع راهی ساده برای اطمینان از این موضوع است که در هنگام قرارگیری صفحه لمسی گجت در زیر آب، به طور تصادفی با کسی تماس گرفته نشود.

به همین دلیل، با فعال‌سازی قابلیت Water Lock، در شرایطی که اپل واچ شما به طور کامل به زیر آب نرفته یا در صورتی که زیر دوش باشید، هم‌چنان می‌توانید هشدارهای اعلان‌های خود را بشنوید. در واقع، این ویژگی در صورتی‌که فراموش کرده باشید ویژگی Water Lock را فعال کنید نیز هم‌چنان از ساعت شما محافظت خواهد کرد. به نقل از اپل، مقاومت در برابر آب و مدت زمانی که می‌توانید اپل واچ خود را در آب غوطه‌ور کنید، به مدل ساعت هوشمندتان بستگی دارد.

برای مثال، اپل واچ اولترا می‌تواند تا عمق 100 متری، در زیر آب دوام بیاورد. توجه داشته باشید که اپل در وب‌سایت خود هشدار داده که اگر صدای بلندگوی ساعت هوشمند شما پس از خاموش کردن ویژگی آب پران و خروج آب، ضعیف شد، باید تا زمان تبخیر کامل منتظر بمانید. در این مدت، نباید ساعت خود را تکان دهید یا چیزی را به دهانه آن بچسبانید. زیرا هریک از این فعالیت‌ها می‌توانند به گجت پوشیدنی شما آسیب وارد کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*