سایت نقاشی هوش مصنوعی

معرفی بهترین سایت ها و ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی ؛ تلفیق شگفت انگیز هنر و تکنولوژی

در اینجا قصد داریم تعدادی از بهترین سایت های تبدیل کلمات به نقاشی به کمک هوش مصنوعی را معرفی کنیم. عملکرد باورنکردنی برخی از این سایت‌ها شما را حیرت‌زده خواهند کرد!

از حدود یک سال پیش تا کنون، تقریبا هر هفته شاهد پیشرفت تکنولوژیک جدیدی در زمینه هوش مصنوعی هستیم و به این ترتیب همواره ابزارهای تحت وب جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی با قابلیت‌های جالب و عجیب در اختیارمان قرار دارند.

جدیدترین ترند در حوزه هوش مصنوعی، ابزارهای سازنده تصاویر هنری هستند که با گرفتن ورودی متنی از کاربر، آن را به یک نقاشی انتزاعی جذاب و تا حدودی ترسناک تبدیل می‌کند. امروز قصد داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از برترین سایت های نقاشی با هوش مصنوعی بپردازیم.

اگر به هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های هنری وابسته به آن علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم مطالعه این متن را از دست ندهید.

The Night Cafe

نخستین ابزار جالب حاضر در لیست امروز، The Night Cafe است. این وبسایت در بدو ورود از شما درخواست تایپ کردن یک عبارت کلیدی را کرده و سپس اثر هنری را حول محور این عبارت طراحی می‌کند. همچنین در حین ساخت این تصاویر می‌توان از افکت‌های گرافیکی و بصری متنوعی مانند مات، کهکشانی، فضایی، سوررئال، سایبرپانک و… نیز استفاده کرد.

با ساخت هر حساب کاربری در این سایت، پنج اعتبار رایگان دریافت می‌کنید که می‌توانید به منظور انجام تغییرات در نقاشی خود از آن‌ها استفاده کنید. ‌The Night Cafe همچنین امکان ویرایش یک تم پایه و بهینه‌سازی آن را نیز در ازای امتیازات بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اپلیکیشن the night cafe

تصویر زیر خروجی این سایت برای عبارت کلیدی ” کلبه‌ای در یک جنگل” (Cottage in a Forest) را نمایش می‌دهد. البته ظاهر این تصویر کمی آبرنگ مانند به نظر می‌رسد. با این حال دقیقا همان چیزی است که ما نوشته بودیم!

سایت the night cafe

Wombo AI

مهم‌ترین مزیت Wombo AI رایگان بودن آن است؛ به طوری که به کمک این سرویس می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای، به طور نامحدودی به تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی بپردازید.

اپلیکیشن Wombo AI

تصویر زیر برداشت این سرویس از عبارت “غروب صخره‌ها” (Sunset Cliffs) در سبک سوررئال است. همان گونه که مشاهده می‌فرمایید، طراحی رنگ این تصویر فوق‌العاده انجام شده است و علیرغم این که چندان واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسد، یک طرح هنری بسیار خوب را ارائه می‌کند.

سایت نقاشی هوش مصنوعی

علاوه بر این، اپلیکیشن iOS این سرویس نیز امکان استفاده از یک عکس به عنوان مرجع برای ساخت نقاشی نهایی را به شما خواهد داد.

VQGAN+CLIP

گزینه دیگر حاضر در این لیست، نه یک سرویس تحت وب، بلکه سندی در Google Colab است که در پایتون نوشته شده است. این مجموعه نیز عملکرد بسیار مناسبی داشته و تصاویر بدیع و خلاقانه‌ای را طراحی می‌کند.

به منظور آشنایی بیشتر با عملکرد این سرویس، بد نیست به تصویر زیر که استنباط آن از عبارت “آسمان رویایی و منظره زیبا” (Dreamy Sky and a beautiful image) است نگاه کنید.

تصاویر AI

MidJourney

یکی دیگر از بهترین سایت های نقاشی به کمک هوش مصنوعی MidJourney است که تصاویر بسیار پرجزئیاتی را تولید می‌کند. سطح بالای جزئیات و دقت این سرویس را می‌توان در تصویر زیر که با عبارت کلیدی “Abandoned camp site” تولید شده است، مشاهده کرد!

سایت MidJourney

این سرویس در حال حاضر برای عموم قابل استفاده نیست و تنها با دعوتنامه شخصی در دسترس خواهد بود. برای دسترسی به این سرویس باید ابتدا درخواست خود را از اینجا ثبت کنید و پس از آن، روزها و یا شاید هفته‌ها منتظر بمانید تا پذیرفته شوید.

کیفیت خروجی تصاویر این سرویس به حدی بالاست که بسیار افراد ممکن است گمان کنند این تصاویر توسط کامپیوتر (CGI) ساخته شده است. با این وجود مطمئن باشید که همه این نقاشی‌ها توسط فناوری AI ترسیم شده‌اند.

Dall-E2

Dall-E2 هنوز به طور رسمی در اختیار همه کاربران قرار ندارد و تعداد بسیار محدودی از کاربران به آن دسترسی دارند. علیرغم این امر، ابزار جدید OpenAI عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه تولید نقاشی به کمک هوش مصنوعی دارد.

تصویر زیر توسط این سرویس با موضوع “فضانورد سوار بر اسب” در سبک واقع‌گرایانه ترسیم شده است. نکته جالب این تصویر، حضور ستارگان در پس‌زمینه است که نشان‌دهنده علم تکنولوژی هوش مصنوعی Dall-E2 در خصوص موضوع کلی تصویر است که گام رو به جلوی مهمی برای این فناوری به شمار می‌رود.

فضانورد سوار بر اسب

البته در این لیست بد نیست اشاره‌ای هم به Imagen گوگل بیندازیم. این سرویس نیز مشابه با Dall-E2 عمل می‌کند؛ اما دسترسی به آن هنوز برای عموم امکان‌پذیر نیست. با این وجود، نتایج الگوریتم‌های Imagen نیز بسیار امیدوارکننده است. مثلا طرح زیر، بر اساس کلیدواژه “یک اختاپوس فضایی که از پورتالی وارد شده و روزنامه به دست دارد” انجام شده است!

سایت نقاشی هوش مصنوعی

جمع‌بندی

برنامه‌ها و سایت های نقاشی به کمک هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت هستند. بعلاوه، کیفیت تصاویر خروجی آن‌ها نیز به طور دائمی ارتقا یافته و بهبود می‌یابند. در این صورت آیا نیاز است که نقاشان در خصوص آینده خود احساس خطر کنند؟

واقعیت امر این است که علیرغم تمامی قابلیت‌های منحصربفرد این اپلیکیشن‌ها و بهبودهایی که در آن‌ها اعمال می‌شود، برنامه‌های حوزه نقاشی به کمک AI، در کنار سرویس‌های نویسندگی به کمک هوش مصنوعی و سایر موارد مشابه تنها در نقش مکمل کار نقاشان، نویسندگان و… عمل می‌کنند و هنوز قابلیت رقابت با آن‌ها را ندارند. بنابراین نقش سرویس‌های نقاشی AI بیشتر ارائه ایده‌های اولیه به نقاشان است تا بتوانند با استفاده از آن‌ها ذوق و قریحه خود را شکوفا کرده و آثار هنری بدیعی خلق کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام . ممنون از مقاله خوبتون . سایت هوش مصنوعی هیوا هم قابلیت های خوبی داره و من ازش چند بار استفاده کردم . ممنون میشم یه مقاله هم در مورد راهنمای استفاده کامل از این سایت بنویسین

  2. آیا برای فروش در nft کپی رایت به ما گیر میده؟
    اگه نه کدوم سایت ها استفاده از آثار تولید شده رو مجاز به استفاده یا همون کپی رایت کرده؟
    به عبارت دیگه نقاشی های کدوم از این سایت ها رو میشه به صورت nft فروخت؟
    چون اینجور که میگن سایت wombo استفاده از آثار تولید شده این سایت برای فروش nft یا کلا هر استفاده ایی رو آزاد گذاشته!!

    ممنون میشم اگه اطلاعی در این زمینه دارید راهنمایی کنید یا بگید از کجا میشه کپی رایت داشتن و نداشتن این سایت ها رو پیدا کرد