آغاز دوباره تجارت آمریکا با هواوی

آمریکا دوباره با هواوی تجارت می کند، اما به چه قیمتی؟

به لطف استانداردهای جدید ایالات متحده آمریکا، امکان تجارت دوباره این کشور با شرکت چینی هواوی مهیا می‌شود. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

سال 2019 بود که رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپِ پرحاشیه و جنجال شرکت بزرگ چینی هواوی را به وابستگی به حزب کمونیست چین و ارتش این کشور متهم کرد. به همین خاطر، رسماً این غول فناوری را در لیست تحریم وزارت بازرگانی آمریکا قرار داد تا نتواند با هیچ‌کدام از شرکت‌های آمریکایی کسب و کار کند. با وجود این، پس از گذشت 3 سال حالا اوضاع در حال تغییر است. به نظر می‌رسد بالاخره ایالات متحده آمریکا قصد دارد محدودیت‌های موجود برای هواوی را کاهش بدهد و تجارت با این شرکت را از سر بگیرد.

شروع دوباره تجارت آمریکا با هواوی به لطف استانداردهای جدید

آغاز دوباره تجارت آمریکا با هواوی

بنا به اخبار اخیر، دولت آمریکا حالا در خصوص انتقال فناوری‌های مرتبط با آمریکا به شرکت‌هایی نظیر هواوی که تحت تحریم یا محدودیت هستند، تجدید نظر کرده است. به گزارش بلومبرگ، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا استانداردهای جدیدی را مطرح می‌کند که راهِ شرکت‌های تحت محدودیت برای دسترسی به فناوری‌های ساخته‌شده در آمریکا را هموار خواهد کرد.

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از فناوری‌های ساخت آمریکا شرایط و ضوابطی دارد و اینجا است که این به اصطلاح استانداردها وارد عمل می‌شوند. به گفته «آلن استوز» (Alan Estevez) به عنوان معاون وزیر بازرگانی در زمینه صنعت و امنیت، همه شرکت‌ها باید با سازمان‌های استاندارد بین‌المللی کاملاً ارتباط داشته باشند؛ خصوصاً وقتی استاندارهای حیاتی اما گاهاً نامحسوسی که تعیین می‌کنند، پیامدهای مهمی در حوزه امنیت ملی و تجارت داشته باشد.

تاثیرات تحریم‌های آمریکا علیه غول فناوری چینی

شروع دوباره کسب و کار آمریکا با هواوی

همه می‌دانند که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه هواوی به تولید و تجارت هواوی آسیب شدیدی وارد کرد؛ به حدی که این شرکت حتی توانایی رقابت برای جایگاه صدر در خود بازار چین را هم ندارد. با محدودیت‌های اعمال‌شده، این شرکت چینی از دسترسی به فناوری‌های اصلی ساخت آمریکا یا فناوری‌هایی که جزئی از آن‌ها را این کشور می‌سازد، محروم شده است.

علی‌رغم تمام موانع، هواوی همچنان توانسته است پابرجا ماند و محصولات مختلف خود شامل گوشی‌های هوشمند را روانه بازار کند. سیستم عامل اختصاصی آن با نام HarmonyOS به عنوان جایگزین اندروید هم به مرور زمان خود را ثابت کرده است. با توجه به اینکه هواوی با وجود همه چالش‌ها موفق شده به جلو برود، احتمالاً کاهش محدودیت‌ها از سوی آمریکا و آغاز دوباره تجارت با آن، فصل جدیدی از تاریخچه این شرکت چینی را رقم خواهد زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*