آیفون 14

5 اشتباهی که خریداران آیفون های جدید نباید مرتکب شوند

در این مطلب به راه‌هایی برای پرهیز از 5 اشتباه رایج در میان خریداران آیفون های جدید و افراد کوچ کرده از پلتفرم اندروید به ios می‌پردازیم.

جابجایی در فناوری مورد استفاده، چه از اندروید به iOS، ویندوز به مک یا حتی ایکس‌باکس به پلی‌استیشن باشد، می‌تواند فرآیندی دشوار و زمان‌بر تلقی شود. در مورد مهاجرت از پلتفرم اندروید به آی او اس، اپل تلاش کرده تا انتقال همه چیز را تا حد ممکن ساده کند. در اغلب موارد، اگر از یک گوشی اندرویدی به پلتفرم اپل کوچ می‌کنید، می‌توانید با دانلود برنامه Move to iOS از فروشگاه گوگل پلی و نصب آن، مواردی که به آیفون قابل انتقال هستند را مشاهده کنید. چه از خریداران تازه‌وارد آیفون های جدید باشید و چه از اندروید به پلتفرم iOS مهاجرت می‌کنید، استفاده از سیستم‌عامل آیفون ممکن است در ابتدا کمی سخت به‌نظر برسد.

تفاوت‌های عمده‌ای میان دو پلتفرم رقیب وجود دارند که در کنار آن باید ویژگی‌های سخت‌افزاری آیفون را نیز اضافه کرد که به عنوان یک کاربر اندروید، احتمالا برای اولین بار آنها را تجربه خواهید کرد. در این میان، برخی از اشتباهات رایج وجود دارند که خریداران آیفون های جدید، برای جلوگیری از مشکلاتی نظیر از دست دادن تماس یا داده‌های خود، باید از آنها پرهیز کنند.

اشتباهاتی که خریداران آیفون های جدید مرتکب می‌شوند

1- نادیده گرفتن سوئیچ حالت بی‌صدا

سوئیچ حالت بی صدا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که بسیاری از کاربران تازه‌وارد آیفون، متوجه کارکرد دقیق آن نیستند؛ سوئیچ قطع صدا است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا به سرعت صداهای اعلان و آهنگ‌های زنگ خود را با یک حرکت، به حالت بی‌صدا تغییر دهید. سوئیچ مذکور در سمت چپ و در بالای دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته است. توجه داشته باشید که هشدارهای آلارم تنظیم شده در برنامه، حتی در صورت قرارگیری سوئیچ در حالت بی‌صدا نیز پخش خواهند شد.

اگر سوئیچ دارای یک نوار نارنجی قابل مشاهده باشد، یعنی اگر به سمت پایین فشار داده شود، آیفون شما بی‌صدا خواهد شد. هم‌چنین اگر نوار نارنجی مشخص نباشد و سوئیچ در موقعیت بالا قرار داشته باشد، صداهای اعلان و زنگ در هنگام تماس پخش خواهند شد. لازم به ذکر است که کاهش صدا در آیفون، باعث قطع هشدارهای نوتیفیکشن نخواهد شد، مگر آنکه سوئیچ حالت بی‌صدا را در موقعیت پایین تنظیم کنید.

البته می‌توان از طریق مسیر Settings > Sounds & Haptics، میزان بلندی صداهای اعلان را به‌طور پیش‌فرض تغییر داد. اگر می‌خواهید صدای هشدار را به طور مداوم تغییر دهید نیز میتوانید گزینه Change with Buttons را فعال کنید. از طریق فعال‌سازی این گزینه، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدای آیفون، صدای هشدار را در زمانی که هیچ صوتی به طور فعال پخش نمی‌شود، تغییر دهید.

2- پر شدن فضای ذخیره‌سازی iCloud

آی کلود

حافظه ابری iCloud، یکی از ویژگی‌های کلیدی آیفون محسوب می‌شود. در این بخش، عکس‌ها، پیام‌ها، داده‌های برنامه و موارد دیگر ذخیره می‌شوند. علاوه بر این، سرویس آی‌کلود هر شب، زمانی‌که به وای‌فای متصل می‌شوید، از آیفون شما یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. هم‌چنین اطلاعات مهم مانند داده‌های سلامت، کیف پول و رمز عبور شما نیز به صورت ایمن و رمزگذاری شده، در این فضا نگهداری می‌شوند.

آی‌‌کلود هم‌چنین می‌تواند به عنوان یک سرویس ذخیره‌سازی مشابه با گوگل درایو یا دراپ‌باکس نیز مورد استفاده قرار گیرد. تا زمانی‌که فضای کافی برای ذخیره اطلاعات خود داشته باشید، می‌توانید عملا هر آنچه می‌خواهید را در این سرویس نگهداری کنید. برای آپلود فایل‌ها، باید برنامه Files را باز کرده و روی iCloud در زیر تب Browse ضربه بزنید.

با این حال، ممکن است پس از مدتی با اتمام ظرفیت فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود خود مواجه شوید. این اتفاق به‌ویژه برای کاربرانی رخ می‌دهد که عکس‌های زیادی را ذخیره می‌کنند که بیش از فضای 5 گیگابایتی رایگان ارائه شده اپل است. فضای ذخیره‌سازی بیشتر از 0.99 دلار برای 50 گیگابایت آغاز و تا 2 ترابایت با پرداخت ماهیانه 9.99 دلار می‌رسد. بنابراین در صورتی که از این سرویس به‌طور رایگان استفاده کنید، بهتر است علاوه بر آی‌کلود، عکس‌ها و سایر داده‌های خود را در دیگر برنامه‌های ابری ذخیره‌سازی کنید تا با کمبود فضا مواجه نشوید.

3- مشکل در تنظیم ویژگی Find My 

برنامه find my

کاربران جدید آیفون و به طور کلی اکوسیستم اپل، ممکن است برای تنظیم قابلیت Find My تلاشی ناموفق را تجربه کنند. این ویژگی به خصوص از نسخه iOS 15 به بعد دستخوش ارتقا شده و اکنون می‌تواند موقعیت آیفون شما را تا چند ساعت پیش از اتمام باتری ردیابی کند. بدین ترتیب، حتی اگر آیفون به اینترنت سیم‌کارت یا وای‌فای نیز متصل نباشد، تا زمانی‌که سایر دستگاه‌های اپل شما در مجاورت بوده و با اینترنت در ارتباط باشند، در صورت اعمال تنظیمات مربوطه از قبل، می‌توان دستگاه را ردیابی کرد.

اگر به هر دلیلی گزینه Find My در آیفون شما فعال نشده است، با ورود به بخش تنظیمات و ضربه بر روی نام خود، گزینه Find My را انتخاب کرده و سپس بر روی عبارت Find My iPhone ضربه بزنید. هم‌چنین مطمئن شوید که گزینه Find My Network در منوی تنظیمات فعال است. گزینه Send Last Location (ارسال آخرین موقعیت) یک ویژگی اختیاری است که به اپل این امکان را می‌دهد تا وقتی باتری آیفون شما رو به اتمام است، شبکه Find My را به طور مداوم به‌روزرسانی کند.

استفاده از قابلیت Find My، هم‌چنین باعث فعال شدن ویژگی Activation Lock خواهد شد. این قابلیت مانع از سوءقصد سارقان برای ریست فکتوری گوشی شما می‌شود و انجام این کار بدون در اختیار داشتن اپل آی‌دی و رمز عبور شما غیرممکن خواهد شد. بدین ترتیب سارق نمی‌تواند قابلیت Find My را غیرفعال کند و گوشی هم‌چنان قابل ردیابی خواهد بود.

4- خرید لوازم جانبی اشتباه

مگ سیف

اگر از آیفون 12 یا مدل‌های جدیدتر استفاده می‌کنید (به استثنای سری SE)، گوشی شما به ویژگی MagSafe مجهز است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا طیفی از لوازم جانبی مانند شارژر، کیف پول و باتری را با آیفون خود متصل کنید. این ویژگی با استفاده از یک حلقه مدور از آهنربا که در آیفون و لوازم جانبی سازگار با MagSafe تعبیه شده، کار می‌کند.

اولین اشتباهی که باید از آن اجتناب کنید، خرید یک کیس غیرسازگار با مگ‌سیف است. از آنجایی‌که این ویژگی با هدف اتصال از طریق آهن‌ربا طراحی شده است، بنابراین باید از قاب‌های آهن‌ربایی مخصوص استفاده کرد تا در هنگام اتصال لوازم جانبی مگ‌سیف، نیازی به خارج کردن گوشی از کیس نباشد. مگ‌سیف این امکان را به وجود آورده تا مواردی مانند کیف‌پول یا بسته باتری MagSafe را به آیفون خود وصل کنید.

علاوه بر مگ‌سیف، باید در انتخاب لوازم جانبی لایتنینگ نیز دقت داشته باشید. اپل از برنامه‌ای به نام Made For iPhone (MFi) پشتیبانی می‌کند که لوازم جانبی سازگار با آیفون‌ها، آیپدهای مجهز به لایتنینگ و لوازم جانبی لایتنینگ مانند بسته باتری مگ‌سیف و ایرپاد را مورد تایید قرار می‌دهد. لوازم جانبی MFI با تضمین سازگاری با آیفون، اطمینان می‌دهند که باتری شما دچار حریق یا آسیب نخواهد شد. توجه داشته باشید که خرید یک شارژر متفرقه، به‌ویژه از یک برند ناشناس، ممکن است به آیفون شما آسیبی جبران‌ناپذیر وارد کند.

5- بدون توجه به دستورات، آنها را رد یا تایید نکنید

لاک اسکرین آیفون

اپل، بحث حفاظت از حریم خصوصی را بسیار جدی گرفته و این موضوع در سیستم‌عامل آیفون قابل مشاهده است. هنگامی‌که برای اولین بار یک برنامه را دانلود یا باز می‌کنید، ممکن است با هشدارهای پاپ-آپ که برای انجام کارهای مختلف، درخواست مجور می‌کند، روبرو شوید. در این مرحله، کار اشتباه این است که همه هشدارها را بدون توجه به آنها تایید کنید. در عوض، باید ابتدا ارزیابی کنید که چه برنامه‌ای را دانلود یا باز کرده‌اید و تصمیم بگیرید که مثلا یک بازی نیازی به دسترسی به کتابخانه عکس یا دوربین شما دارد یا خیر. در این میان، وقتی یک اپلیکیشن از شما امکان دسترسی به موقعیت را درخواست می‌کند، کار کمی سخت خواهد شد.

به طور معمول، برنامه‌ها سه گزینه برای درخواست موقعیت مکانی شما دارند که باید آنها را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهید. تنظیم بر روی گزینه «همیشه» به برنامه اجازه می‌دهد حتی زمانی‌که شما به طور فعال از آن استفاده نمی‌کنید نیز به موقعیت شما دسترسی داشته باشد. از سوی دیگر، گزینه “While Using” (در حین استفاده) این امکان را می‌دهد تا تنها در صورت استفاده فعال از برنامه یا ویجت آن، موقعیت مکانی شما را دریافت کند. هم‌چنین گزینه “Allow Once” (یکبار اجازه دادن) نیز به برنامه اجازه می‌دهد تا تنها یک بار از موقعیت شما استفاده کند.

اگر یک برنامه نیاز به بررسی مکان تقریبی شما داشته باشد، انتخاب گزینه دوم مناسب است. یکی دیگر از مواردی که باید از نظر موقعیت مکانی به آن توجه داشت، مکان‌یابی دقیق است. با روشن بودن این گزینه، برنامه‌ها به طور دقیق از موقعیت شما مطلع خواهند شد. از سوی دیگر با خاموش کردن آن نیز، تنها یک محدوده کلی و تقریبی برای اپلیکیشن ارسال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*