گلکسی زد فولد 4

با این نکات بهره‌وری گلکسی زد فولد 4 سامسونگ را افزایش دهید

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برد که کاربران با استفاده از آنها می‌توانند بهره‌وری این سری از گوشی های تاشو سامسونگ را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

سامسونگ در اوایل مرداد 1401 از گلکسی زد فولد 4 به عنوان سری جدید گوشی های تاشو خود پرده برداشت. این گوشی تاشو با نمایشگر بزرگ، طراحی نوآورانه و امکانات متعدد ضمن این که توانسته از مرزها و محدودیت‌های معمول گوشی های هوشمند فراتر برود، موفق شده سبک جدیدی از تعامل و ارتباط را برای کاربران خود به وجود آورد.

این گوشی تاشو به نمایشگر 7.6 اینچی که دو برابر گوشی‌های معمولی است مجهز شده تا به دستگاهی کاربردی و مفید برای کاربران تبدیل شود. سامسونگ ویجت‌ها، تسک‌بار و میانبرهای رابط کاربری این گوشی را به شکلی طراحی کرده تا انجام دادن همزمان کارها با آن در سطح لپ تاپ و کامپیوترها باشد؛ در واقع با همین سبک طراحی سطح بهره‌وری کاربران ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با قابلیت‌های گلکسی زد فولد 4 سامسونگ برای افزایش بهره‌وری آشنا خواهیم شد.

8 نکته برای افزایش بهره‌وری گلکسی زد فولد 4 سامسونگ

صفحه نمایش گوشی را به آسانی تقسیم کنید

کاربران با قابلیت‌های Multi-Active Windows و شخصی‌سازی برنامه‌ها در پنل Edge می‌توانند به شکل همزمان و به آسانی کارهای مختلف را در گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ انجام دهند. کاربران برای این کار باید دو انگشت خود را از چپ به راست بکشند تا نمایشگر بزرگ 7.6 اینچی به دو بخش تقسیم شود.

گلکسی زد فولد 4

در واقع با دو بخش کردن نمایشگر می‌توان همزمان ایمیلی را نوشت و آن را ارسال کرد و در بخش دیگر به بررسی تقویم پرداخت یا هنگامی که در حال مشاهده یک فایل پاورپوینت هستید به پیام‌های شخصی نیز پاسخ دهید. گفتنی است هنگامی که دیگر به صفحه دوم احتیاج ندارید و قصد دارید برنامه‌ای را به شکل تمام صفحه در نمایشگر اجرا کنید، برای بستن یک برنامه می‌توانید آن پنجره مورد نظر را به کنار گوشی حرکت دهید.

استفاده کاربردی از کشیدن و رها کردن

گلکسی زد فولد 4 علاوه بر تغییر شکل مشاهده فایل‌ها و برنامه‌ها باعث تغییر تحول نحوه انجام کارها نیز خواهد شد. هنگامی که صفحه نمایش به دو بخش تقسیم شد می‌توان تصاویر و متن‌های مورد نظر را به آسانی و فقط با حرکت دادن و رها کردن در برنامه‌های دیگر کپی کرد.

برای مثال هنگامی که در یکی از اپلیکیشن‌های پیام رسان در حال چت با مخاطب خود هستید، می‌توانید همزمان تصویری را از داخل گالری گوشی برای او ارسال کنید. همچنین در زمان ارسال یک ایمیل نیز می‌توان متن یا آدرس وب‌سایت مورد نظر را به آسانی در برنامه کپی کرد.

دسترسی به یک تسک‌بار جدید

سامسونگ برای رابط کاری گلکسی زد فولد 4 تسک‌بار جدیدی را در نظر گرفته که کاربران با آن به فضایی مشابه لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها دسترسی خواهند داشت. کاربران این گوشی تاشو سامسونگ در بخش پایین صفحه‌نمایش خود تسک‌باری را مشاهده خواهند کرد که با آن امکان مشاهده سریع محبوب‌ترین و آخرین اپلیکیشن‌های باز شده وجود خواهد داشت.

این تسک‌بار جدید در زمان کار با برنامه‌های مختلف در دسترس خواهد بود و کاربر می‌تواند در هر زمان برنامه‌های آن را اجرا کرده یا تغییر دهد. این عمکرد مشابه فضای دسکتاپ بوده و امکان شخصی‌سازی نیز وجود خواهد داشت. همچنین کاربران با این قابلیت قادرند بخشی از برنامه‌های مورد نیاز خود را به پنل Edge منتقل کرده و بخش دیگری در تسک‌بار شخصی‌سازی کنند.

کار با برنامه‌های آفیس آسان‌تر شد

گلکسی زد فولد 4 به مجموعه‌ای کامل از اپلیکیشن‌های آفیس مایکروسافت چون ورد، اکسل و پاورپوینت بهره می‌برد. در حالی که منوهای این برنامه‌ها در گوشی های هوشمند معمولی تو در تو و فشرده است، اما در گوشی جدید تاشوی سامسونگ کاربران به تجربه‌ای مشابه کامپیوترها دسترسی خواهند داشت. در واقع سامسونگ تمام این برنامه‌ها را برای اجرا در این گوشی تاشو بهینه‌سازی کرده تا کاربران بتوانند به آسانی با این برنامه‌ها کار کنند.

گلکسی زد فولد 4

برای مثال در زمان کار با برنامه اکسل کاربران با صفحه‌نمایشی گسترده و بزرگ مواجه خواهند بود که همین موضوع باعث می‌شود کاربر به آسانی به منوهای مختلف دسترسی پیدا کنند. همچنین درج کامنت، هایلایت کردن متن‌ها در فایل ورد و تغییر رنگ به همراه چینش اسلایدهای پاورپوینت در نمایشگر بزرگ گوشی تاشو گلکسی زد فولد 4 به آسانی قابل انجام خواهد بود.

با یک اشاره مرورگر جدید باز کنید

سامسونگ با هدف راحتی کاربران خود برای گوشی گلکسی زد فولد 4 تعداد زیادی میانبر در نظر گرفته است. باز کردن سریع لینک‌ها در مرورگر وب یکی از این میانبرها محسوب می‌شود که به آسانی و فقط با یک حرکت می‌توان یک مرورگر جدید باز کرد. برای این کار هنگامی که مشغول وبگردی هستید، کافی است لینک مورد نظر را به سمت کنارهای نمایشگر بکشید تا مرورگر جدید در کنار مرورگر قبلی باز شود. این میانبر هنگام مقایسه کالا یا محصول پرکاربرد خواهد بود.

یادداشت‌برداری با قلم اس پن

یکی از محبوب‌ترین و برترین قابلیتی که سامسونگ در سال گذشته به گلکسی زد فولد 3 اضافه کرد، قابلیت پشتیبانی از قلم اس پن بود که البته اکنون این قابلیت به همراه کاربردهای بیشتر در گلکسی زد فولد 4 نیز وجود خواهد داشت.

گلکسی زد فولد 4

کاربران با قلم اس پن می‌توانند به کاربردهای مختلف چون دسترسی به میانبرها از طریق منوی Air Command، حاشیه‌نویسی روی فایل‌های PDF، تبدیل فوری دست‌خط به متن، کشیدن تصاویر و یادداشت‌برداری دسترسی پیدا کنند. همچنین کاربران با این قلم هوشمند و کاربردی می‌توانند کارهای خود را با دقت بسیار بالایی انجام دهند.

بدون نگه داشتن گوشی، تماس ویدیویی بگیرید

کاربران می‌توانند گوشی گلکسی زد فولد 4 را در حالت میانه‌ای بین باز و بسته بودن یا حالت Flex قرار دهند. در واقع اگر در این حالت گوشی را روی سطح صافی قرار دهید می‌توانید بدون این که گوشی را نگه دارید، محتواهای مورد نظر را تماشا کنید.

Samsung Galaxy Z Fold 4

حالت Flex قابلیت‌های زیادی را به همراه دارد که برقراری تماس ویدیویی بدون نگه داشتن گوشی یکی از کاربردی‌ترین آنها محسوب می‌شود. در زمان برقراری تماس ویدیوی کاربر می‌تواند همزان متن‌ها و تصاویر مختلفی را برای دوستان خود تایپ کرده و از دوربین سلفی 10 مگاپیسکلی نیز تصاویری باکیفیتی از خود یا محیط اطراف را به نمایش بگذارد.

دسترسی به تخته‌ سفیدی هوشمند

سامسونگ گوشی تاشو گلکسی زد فولد 4 را به گونه‌ای طراحی کرده تا توانایی‌ها مشارکت و فعالیت در جلسه‌های کاری و آموزشی را نیز ارتقا دهد. این قابلیت‌ها هنگامی که در جلسه‌ای در اپلیکیشن‌های Microsoft Teams یا Google Duo حضور دارید، کارایی خود را نشان خواهند داد.

مثلا هنگامی که در جلسه‌ای آنلاین قصد دارید ایده یا چالشی را به شکل تصویری با سایر افراد به اشتراک بگذارید، با چند ضربه می‌توان صفحه نمایش گوشی را با آنها به اشتراک گذاشت و بعد از آن به کمک برنامه Samsung Notes و قلم اس پن می‌تواند هر آنچه که در ذهنتان وجود دارد را به تصویر بکشید. از این رو با گلکسی زد فولد 4 همیشه به یک تخته سفید هوشمند دسترسی خواهید داشت.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*