بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی - هوندا سیویک

بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی معرفی شدند

به تازگی بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی معرفی و رونمایی شده‌اند. با مشخصات کلی یک خودروی سدان، یک شاسی بلند و یک پیکاپ آشنا شوید.

هر سال در کشورهای مختلف بهترین خودروها معرفی و رونمایی می‌شوند و پس از مدتی فرآیند عرضه آنها به بازارهای جهانی آغاز خواهد شد. در آمریکای شمالی سه خودروی جدید در سال جاری میلادی معرفی شده که قصد داریم به معرفی اجمالی آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی

بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی - هوندا سیویک

در یکی از مسابقات انتخاب بهترین خودروهای آمریکای شمالی، نسل یازدهم هوندا سیویک 2022 به عنوان برترین خودروی سال انتخاب شده و علل گزینش این محصول به گفته داوران این رقابت، قیمت مناسب و منطقی، راحتی و آسایش، قابلیت اطمینان و رانندگی لذت‌بخش است.

مجموع ویژگی‌های مذکور عامل برتری هوندا سیویک بر خودرویی مثل لوسید ایر است. این رقابت بخش‌های دیگری هم داشته که در آنها یکه‌تاز میدان فورد بوده و دو خودروی برانکو و ماوریک موفق به دریافت جایزه شاسی بلند و پیکاپ سال 2022 شده‌اند. نحوه انتخاب و داوری این خودروها این‌گونه بوده که 50 داور نزدیک به 40 خودرو را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی - هوندا سیویک

در مرحله نیمه‌نهایی تعداد خودروهای مذکور به 23 دستگاه رسید و در فینال تنها 9 خودرو با یکدیگر رقابت داشتند که این خودروها عبارتند از: لوسید ایر، آئودی A3، کادیلاک CT5-V بلک وینگ، جنسیس G70، کارما GS-6، مازراتی MC20، مرسدس بنز S کلاس و EQS، سوبارو BRZ، تویوتا GR86 و فولکس واگن گلف R.

از نظر سرعت و قدرت می‌توان گفت تمامی خودروهای راه یافته به فینال بهتر از هوندا سیویک بوده‌اند، اما داوران جذب شایستگی‌ها و قابلیت‌های مدرن و به‌روز سدان کامپکت ژاپنی شده و عنوان برترین خودروی سال آمریکای شمالی را به آن داده‌اند. به گفته یکی از اعضای هیئت داوران، اگر خودروسازان به ساخت فقط یک خودرو محدود می‌شدند، آن خودرو باید هوندا سیویک باشد. سیویک تقریبا هر ویژگی مثبتی که بتوانید به آن فکر کنید را دارد که قیمت پایین، مصرف سوخت مناسب، کارایی، راحتی، قابلیت اطمینان و رانندگی جذاب از جمله آنها است.

بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی - فورد برانکو

در بخش شاسی بلندها نیز رقابت سختی در جریان بوده و خودروهای راه یافته به مرحله نهایی همگی توان و مشخصات فنی بی‌نظیری داشته‌اند. از جمله این خودروها می‌توان به کراس اوورهای پیشرفته و الکتریکی مثل مزدا MX-30، فولکس واگن ID.4، شورلت بولت EUV، هیوندای آیونیک 5، جیپ واگنییر و گرند واگنییر، هیوندای توسان و فولکس واگن تائوس اشاره کرد.

بنابراین در این رقابت خودروی شاسی بلند برانکو به عنوان برگزیده مسیر دشواری پیش رو داشته است. به گفته یکی از اعضای هیئت داوران، فورد برانکو رقیب قابل تأملی برای رانگلر است که همچنین از ظاهر و تجهیزات الکترونیکی لازم برای رقابت با لندروور دیفندر نیز برخوردار است.

بهترین خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی - فورد ماوریک

در بخش پیکاپ‌ها نیز رقابت برای دستیابی به جایزه برترین پیکاپ سال 2022 آمریکای شمالی سخت و نفس‌گیر بوده است. پیکاپ فورد ماوریک به نسبت شاسی بلند برانکو مسیر هموارتری پیش رو داشت و رقبای آن کمتر بودند، اما همان تعداد کم کیفیت بالایی ارائه می‌دادند.

از جمله رقبای سرسخت پیکاپ ماوریک می‌توان به جی ام سی هامر EV، ریویان R1T، نیسان فرونتیر، تویوتا تاندرا، هیوندای سانتا کروز و فورد F150 رپتور اشاره کرد. نقاط قوت ماوریک پیشرانه هیبریدی کم مصرف و قیمت مناسب آن است. به گفته یکی دیگر از اعضای هیئت داوران، فورد ماوریک پس از مینی ون کرایسلر در دهه 80 میلادی، اولین خودرویی است که سگمنت جدیدی را ایجاد کرد. دیگر رقبای این بخش خیلی گران یا پرمصرف بودند. ماوریک اولین خودروی ارزان قیمت، کم‌مصرف و پایه‌ای بازار است که از قضا کارایی یک پیکاپ را هم ارائه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*