بدحجابی مسافرین

لغو سفر به خاطر بدحجابی مسافرین، پیشنهاد ستاد امر به معروف به تاکسی های اینترنتی

یکی از پیشنهادهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شرایط پرتنش کنونی به تاکسی‌های اینترنتی، لغو سفر به خاطر بدحجابی مسافرین است.

مسئله بدحجابی و مقابله با آن طی ماه‌های اخیر شدت گرفته و نهادهای مربوطه اقدامات زیادی در این زمینه داشته‌اند. به تازگی در نشستی با رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و چندین شرکت اینترنتی مهم و با حضور مطالبه‌گرانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مشکلات و تخلفات شرکت‌های اینترنتی به بحث گذاشته شد.

لغو سفر بخاطر بدحجابی مسافرین

میزبان این جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده و در آن نمایندگی از شرکت‌های دیوار، اسنپ و دیجی کالا حضور داشته‌اند. به گفته سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام سید میثم موسوی نژادیان، شرکت‌های اینترنتی به اشتغال‌زایی و آسان‌تر شدن کارهای روزمره مردم کمک شایان توجهی کرده‌اند.

موسوی نژادیان تأکید کرد که رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت تعاملی و همکاری دو طرفه است و تنها خواسته این ستاد از شرکت‌های اینترنتی این است که حقوق مردم را رعایت کرده و با احترام به خواست آنان، از درج آگهی‌های مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی در تبلیغات یا مکان‌های دیگر خودداری کنند.

لغو سفر بخاطر بدحجابی مسافرین

لغو سفر بخاطر بدحجابی مسافرین

سرپرست معاونت ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین ادامه داد و خاطرنشان کرد که تاکسی‌های اینترنتی نظیر اسنپ، تپسی و ماکسیم می‌بایست از رانندگان آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت همه جانبه به عمل آورند و آنها را به جای مسدود کردن حساب کاربری‌شان، تشویق کنند. موسوی نژادیان همچنین به مدیران شرکت‌های تاکسی اینترنتی پیشنهاد داد گزینه‌ای برای رانندگان در نظر بگیرند تا در صورت لزوم نسبت به لغو سفر اقدام نمایند.

در ادامه این نشست موسوی نژادیان به وظیفه اتحادیه کسب و کارهای مجازی در نظارت بر شرکت‌های اینترنتی اشاره کرد و بیان داشت که رصد این شرکت‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و اغوای مشتری و نیز عمل به وعده‌های جذاب ضروری است. وی افزود قانون برای تمام مردم و شرکت‌ها یکسان عمل می‌کند و در این زمینه شرکت بزرگ و کوچک یا بانفوذ و کم‌نفوذ نداریم.

یکی دیگر از درخواست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر به گفته مرتضی گرجی‌زاده، ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه کسب و کارهای مجازی است. این درخواست را گرجی‌زاده به عنوان مدیر کل امور سازمان‌ها و نهادهای مردمی ستاد مذکور و بر اساس ماده 34 دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مطرح کرده است.

لغو سفر بخاطر بدحجابی مسافرین

گرجی‌زاده همچنین پیشنهاد داده کارگروهی مشترک بین ستاد و اتحادیه کسب و کارهای مجازی راه‌اندازی شود تا بدین ترتیب مشکلات مردم حل شود و سیاست‌های فرهنگی در این اتحادیه جهت درست داده شود. مدیرکل سازمان‌ها و نهادهای مردمی ستاد تأکید کرده ماده 9 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان پشتوانه ستاد است. به بیان او:

بر اساس این قانون، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت به موجب قانون جرم شناخته می‌شود. ما از اصناف حمایت خواهیم کرد و اولین بند از تفاهم‌نامه ستاد با اتاق اصناف ایران، پیگیری مطالبات به‌حق اصناف از دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط است.

پیرو صحبت‌های موسوی نژادیان و گرجی‌زاده، رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز خاطرنشان کرد که هم‌اکنون 4000 کسب و کار در اتحادیه عضو هستند و تمام تلاش بر این است که در عمل به قانون هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگیرد. در ادامه بحث نماینده حقوقی شرکت دیجی کالا، خانم اینانلو به نامعلوم بودن مصادیق مجرمانه در بسیاری از موارد اشاره کرد و از سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مراجع انتقاد به عمل آورد و از ستاد خواست هر چه سریع‌تر با ورود به این حوزه مشکلات را به پایان برساند.

لغو سفر بخاطر بدحجابی مسافرین

در ادامه نشست مذکور مدیرعامل تارنمای نیازمندی‌های دیوار، اشکان میرآرمندهی نیز بیان داشت که تفکرات منفی پیرامون ارتباط شرکت‌های اینترنتی با دستگاه‌ها وجود دارد و آنها فکر می‌کنند قرار نیست با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشیم. به گفته میرآرمندهی در حال حاضر دیوار 15 مجوز از وزارت ارشاد دارد و 450 نفر در این شرکت مشغول بررسی آگهی‌ها هستند.

پایان نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر با وعده تشکیل شورای مذکور در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی رقم خورد. شرکت‌های اینترنتی نیز موظف شدند جهت پیگیری مطالبات و گزارش‌های مردمی رابطی به ستاد معرفی نمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. احتمالا گزینه کشتن به خاطر بدحجابی هم اضافه بشه

  2. با اژانس میرن دربست میرن این روش فقط نامنی درست میکنه برا مردم و هیچی دیگه نداره

  3. فقط همین رو می گم

    … تو … ……

    خودتون جای خالی رو با کلمات مناسب (هر چی دوست دارید) پر کنید

    • بی تربیت نفهم ارازل اوباش بی فرهنگ خفه شو
      بیا اینم کلمات مناسب :
      شیر تو شیر هستش
      که به لطف وزارت ارشاد بزودی خیابان هایی پاک رو شاهد خواهیم بود