خرید خودرو کارکرده

بزرگترین اشتباهاتی که هنگام خرید خودرو کارکرده مرتکب می‌شویم

بسیاری از خریداران در زمان خرید خودرو کارکرده به دلیل چند اشتباه بزرگ با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. از این رو قصد داریم شما را با بزرگترین اشتباهات متقاضیان در زمان خرید خودرو دست دوم آشنا کنیم.

خرید خودرو کارکرده یک راهکار هوشمندانه برای کاهش هزینه‌های زندگی محسوب می‌شود، اما خریداران در زمان خرید خودرو دست دوم باید نکات مهمی را رعایت کنند تا پس از مدتی با هزینه‌های زیادی مواجه نشوند. در همین راستا قصد داریم شما را با 10 مورد از اشتباهات بزرگ متقاضیان در زمان خرید خودرو کارکرده آشنا کنیم تا با پرهیز از آنها بتوانید خودرویی سالم و متناسب با بودجه خود را خریداری کنید.

بزرگترین اشتباهات در هنگام خرید خودرو کارکرده

1. اولویت قرار دادن ظاهر خودرو

خرید خودرو کارکرده

ظاهر خودرو برای بسیاری از مشتریان در اولویت قرار دارد و آنها در زمان خرید خودرو کارکرده فقط به ظاهر آن توجه می‌کنند، اما اگر در زمان خرید خودرو کارکرده فقط طبق ظاهر آن تصمیم بگیرید، قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و شانس خرید خودرو سالم را از دست خواهید داد. از این رو بهتر است تمام گزینه‌ها را در بخش‌های مختلفی مورد بررسی قرار دهید و بیش از بخش ظاهری به کارایی آن توجه کنید.

2. توجه نکردن به مسافت طی شده غیر واقعی

از رایج‌ترین کلاهبرداری‌هایی که در حوزه فروش خودروهای دست و دوم رخ می‌دهد می‌توان به اعلام کارکرد غیر واقعی خودرو اشاره کرد. از این رو هر چند خرید خودرو کارکرده یک راهکار هوشمندانه محسوب می‌شود، اما اگر خودرو را از نمایشگاه‌های نامعتبر خریداری کنید احتمال دارد با اعلام رقم‌های غیر واقعی از شما کلاهبرداری شود. از این رو باید در خرید خودرو کارکرده از افراد متخصص کمک بگیرید.

3. انجام ندادن تست رانندگی

عدم انجام تست رانندگی یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در زمان خرید خودرو کارکرده محسوب می‌شود. خرید خودرو دست دوم به بررسی دقیقی نیاز دارد و باید پیش از معامله حتما به کمک یک فرد متخصص تست رانندگی را انجام دهید تا با عملکرد آن آشنا شوید.

4. عدم مراجعه به یک مکانیک متخصص و مورد اعتماد

خرید خودرو کارکرده

عدم استفاده یا مراجعه به مکانیک‌های متخصص و مورد اعتماد یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در زمان خرید خودرو کارکرده به شمار می‌رود. مکانیک‌های متخصص می‌توانند جزئیات مهمی که از دید خریدار پنهان مانده را پیدا کنند و اطلاعات مناسبی را از وضعیت خودرو به شما ارائه دهند که در زمان انتخاب بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

5. بررسی نکردن بخش زیرین خودرو

خرید خودرو کارکرده

در این بخش نیز کمک گرفتن از مکانیک مورد اعتماد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بسیاری از مشتریان به بخش زیرین خودرو توجهی نمی‌کنند که همین موضوع برای آنها مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت؛ زیرا با بررسی این بخش می‌توان از هر نوع آسیب‌دیدگی، نشتی و خوردگی اطمینان حاصل کرد.

6. بررسی نکردن سابقه خدمات خودرو

در جاده‌های ایران همواره خطر تصادف وجود دارد و حتی اگر شما راننده بسیاری حرفه‌ای باشید نیز احتمال دارد افرادی که تجربه کافی ندارند به خودروی شما آسیب برسانند. از این رو خریداران باید از مالک خودرو سوالاتی را بپرسند؛ از جمله این که آیا خودرو هنوز تحت نظر بیمه قرار دارد؟ آیا دارای دفترچه خدمات است؟ آیا این خودرو دچار تصادفات سنگین شده؟ و این که کدام قطعات خودرو را تعویض کرده است؟

7. عدم داشتن گزینه دوم

خرید ماشین دست دوم

برخی از خریداران با پیدا کردن یک خودرو کارکرده مناسب از سایر گزینه‌ها غافل می‌شوند و این یک اشتباه بزرگ است. در واقع در این زمان نباید عجله کرد و سایر گزینه‌ها را نیز می‌بایست مورد بررسی قرار داد. این کار باعث کاهش اهمیت انتخاب اولتان خواهد شد و در این زمان می‌توانید مشکلات آن را به خوبی پیدا کنید. از این رو بهتر است همواره چند خودرو را مد نظر داشته باشید.

8. تعیین نکردن بودجه پیش از انتخاب

خودروهای کارکرده معمولا از خودروهای کاملا نو قیمت کمتری دارند، اما این موضوع دلیلی برای عدم تعیین بودجه پیش از خرید آنها نخواهد بود. در واقع پیش از خرید حتما بودجه‌ای در نظر بگیرید تا بتوانید راحت‌تر خودرویی متناسب با بودجه خود را در بازار پیدا کنید.

9. عدم بررسی وضعیت بیمه در زمان خرید خودرو کارکرده

یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در زمان خرید خودرو کارکرده عدم بررسی وضعیت بیمه خودرو است. در واقع نرخ بیمه به عوامل زیادی بستگی دارد و انجام تحقیق پیش از خرید خودرو باعث می‌شود در آینده هزینه‌های کمتری را برای خودروی دست دوم خود صرف کنید.

10. عدم بررسی شماره پلاک خودرو از لحاظ تخلف

خرید ماشین دست دوم

علاوه بر این که پیش از خرید خودرو باید بررسی کنید تا خودرو با شماره پلاک آن مطابقت داشته باشد، باید پلاک مورد نظر خود را از لحاظ میزان تخلف نیز مورد بررسی قرار دهید. شناسه خودرو یا شماره VIN که در پشت کارت خودرو درج شده در واقع اثر انگشت خودرو بوده و در خصوص تاریخچه خودرو اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این شناسه می‌توان به اطلاعات شرکت‌های بیمه، حقوقی، سازمان‌های قانونی و راهور ناجا دست پیدا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*