نسل جدید رنو 5

نخستین تصاویر نسل جدید رنو 5 منتشر شد؛ بازگشت هیجان انگیز یک خودرو دوست داشتنی

نخستین تصاویر نسل جدید رنو 5 منتشر شد. رنو 5 جدید در قالب یک خودرو برقی اسپرت در سال 2024 روانه بازار خواهد شد. در ادامه با ویژگی‌های محصول جدید رنو آشنا می‌شویم.

شرکت رنو فرانسه سال قبل از رنو مدل 5 برقی در قالب یک کانسپت پرده برداشت و این خودرو قرار است در سال 2024 روانه بازار شود. در حال حاضر تصاویر لو رفته جدید از این خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد مدل اولیه این خودرو در حال توسعه است. البته شرکت رنو این خودرو را در زیر بدنه رنو کلیو مخفی کرده تا اطلاعات کمتری از آن منتشر شود.

ویژگی‌های نسل جدید رنو 5

نسل جدید رنو 5

نسل جدید رنو 5 روی پلتفرم CMF-EV رنو توسعه پیدا کرده است؛ پلتفرمی که نیسان میکرا نیز از آن بهره می‌برد. البته رنو سعی کرده نشانه‌های استفاده از این پلتفرم را مخفی کند، اما از آنجایی که فاصله بین چرخ‌ها افزایش پیدا کرده و گلگیرهای بزرگتر نیز به آن اضافه شده، کارشناسان از وجود پلتفرم CMF-EV رنو در این خودرو خبر می‌دهند.

نسل جدید رنو 5

همچنین در نمای جلو پورت شارژ بزرگ نیمی از جلوپنجره را به خود اختصاص داده و کف ضخیم‌تری که باتری در آن جای گرفته نیز در بخش زیرین خودرو به چشم می‌خورد که این دو موضوع نشانه‌ای از برقی بودن این خودرو محسوب می‌شوند.

نسل جدید رنو 5

رنو سال قبل با ارائه یک کانسپت اعلام کرده بود نسل جدید رنو 5 را روانه بازار خواهد کرد، اما مشخص نیست مدل تولیدی به چه میزان به مدل کانسپت شباهت خواهد داشت. مدل کانسپت این خودرو دارای ظاهری رترو با استایل جعبه‌ای بود و طراحان برای آن گلگیرهای بسیار بزرگ و ظاهر اسپرت را در نظر گرفته بودند. البته بسیاری از مشتریان انتظار دارند محصول نهایی رنو به مدل کانسپت آن شباهت داشته باشد.

renault 5 new

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این محصول رنو به خصوص بخش مربوط به پیشرانه آن منتشر نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نسل جدید رنو 5 قرار است به عنوان جایگزین زوئی E-Tech به تولید برسد که این خودرو الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ مسافت حدود 383 کیلومتر را بپیماید. از این رو نسل جدید رنو 5 برای تکرار موفقیت زوئی E-Tech باید برد بیشتر یا در سطح آن را به همراه داشته باشد.

renault 5 new

آلپاین که به عنوان زیربرند پرفورمنس رنو فرانسه محسوب می‌شود قصد دارد نسخه ویژه خود را از نسل جدید رنو 5 طراحی کند. این نسخه به یک پیشرانه با قدرت 204 اسب بخار مجهز خواهد بود. همچنین قدرت نسخه استاندارد این خودرو نیز 134 اسب بخار اعلام شده است. رنو 5 جدید در سال 2024 روانه بازار خواهد شد و مدل‌های اولیه آن نیز سال آینده وارد مرحله آزمایش خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*