اینتل پنتیوم سلرون

خداحافظی اینتل با پردازنده های پنتیوم و سلرون

اینتل با رونمایی از خانواده جدید پردازنده‌های رده پایین خود با محصولات سری پنتیوم – Pentium و سلرون – Celeron خود وداع خواهد کرد. به این ترتیب در سال 2023 مدل جدیدی از این پردازنده‌ها معرفی نخواهد شد.

کمپانی اینتل به تازگی از پردازنده‌های جدید خود با محوریت دستگاه‌های ارزان قیمت و ضعیف رونمایی کرده و قصد دارد این محصولات خود را با عملکرد بسیار بهتر از قبل روانه بازار کند. این پردازنده‌ها که در چندین مدل و نسخه مختلف روانه بازار خواهند شد، به زودی به عنوان نمونه‌های استاندارد پردازنده‌های این کمپانی آمریکایی در محصولات رده پایین و اقتصادی به کار خواهند رفت.

بر این اساس، لپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی که از نیمه دوم سال 2023 به بعد روانه بازار می‌شوند، به جای استفاده از تراشه‌های نام‌آشنای پنتیوم و سلرون اینتل، از پردازنده‌های جدید این کمپانی استفاده خواهند کرد.

بر این اساس، دو سری پردازنده‌های Celeron و Pentium از اینتل، از سال آینده حداقل در مدل‌های نوت بوک بازنشسته خواهند شد و مدل‌های جدیدی از آن‌ها روانه بازار نمی‌شود. اینتل استاندارد جدیدی را برای محصولات رده پایین تعریف کرده و پردازنده‌های جدیدی را در نوبت عرضه دارد که می‌توانند عملکرد لپ تاپ‌های ارزان قیمت را بهینه‌سازی کرده و ارتقا بخشند.

وداع اینتل با پردازنده های سلرون و پنتیوم

اینتل پنتیوم سلرون

نسل جدید پردازنده‌های رده پایین اینتل طبیعتا جایی پایین‌تر از خانواده Core این برند خواهد داشت. به این ترتیب پردازنده‌های Core اینتل همچنان به عنوان محصولات استاندارد این کمپانی برای لپ تاپ‌های میان رده و گرانقیمت شناخته خواهند شد.

البته علیرغم توسعه سیزده نسل از این پردازنده‌ها، اینتل همچنان جای خالی محصولی مناسب و ارزان‌قیمت برای کلاس رده‌پایین لپ تاپ‌ها را احساس کرده و قصد دارد با نسل جدید از محصولات خود عملکرد این دستگاه‌ها را نیز به طور چشمگیری ارتقا دهد.

به گزارش اینتل این خانواده جدید از پردازنده‌هایش چندین زیرشاخه مختلف داشته و دسته‌های گوناگونی از محصولات این کمپانی آمریکایی را در بر خواهد گرفت. علاوه بر این، پردازنده‌های جدید، استراتژی توزیع محصولات اینتل برای دستگاه‌های مختلف در کلاس‌های قیمتی متفاوت را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد. با این وجود، ظاهرا معرفی این تراشه‌ها و از رده خارج کردن پردازنده‌های پنتیوم و سلرون تاثیری در برنامه‌های بلندمدت اینتل نخواهد داشت.

البته اینتل به طور خاص هیچ گونه اطلاعات فنی دقیقی را در خصوص پردازنده‌های جدیدش در اختیارمان قرار نداده است. با این حال تا به امروز می‌دانیم که این محصولات در سال 2023 روانه بازار خواهند شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که جزئیات فنی آن‌ها طی ماه‌های آینده منتشر شود.

به این ترتیب تمامی لپ تاپ‌های ارزان قیمتی که در سال آینده روانه بازار خواهند شد، از این پردازنده‌های جدید Intel استفاده خواهند کرد.

اینتل پنتیوم سلرون

در این خصوص، جاش نیومن، نایب رییس پلتفرم‌های موبایل اینتل گفت:

اهمیت رایانه‌های شخصی چه برای افرادی که با هدف کار به سراغ آن‌ها می‌روند و چه برای افرادی که قصد انجام بازی‌های ویدیویی را دارند، روز به روز در حال افزایش است. اینتل همواره در صدد ارائه تکنولوژی‌های خلاقانه و پیشرو به کاربران خود بوده است و خانواده جدید پردازنده‌های رده پایین، جدیدترین نمونه از این تجربه‌های جدید خواهد بود.‌

این دسته جدید از پردازنده‌ها باعث تنوع بیشتر محصولات و حق انتخاب بالاتر کاربران خواهد شد؛ چرا که اکنون گزینه‌های بیشتری پیش روی آن‌ها قرار خواهد داشت.

شما در خصوص نسل جدید پردازنده‌های رده پایین اینتل چه نظری دارید؟ آیا این محصولات قادرند تغییر محسوسی در عملکرد دستگاه‌های ارزان قیمت ویندوزی ایجاد کنند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*