فیلم جنگ جهانی سوم

فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم، نماینده ایران در اسکار 2023 خواهد بود

به گفته سخنگوی کمیته معرفی فیلم به اسکار 2023، فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم، ساخته هومن سیدی، نماینده کشورمان در این رویداد خواهد بود.

کمیته‌ای که به منظور تعیین و معرفی نماینده سینمای ایران در اسکار 2023 تشکیل شده بود، فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی را به این جشنواره معرفی کرد.

این فیلم از میان پنج نامزد نهایی که از بین 57 فیلم اولیه انتخاب شده بودند، این فیلم جدید سیدی به عنوان نماینده کشورمان در این رویداد معرفی شد.

جنگ جهانی سوم؛ نماینده ایران در اسکار 2023

پرویز شیخ طادی، سخنگوی کمیته تعیین و معرفی فیلم به اسکار 2023، پنج فیلمی که کاندیدای معرفی به اسکار 2023 بودند را به شرح زیر معرفی کرد:

  • موقعیت مهدی، ساخته هادی حجازی فر
  • پسر دلفینی، ساخته محمد خیراندیش
  • بدون قرار قبلی، ساخته بهروز شعیبی
  • تفریق، ساخته مانی حقیقی
  • جنگ جهانی سوم، ساخته هومن سیدی

به گفته شیخ طادی، این کمیته پس از بررسی‌های کارشناسی، سرانجام فیلم جنگ جهانی سوم، ساخته هومن سیدی را به عنوان نماینده کشورمان در اسکار 2023 اعلام کرد.

فیلم جنگ جهانی سوم

هومن سیدی در نقش تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم حضور دارد و به همراه آرین وزیر دفتری و آزاد جعفریان، نویسندگی کار را نیز بر عهده دارند.

پلتفرم نمایش خانگی نماوا در ساخت این فیلم سرمایه‌گذاری کرده است تا این نخستین باری باشد که یک پلتفرم پخش آنلاین به طور مستقیم در ساخت یک فیلم سینمایی مشارکت می‌کند. سیدی همچنین قبل از این، در ساخت مجموعه قورباغه نیز با نماوا همکاری داشته است.

محسن تنابنده بازیگر نقش اول فیلم جنگ جهانی سوم است و مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی، مرتضی خانجانی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی سایر بازیگران این فیلم هستند.

جنگ جهانی سوم همچنین پیش از این در تاریخ 7 سپتامبر هم در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و در بخش افق موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده و بهترین فیلم برای هومن سیدی شد.

فیلم جنگ جهانی سوم

لازم به ذکر است که جشنواره اسکار 2023 در تاریخ 21 اسفند سال 1401 (12 مارچ 2023) در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*