قطار برقی FluxJet کانادا

معرفی قطار برقی FluxJet کانادا ، با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت + ویدیو

قطار برقی FluxJet کانادا با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت حتی از جت‌ها هم سریع‌تر است. این قطار الکتریکی صنعت حمل و نقل کانادا را متحول می‌کند.

استارتاپ کانادایی «ترنسپاد» (TransPod) اخیراً از محصولی با نام «فلوکس جت» (FluxJet) رونمایی کرد که ترکیبی از هواپیما و قطار به شمار می‌رود. قطار تمام برقی FluxJet که با سرعت بیش از 1000 کیلومتر بر ساعت و بدون انتشار هرگونه آلایندگی مسیر خود را طی می‌کند، تحولی در صنعت حمل و نقل کانادا به وجود خواهد آورد. این شرکت طی رویدادی در تورنتو مدلی از این قطار در مقیاس کوچک‌تر را به نمایش گذاشته و مدل آزمایشی روند برخاست و فرود را در مسیر حرکت خود انجام داده است. در ادامه ویدیویی از آن را مشاهده می‌کنید:

فلوکس جت که سازنده‌اش آن را هواپیمای بدون بال معرفی کرده، بر پایه رشته جدیدی از فیزیک تحت عنوان «Veillance Flux» توسعه پیدا کرده است و از فناوری نوآورانه «انتقال برق بی‌تماس» بهره می‌برد. همچنین به سیستم‌های آیرودینامیک و پیش‌رانشِ طراحی‌شده به طور خاص برای کاهش اصطکاک مجهز شده است. در اصل با برقراری یک لوله خلاء این امکان برای پادهای شناور به صورت مغناطیسی فراهم می‌شود تا با سرعتی بیشتر از قطارها، خودروها و جت‌ها حرکت کنند.

قطار برقی FluxJet کانادا

قطار برقی FluxJet کانادا گنجایش 54 سرنشین به همراه 2 ویلچر را دارد. ضمن اینکه از 4 قفسه بار برخوردار است و تا 10 تن بار را حمل می‌کند. این قطار الکتریکی در یک سیستم لوله‌ای اختصاصی با نام «خط ترنسپاد» مسافران را جابه‌جا خواهد کرد تا به سهم خود ترافیک جاده‌ها و بزرگراه‌های اصلی را سبک‌تر کند. فلوکس جت بی‌شباهت به شبکه قطار هایپرلوپ شرکت ویرجین با سرعت 965 کیلومتر بر ساعتی نیست که در سال 2030 راه‌اندازی خواهد شد.

قطار برقی FluxJet کانادا

خط ترنسپاد در مکان‌های کلیدی و شهرهای بزرگ ایستگاه خواهد داشت و انتظار می‌رود هر دو دقیقه یک پاد عازم سفر شود. با توجه به شنیده‌ها، بلیط این قطار الکتریکی کانادایی حدود 44 درصد ارزان‌تر از بلیط هواپیما خواهد بود. گذشته از این، پیش‌بینی می‌شود که پروژه قطار برقی FluxJet کانادا 140 هزار شغل ایجاد کند و در طول ساخت و ساز 19.2 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا اضافه کند. ضمناً انتشار دی‌اکسید کربن را تا تقریباً 636 هزار تن در سال کاهش خواهد داد.

قطار برقی FluxJet کانادا

به نظر می‌رسد پروژه ترنسپاد حتی دارد قوت بیشتری می‌گیرد. این شرکت در این اواخر طی فرایند تامین مالی 550 میلیون دلار بودجه دریافت کرده و مرحله بعدی یک پروژه زیرساختی 18 میلیارد دلاری برای ساخت خط بین شهرهای کلگری و ادمونتون در استان آلبرتای کانادا را آغاز کرده است. گفته می‌شود که این خط مسافران را در 45 دقیقه بین دو شهر جابه‌جا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ما هم 6 سال دیگه طول میکشه یه خط مترو تو اصفهان که این همه میگن پیشرفتس بسازیم