نخستین قطار مغناطیسی معلق جهان

نخستین قطار مغناطیسی معلق جهان توسط چینی ها رونمایی شد

مهندسان چینی موفق شده‌اند از نخستین قطار مغناطیسی معلق جهان رونمایی کنند. جزئیات ساخت و مشخصات این سازه جذاب را در ادامه بخوانید.

طی چند دهه اخیر کشور چین توانسته در تمام سطوح علمی و اقتصادی رتبه‌های خوبی در جهان کسب کند و جایگاه خود را به عنوان یک قدرت برتر تثبیت کند. به تازگی مهندسان چینی موفق شده‌اند اولین قطار مغناطیسی معلق در جهان را آزمایش کنند. این قطار دارای ارتفاع 10 متری از سطح زمین بوده و معروف به قطار آسمان شده است.

چینی‌ها نخستین قطار مغناطیسی معلق جهان را امتحان کردند

نخستین قطار مغناطیسی معلق جهان

به نقل از برخی منابع خبری چینی، قطار مغناطیسی معلق به وسیله هوش مصنوعی هدایت خواهد شد تا بدین ترتیب به حداکثر سرعت دست یابد. ریل‌های این راه‌آهن از آهنرباهای قدرتمندی تشکیل شده که می‌تواند مادام‌العمر بدون نیاز به برق در هوا معلق بمانند.

ظرفیت این قطار شهری جدید 88 سرنشین است و در شهرستان شینگوو در استان جیانگشی واقع شده و به لطف عنصر کمیابی که برای ساخت آن به کار رفته می‌تواند برای همیشه کار کند. البته ریل‌های معلق بالای سر این قطار مغناطیسی ارتباط و تداخلی با قطار ندارند و قطار قادر است با سرعت 80 کیلومتر در ساعت خط شینگوو به طول 800 متر را بپیماید.

نخستین قطار مغناطیسی معلق جهان

از آنجایی که اصطکاک بسیار اندکی برای کارکرد این قطار وجود دارد، انرژی برق کمی برای آن نیاز است و اعلام شده هزینه ساخت آن یک دهم متروهای مرسوم خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام. باید دید میدان مغناطیسی چنان قوی آیا بر سلامت مسافرین تأثیر منفی نمی‌گذارد؟

  2. قطار تهران تبریز خودمون عشقه نوشابه مجانی میده