شارژ باتری گوشی و لپ تاپ

باورهای غلط مردم درباره شارژ باتری گوشی و لپ تاپ که باید آنها را فراموش کنید

یکی از مسائل مهم گوشی و لپ تاپ، شارژ آنها است. بهتر است هم‌اکنون باورهای غلط درباره شارژ باتری گوشی و لپ تاپ را کنار بگذارید.

حتما از گوشه و کنار و اطرافیان خود شنیده‌اید که فلان کار را برای باتری گوشی یا لپ تاپ خود انجام دهید تا نتیجه بهتری دریافت کنید؛ در حالی که هیچ‌یک از این ترفندها پایه و اساس درستی ندارند و مشخص نیست از چه منبعی منتشر شده‌اند. عده‌ای که خیال همه‌چیزدانی دارند در صدد هستند گاه و بی‌گاه توصیه‌های صدمن یک غاز کنند و همین ندانم‌کاری‌هاست که منجر به خرابی وسیله ارزشمند شما می‌شود.

باورهای غلط درباره شارژ باتری گوشی و لپ تاپ که باید بدانید

باورهای غلط درباره شارژ باتری گوشی و لپ تاپ

قریب به اتفاق دستگاه‌های الکترونیکی با باتری کار می‌کنند و این باتری‌ها را می‌توان بارها شارژ کرد. شارژ مجدد باتری‌ها جذاب است و مزیت رقابتی خوبی محسوب می‌شود؛ اما نکته قابل توجه تمام شدن عمر آنها است. بالاخره هر چیزی طول عمری دارد که با رسیدن به پایان آن باید برای همیشه با آن خداحافظی کرد. اتمام عمر باتری به معنای خرید یک دستگاه گوشی یا لپ تاپ جدید است.

1. صبر کنید تا شارژ باتری تمام شود

عده‌ای بر این باورند که شارژ گوشی یا لپ تاپ باید هر چند وقت یک بار به طور کامل خالی شود و وقتی دستگاه خاموش شد آن را به شارژر متصل کرد؛ اما آیا این باور درست است؟ مسلما چنین حرفی پایه علمی ندارد و این گفته جزو نظرهای غیر کارشناسانه قرار می‌گیرد.

به عقیده آنها وقتی اجازه دهیم شارژ باتری به طور کامل خالی شود هم گوشی یا لپ تاپ بهتر شارژ خواهد شد و هم باتری کالیبره می‌شود. البته می‌توان گفت این گفته تا حدودی صحیح است، اما نه برای دستگاه‌های جدید که مبتنی بر باتری‌های لیتیومی هستند؛ بلکه از این شیوه می‌توان برای دستگاه‌های قدیمی بهره برد. مشکل اینجاست که اگر نوع باتری شما بی‌کیفیت باشد می‌تواند به دستگاهتان آسیب بزند.

2. اتصال مداوم دستگاه به برق

باورهای غلط درباره شارژ باتری گوشی و لپ تاپ

یکی دیگر از باورهای نادرستی که پیرامون شارژ باتری گوشی و لپ تاپ وجود دارد این است که اتصال دائمی دستگاه به برق از عمر باتری کم نمی‌کند. این گفته صحیح نیست و دستگاه‌هایی که به برق متصل هستند از عمر باتری کم می‌کنند و در درازمدت هم به دلیل داغ شدن باتری باعث فرسودگی آن خواهند شد.

3. استفاده از کابل‌ها و شارژرهای اصلی

به هیچ وجه از شارژرها و کابل‌های بی‌کیفیت استفاده نکنید، چرا که ممکن است باعث آتش‌سوزی، خرابی دستگاه و شوک برق شود. کمی بیشتر هزینه کنید و از وسایل جانبی با کیفیت و اصل بهره ببرید. برای مثال لوازم جانبی که شرکت‌های آنکر و آمازون می‌سازند بسیار کیفیت خوبی دارند، اما اگر دستگاه شما سامسونگ است باید حتما شارژر و کابل آن را تهیه کنید؛ چرا که هر یک از این وسایل برای همان گوشی یا لپ تاپ توسعه یافته است.

4. شارژ باتری تا 100 درصد ممنوع

حتما به خاطر دارید که وقتی اولین گوشی هوشمند خود را خریداری کردید عده‌ای می‌گفتند مبادا شارژ گوشی به عدد 100 برسد، زیرا برای دستگاه خوب نیست و به آن صدمه وارد می‌کند. این باور هم همچون 3 باور دیگر که پیش‌تر گفتیم نادرست است. البته خوب نیست که گوشی یا لپ تاپ برای مدت طولانی به شارژر متصل باشد، اما اگر به صد درصد برسد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

باورهای غلط درباره شارژ باتری گوشی و لپ تاپ

5. استفاده از شارژ بی سیم ممنوع

اصولا شارژرهای بی سیم یا وایرلس عملکرد آهسته و کندی دارند و گفته می‌شود استفاده طولانی‌مدت از آنها باعث داغی بیش از حد گوشی هوشمند می‌شود و به دستگاه شما آسیب می‌رساند؛ اما بد نیست بدانید که سازوکار این قبیل شارژرها طوری طراحی شده که میزان ورودی برق را کنترل کرده و باتری را به صورت ایمن شارژ می‌کنند.

در صورتی که همیشه از شارژ بی سیم استفاده می‌کنید دقت داشته باشید شارژر شما کیفیت لازم را داشته باشد و همچنین از خود بپرسید که آیا گوشی شما با این نوع شارژر مطابقت دارد یا خیر!

سخن پایانی

شارژ باتری

سعی کنید باورهای اشتباه و نادرست مذکور را کنار بگذارید تا بتوانید از شارژر و گوشی یا لپ تاپ خود به درستی استفاده کنید. اکنون زمان آن فرا رسیده که به توصیه‌های گجت نیوز درباره حفظ باتری گوش فرا دهید:

  • در صورت تمام شدن عمر باتری، آن را با یک باتری نو عوض کنید یا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.
  • از شارژر و لوازم جانبی معتبر و با کیفیت استفاده کنید.
  • باتری دستگاه خود را از سرما و گرمای بیش از حد دور نگه دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*