اپل واچ سری 8 دمای بدن

آیا اپل واچ سری 8 می تواند دمای بدن را اندازه گیری کند؟

اپل مانور فراوانی را روی قابلیت پایش دمای نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود داده است. اما آیا اپل واچ سری 8 – Apple Watch Series 8 واقعا قادر به اندازه‌گیری دمای بدن است؟

اپل واچ سری 8 پیشرفت‌های درخور توجهی را در مقایسه با مدل سال قبل تجربه کرده است. علیرغم اینکه طراحی ظاهری این دو ساعت هوشمند تقریبا مشابه است، اما نسل جدید از قابلیت تشخیص تصادف بهره می‌برد و به یک مد انرژی پایین جدید تجهیز شده که قادر است عمر باتری را تا 36 ساعت ارتقا دهد.

علاوه بر این، Apple Watch Series 8 همچنین دو حسگر سنجش دما دارد که یکی در داخل کریستال زیرین، در نزدیکی پوست کاربر قرار گرفته و دیگری در زیر صفحه نمایش واقع شده است.

ساعت هوشمند اپل

در رویداد اخیر Far Out اپل، این کمپانی کوپرتینویی چندین قابلیت جدید و خلاقانه را برای این حسگرهای سنجش دما برشمرد؛ اما پاسخی دقیق به این سوال که آیا اپل واچ سری 8 قادر به اندازه‌گیری دمای بدن است یا خیر ارائه نکرد. با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بیشتر این امر بپردازیم.

اپل واچ سری 8 قابلیت‌هایی فراتر از سنجش دمای بدن دارد

نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل از دو حسگر خود برای تشخیص دمای بدن شما استفاده می‌کند. برای انجام این کار، هر دو حسگر به طور همزمان اقدام به اندازه‌گیری دمای بدن می‌کنند تا تاثیرپذیری این اندازه‌گیری از دمای محیط به حداقل برسد. اپل ادعا می‌کند که حسگرهای اپل واچ سری 8 قادرند تغییرات دما به اندازه 0.1 درجه را اندازه‌گیری کنند.

با استفاده از این داده‌ها، ساعت هوشمند اپل قادر است تغییرات دمای بدن کاربر در طول شب را از طریق اپلیکیشن Health پایش کرده و تاثیر عواملی نظیر ورزش، تغییرات اقلیمی و حتی بیماری را بر آن اندازه بگیرد.

بعلاوه، اپلیکیشن Health همچنین قادر است با استفاده از داده‌های دمایی اندازه‌گیری شده توسط حسگرها تخمین‌های مناسبی را هم در خصوص چرخه قاعدگی بانوان داشته باشد. به بیان ساده‌تر، اپل واچ سری 8 قادر است با تحلیل داده‌های حسگرهای اندازه‌گیری دمای بدن، زمان رخ دادن تخمک‌گذاری را پیش‌بینی کند.

اپل واچ سری 8 دمای بدن

همچنین، به لطف قابلیت‌های پیشرفته پایش چرخه قاعدگی، نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل همچنین قادر است مواردی نظیر انحراف از چرخه قاعدگی، چرخه‌های نامنظم و بیش از حد کوتاه یا بیش از حد طولانی را به بانوان گوشزد کند تا بیماری‌ها و اختلالاتی که ممکن است باعث رخ دادن آن‌ها شود، زودتر از موعد شناسایی شده و درمان شوند.

اپل واچ سری 8 دمای بدن

البته نکته حائز اهمیت در خصوص سنجش دمای بدن توسط اپل واچ سری 8 این است که ساعت هوشمند جدید اپل هرگز قادر نیست به طور مستقیم دمای بدن شما را اندازه‌گیری کرده و نمایش دهد. به همین جهت این دستگاه هرگز قابلیت استفاده‌های پزشکی و به عنوان یک جایگزین برای دماسنج‌های طبی را ندارد. بنابراین Apple Watch Series 8 تمامی این قابلیت‌های جدید را تنها با پایش تغییرات دمایی بین دو حسگر بالا و پایین انجام می‌دهد.

نظر شما در خصوص این قابلیت ساعت‌های هوشمند اپل چیست؟ آیا این کمپانی کوپرتینویی توانسته محصولی متفاوت را ارائه کند که خرید آن را برای کاربران نسخه‌های قدیمی توجیه نماید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*