ادعای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پایان کرونا

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رسماً پایان کرونا را اعلام کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از پایان پاندمی یا همه گیری جهانی کرونا خبر داد. البته نظرات ضد و نقیضی نسبت به وضعیت کنونی کووید 19 وجود دارد.

درحالی که دو سال قبل در بحبوحه همه‌گیری کرونا کمتر کسی فکر می‌کرد این بحران کم‌سابقه به این زودی‌ها به پایان برسد، حالا کم‌کم به پایان آن نزدیک می‌شویم. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی مصاحبه‌ای با برنامه 60 Minutes از شبکه CBS در نمایشگاه خودرو دیترویت که یکشنبه گذشته پخش شد، از پایان پاندمی یا همه‌گیری جهانی کرونا خبر داد. البته او به این نکته اشاره کرد که «همچنان با کووید مشکل داریم» اما در مقطع کنونی افراد کمتری در مکان‌های عمومی ماسک می‌زنند و رویدادهای بزرگی مثل همین نمایشگاه خودرو دیترویت دوباره به روال گذشته برگشته‌اند.

ادعای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پایان کرونا

گفته‌های جو بایدن کمی باعث سردرگمی شده، از آنجا که کابینه او طی چند وقت اخیر در تلاش برای دریافت بودجه بیشتر از کنگره در راستای ارائه خدمات درمانی، واکسن‌ها و سایر منابع به مردم بوده است؛ جای گفتن دارد که برخی از آمریکایی‌ها تحت تاثیر همین کمبود بودجه قرار گرفته‌اند. از این گذشته، بعضی کارشناسان حوزه سلامت با ادعای رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرده‌اند، چون هرچند تعداد فوتی‌ها یا موارد ابتلای وخیم نسبت به ماه‌های گذشته یا سال قبل کاهش پیدا کرده اما همچنان صدها آمریکایی روزانه جان خود را به خاطر ویروس کرونا از دست می‌دهند.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پایان همه‌گیری کرونا نهایی‌تر از بیانیه اخیر تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت به حساب می‌آید. دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اظهار داشت که «هیچ‌وقت در موقعیتی بهتر از این برای اتمام این پاندمی نبوده‌ایم» و همچنین خواستار توجه به نابرابری واکسن و بقیه منابع در سراسر جهان شد. او به طرز خوشبینانه‌ای گفت که «هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم، ولی پایان در دیدرس است».

پایان همه گیری کرونا

حتی اگر همه‌گیری کرونا در مقیاس جهانی به پایان خود برسد، دانشمندان معتقدند که این ویروس در قالب یک بیماری بومی یا اندمیک همچنان همراه ما خواهد بود. با این حال، تشخیص اینکه کرونا از سطح پاندمی به سطوح خردتری رسیده یا نه چالش‌برانگیز است. طبق تعریف مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا، پاندمی رویدادی است که طی آن یک بیماری بین کشورهای متعدد شیوع پیدا می‌کند و تعداد عظیمی از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دولت آمریکا به تازگی واکسن‌های تقویت‌کننده جدیدی را برای سویه BA.5 امیکرون در دسترس قرار داده که باعث ابتلای اکثر افراد به کووید 19 در این اواخر شده است. شمارش دقیق تعداد مبتلایان به خاطر افزایش تعداد افرادی که در خانه تستشان مثبت می‌شود، دشوار بوده است. با وجود این، به لطف ایمنی حاصل از واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها، سرایت‌های قبلی و درمان‌های ضد ویروسی، افراد کمتری مجبور به مراجعه به بیمارستان برای مراقبت‌های بیشتر می‌شوند.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره اظهار نظر جو بایدن مبنی بر پایان پاندمی کرونا چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اخه پیزوری تو چی حالیت میشه ، همین چند هفته پیش بود خوبه چندبار کرونا گرفتی مردک