مبتلایان کرونا

تعداد مبتلایان کرونا در جهان از 600 میلیون نفر بیشتر شد

جدیدترین گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد تعداد مبتلایان کرونا در جهان به بیش از 600 میلیون نفر رسیده است.

گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که تا روز شنبه 12 شهریور 1401 حدود 601 میلیون و 189 هزار و 435 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان حدود 6 میلیون و 475 هزار و 346 میلیون نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کردند.

کشورهای دارای بیشترین تعداد مبتلایان کرونا 

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشور آمریکا با بیش از 93 میلیون و 330 هزار نفر مبتلا و بیش از 1 میلیون و 35 هزار نفر فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در جایگاه نخست بالاترین موارد ابتلا و مرگ و میر کرونایی قرار دارد که این اعداد 15 درصد از کل موارد جهانی را شامل می‌شود. پس از آمریکا، هند با 44 میلیون و 440 هزار نفر مبتلا و برزیل با 34 میلیون و 429 هزار مبتلا در جایگاه دوم و سوم بالاترین موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان قرار دارند.

مبتلایان کرونا

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد هرچند تعداد هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر جهان روند نزولی دارد، اما در سال جاری حدود 1 میلیون نفر بر اثر کرونا فوت کردند و به همین دلیل نمی‌توان گفت ما به خوبی این بیماری را درک و کنترل کردیم.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد 2.5 سال از شیوع این ویروس می‌گذرد و با وجود این که به تمام ابزارهای ضروری برای جلوگیری از این بیماری دسترسی داریم، اما کماکان تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سطح بالایی قرار دارد.

تدروس هشدار داد با توجه به این که به هوای سردتر در نیم‌کره شمالی نزدیک می‌شویم، به احتمال زیاد میزان بستری مبتلایان در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز طی ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد. در همین راستا سازمان بهداشت جهانی از تمام کشورها درخواست کرد تا افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند را واکسینه کنند و برای آنها درمان نجات‌دهنده را فراهم سازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*