مزایده 1062 خودروی خارجی

جزئیات مزایده 1062 خودروی خارجی ترخیص نشده در گمرک اعلام شد + لیست تعداد و مدل خودروها

تعدادی خودروی وارداتی قرار است از طریق مزایده فروخته شوند. جزئیات مزایده 1062 خودروی خارجی در گمرک با لیست و تعداد آنها منتشر شده است.

از اواخر سال 1396 بود که برخی خودروهای وارداتی به دلایل قضایی در گمرک ماندند و سپس به انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انتقال یافتند. به گفته مدیرعامل سازمان تملیکی، هم‌اکنون جزئیات مزایده این خودروهای خارجی اعلام شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

جزئیات مزایده 1062 خودروی خارجی در گمرک

جزئیات مزایده 1062 خودروی خارجی در گمرک

بنا بر آنچه عبدالمجید اجتهادی گفته، در اوایل سال 1397 بود که نزدیک به 1062 دستگاه خودروی وارداتی به دلیل مشکلات ثبت سفارش نتوانستند از گمرک ترخیص شوند و حالا وقت آن رسیده خودروهای رسوبی وارداتی از طریق مزایده به فروش گذاشته شوند. همچنین پرونده این تعداد خودرو در دادگاه انقلاب تشکیل شده و چون اوضاع و شرایط نگهداری آنها نامساعد است اجازه برگزاری مزایده داده شده است.

به نظر می‌رسد از 1062 دستگاه خودروی لوکسی که در انبارهای سازمان تملیکی است، 62 دستگاه لکسوس، 459 دستگاه هیوندای، 154 دستگاه تویوتا، 43 دستگاه پورشه، 182 دستگاه کیا، 152 دستگاه بی ام و، 8 دستگاه بنز و یک دستگاه ولوو هستند.

تاریخ بازدید از خودروهای وارداتی رسوبی

اواسط شهریورماه بود که گفتیم خودروهای گیرافتاده در گمرک به مزایده گذاشته می‌شوند. وزیر اقتصاد، خاندوزی به متروکه ماندن این محصولات اشاره کرده و به سازمان تملیکی دستور داده بود هر چه سریع‌تر فرآیند مزایده آنها را ترتیب دهند. همچنین او از اجتهادی خواست حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری تکلیف این خودروها را تعیین کند.

جزئیات مزایده 1062 خودروی خارجی در گمرک

به گفته رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مزایده به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و افرادی که قصد دارند در این مزایده شرکت کنند باید از قبل در سامانه ستادیران ثبت نام و برای گواهی امضای الکترونیک اقدام نمایند. اجتهادی همچنین خاطرنشان کرده بعد از ثبت نام می‌توانند نوع خودرو را مشخص کنند. تاریخ دقیق اعلام مشخصات فنی، شهر و بندری که خودروها در آن قرار دارد، روز چهارشنبه مورخ 6 مهر ماه روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت. وی همچنین افزود:

تاریخ بازدید از خودروها هفتم تا 12 مهر بوده و افراد بعد از بازدید باید پیشنهاد خود را ارائه کرده و همزمان با آن ۱۵ درصد قیمت خودرو را به عنوان ضمانت سپرده‌گذاری کنند. متقاضیان باید حتما توجه داشته باشند که سپرده مخصوص مزایده فوق‌العاده 565 ثبت سفارش است.

همچنین بنا بر گفته‌های معاون وزیر اقتصاد، 16 مهرماه اسامی کسانی که در این مزایده برنده شده‌اند اعلام خواهد شد. کسانی که ضمانت نامه سپرده، ولی از شرکت در مزایده پشیمان شده‌اند، قادر خواهند بود تا ساعت 14 سیزدهم مهرماه نسبت به انصراف از مزایده در سایت ستادیران مبادرت ورزند.

شرکت کنندگان مزایده چه کسانی هستند؟

متقاضیان و شرکت کنندگان در این طرح باید توجه داشته باشند که تمامی خودروها زیر 2500 سی سی هستند و سرقتی از آنها نشده است. افرادی که موفق به خرید آنها می‌شوند می‌توانند پس از برنده شدن در مزایده خودروی خود را شماره‌گذاری ملی کنند و اشخاص حقیقی با کد ملی و اشخاص حقوقی با کد اقتصادی قادر به شرکت خواهند بود.

به گفته اجتهادی هر چه از محل فروش این خودروها به دست آید، وارد خزانه دولت خواهد شد و در صورتی که رأی برائت برای پرونده آنها صادر شود، خودروهای وارداتی به حساب‌هایی که قوه قضائیه از آنها مطلع است واریز می‌شود. همچنین معاون وزیر اقتصاد افزود:

برندگان تا سه روز بعد از مزایده فرصت دارند برای تسویه مراجعه کرده و خودرو را تحویل بگیرند.

توجه داشته باشید که هیچ‌گونه محدودیتی برای شرکت در مزایده چند خودرو وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند برای مثال هم در مزایده لکسوس و هم در مزایده پورشه و بی ام و شرکت کنند. همچنین قرار است سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری برای تعیین قیمت پایه حضور پیدا کنند و قیمت پایه روی سایت درج شود.

به گفته اجتهادی این خودروها متعلق به یک شخص نیست و مالک آنها چندین نفر هستند. همچنین وی خاطرنشان کرده اتهام آنها جعل ثبت سفارش بوده که به نوعی قاچاق تلقی می‌شود. علاوه بر خودروهای سواری که هم‌اکنون فرآینده مزایده آنها در جریان است، تعدادی خودروی سنگین راه‌سازی هم وجود دارد که می‌بایست بعدا تعیین تکلیف شوند. در صورتی که گروهی از خودروها به فروش نرسند، مزایده مجددا تکرار خواهد شد و مالکان خودروها نیز مجاز به شرکت خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*