میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX جدید، همان رنوکپچر با لوگوی میتسوبیشی است!

میتسوبیشی ASX جدید معرفی شد. نسل جدید میتسوبیشی ASX همان رنو کپچر با لوگوی میتسوبیشی است. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند ژاپنی آشنا خواهیم شد.

میتسوبیشی از نسل جدید ASX پرده برداشت. این شاسی بلند ژاپنی همان رنو کپچر بوده که اکنون فقط نام آن تغییر پیدا کرده است. در واقع این خودرو کاملا به کپچر فرانسوی شباهت داشته و فقط طراحان لوگو و جلوپنجره آن را تغییر دادند. این خودرو از لحاظ فنی نیز از همان پیشرانه شاسی بلند رنو کپچر بهره می‌برد.

مشخصات میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX جدید همانند رنو کپچر در نسخه پایه به یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 91 اسب بخار را ارائه دهد. مدل بالاتر نیز از یک موتور 1.3 لیتری بنزینی توربو با فناوری هیبریدی خفیف 12 ولتی بهره می‌برد که می‌تواند با گیربکس 6 سرعته دستی قدرتی برابر با 140 اسب بخار و با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه قدرتی برابر با 155 اسب بخار را به تولید برساند.

میتسوبیشی ASX جدید

این خودرو در مدل هیبریدی نیز روانه بازار خواهد شد که از یک موتور 1.6 لیتری بنزینی، 2 موتور برقی و یک گیربکس اتوماتیک تشکیل شده و قدرتی برابر با 143 اسب بخار را تولید می‌کند. البته مشتریان می‌توانند این شاسی بلند ژاپنی را با موتور 1.6 لیتری پلاگین‌هیبریدی نیز سفارش دهند که شامل دو پیشرانه برقی و یک پکیج باتری 10.5 کیولوات ساعتی می‌شود. این پیشرانه در مجموع قدرتی برابر با 160 اسب بخار و برد تمام برقی 50 کیلومتری را به همراه دارد.

میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX جدید در مدل‌های مختلفی بر اساس بودجه مشتریان روانه بازار خواهد شد. آن دسته از مشتریانی که بودجه زیادی ندارند می‌توانند در مدل پایه آن را با یک صفحه‌آمپر آنالوگ 4.2 اینچی سفارش دهند. با صرف کمی هزینه بیشتر امکان سفارش صفحه‌آمپر دیجیتالی 7 اینچی نیز وجود خواهد داشت. این خودرو در نسخه‌های بالاتر از یک صفحه‌آمپر دیجیتالی بزرگ 10.25 اینچی با ناوبری سه‌بعدی بهره می‌برد.

میتسوبیشی ASX جدید

نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز در مدل‌های 7 اینچی افقی و 9.3 اینچی عمودی قابل سفارش خواهد بود که هر دو نسخه از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به نورپردازی داخلی با امکان انتخاب از میان 8 رنگ مختلف و همچنین حالات مختلف رانندگی اشاره کرد.

میتسوبیشی ASX جدید

طول میتسوبیشی ASX جدید به 4.228 میلی‌متر، عرض آن 1.797 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1.573 میلی‌متر می‌رسد که چنین ارقامی آن را در ردیف شاسی بلندهای جمع‌وجور قرار می‌دهد. از این رو میتسوبیشی برای این خودرو صندلی عقب کشویی را در نظر گرفته تا سرنشینان به فضای پا یا فضای صندوق بیشتری دسترسی پیدا کنند. با این قابلیت حجم صندوق بار بین 332 تا 401 لیتر قابل تغییر خواهد بود.

میتسوبیشی ASX جدید

این شاسی بلند ژاپنی در نسل جدید نیز به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته مجهز شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار سرعت، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دستیار نقاط کور، سیستم فعال حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد عقب و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سواران اشاره کرد.

میتسوبیشی ASX جدید

همچنین تیپ‌های بالاتر این خودرو از سیستم MI-PILOT نیز بهره می‌برند که به کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط مجهز شده و در زمان رانندگی در بزرگراه‌ها قابلیت نیمه خودران را به همراه خواهد داشت. میتسوبیشی ASX جدید قرار است از مارس 2022 برابر با اسفند 1401 در بازار اروپا به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*