اینترنت محدود

وزیر ارتباطات: به خاطر مسائل امنیتی، احتمالا اینترنت را محدود می‌کنیم (تکذیب شد)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده به علت مسائل امنیتی و اتفاقات اخیر، احتمالا اینترنت را محدود می‌کنیم.

طی روزهای اخیر و در پی فوت مهسا امینی، اعتراضاتی در خیابان برخی از شهرهای ایران به راه افتاده است. در پی شدت گرفتن این اعتراضات به نظر می‌رسد محدودیت‌هایی بر روی اینترنت اعمال شود. به گفته عیسی زارع پور، به خاطر مسائل امنیتی ممکن است توسط دستگاه‌های مربوطه یک‌سری محدودیت‌ها روی اینترنت اعمال شود که ربطی به وزارت ارتباطات ندارد!

احتمالا اینترنت را محدود می‌کنیم اما تا کی؟

احتمالا اینترنت را محدود می کنیم

روز گذشته درباره گزارش قطعی و اختلال اینترنت در برخی از شهرهای کشور گفتیم. عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در حاشیه جلسه هیأت دولت خاطرنشان کرده طی روزهای اخیر هیچ‌گونه کاهش پهنایی باندی نداشته‌ایم.

به گفته وی وزارت ارتباطات روزانه و به صورت لحظه‌ای در حال رصد مستمر و دائمی اینترنت است و شاید به علت برخی مسائل امنیتی، دستگاه‌های مربوطه تصمیم به اعمال محدودیت بگیرند و شاهد اختلال در اینترنت باشیم. وی ادامه داد:

ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته‌ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور به صورت روتین تأمین می‌شود. پیش‌تر گفته‌ایم که تا آخر شهریور ماه دستگاه‌ها مکلف هستند پنجره خود را راه‌اندازی کنند و تا دی‌ماه به پنجره جدیدی که وزارت ارتباطات راه‌اندازی خواهد کرد، ملحق شوند.

بروزرسانی: تکذیب خبر اعمال محدودیت روی اینترنت

پس از انتشار اخباری مبنی بر اعمال محدودیت روی اینترنت به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور اعلام کرد هیچ‌گونه محدودیتی قرار نیست اعمال شود. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات اعلام کرده برخی از منابع به اشتباه اعلام کرده‌اند که عیسی زارع پور چنین صحبت‌هایی را در حاشیه جلسه هیأت دولت داشته، در صورتی که با پیگیری‌های به عمل آمده متوجه شده‌ایم این گفته‌ها صحت ندارند. زارع پور گفت:

در پاسخ به سوال خبرنگاری در حاشیه دولت درباره سرعت اینترنت در روزهای اخیر این نکته مورد تأکید قرار گرفت که پهنای باند کاهش پیدا نکرده است. در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته که برطرف شده است و در حال حاضر شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از نظر سرعت و کیفیت ارتباطی ندارد.