نسل جدید رنو داستر

نسل جدید رنو داستر با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

نسل جدید رنو داستر همانند نسل اول خود برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات نسل دوم رنو داستر آشنا خواهیم شد.

رنو داستر نسل اول در دورانی که واردات خودرو آزاد بود به بازار ایران راه پیدا کرد و توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. شرکت نگین خودرو که به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران محسوب می‌شود نیز به مشتریان این خودرو خدمات پس از فروش ارائه می‌داد، اما عرضه این شاسی بلند اقتصادی به دلیل ممنوعیت واردات متوقف شد و هم‌اکنون فقط نسل اول و مدل فیس لیفت آن مربوط به سال 2018 در بازار ایران وجود دارد.

اکنون با توجه به این که واردات خودرو آزاد شده و برای آن نیز سقف واردات 20 هزار یورویی در نظر گرفتند، نسل جدید رنو داستر برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات رنو داستر نسل دوم آشنا کنیم.

مشخصات نسل جدید رنو داستر 

نسل جدید رنو داستر

مشتریان کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانند نسل جدید رنو داستر را با دو پیشرانه خریداری کنند. مدل پایه این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با فناوری VVT بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

نسل جدید رنو داستر

قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک CVT نسل سوم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این شاسی بلند با چنین قوای محرکه‌ای می‌تواند ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای هر 100 کیلومتر حدود 6.6 لیتر است.

نسل جدید رنو داستر

مدل دوم این خودرو به یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 135 اسب بخار و گشتاور 195 اسب بخار را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و عقب منتقل خواهد شد.

این خودرو با چنین قوای محرکه‌ای ظرف مدت 13.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت 7.8 لیتر را به همراه دارد. رنو داستر جدید بر اساس نوع تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل، قوای محرکه و امکانات بین 1300 تا 1450 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

نسل جدید رنو داستر

نسل جدید رنو داستر در بازار آفریقا، آمریکای جنوبی و بازار اروپا با نام رنو و داچیا عرضه می‌شود. ضمن این که برند داچیا این شاسی بلند اقتصادی را با موتورهای دیگری چون 1.3 لیتری توربو، 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو و 1 لیتری 3 سیلندر توربو به فروش می‌رساند.

renault duster new

مشتریان اروپایی می‌توانند این خودرو را با گیربکس‌های 5 سرعته دستی، 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه سفارش دهند. در برخی بازارها نسخه دیزلی نسبت به مدل‌های بنزینی آمار فروش بالایی را ثبت کرده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

هرچند نسل جدید رنو داستر به عنوان یک خودرو کاملا اقتصادی محسوب می‌شود، اما علاقه‌مندانی که خواهان آپشن بیشتر هستند می‌توانند نسخه‌های فول آن را خریداری کنند.

renault duster new

نسخه فول این خودرو از امکاناتی چون سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه شروع حرکت در سربالایی، تیپ ترونیک، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ‌ها، رادار نقطه کور، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز اضطراری، دوربین ثبت وقایع، دوربین 360درجه، نمایشگر لمسی و چهار ایربگ بهره می‌برد.

قیمت نسل جدید رنو داستر 

مشتریان در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانند رنو داستر جدید را طبق سطح امکانات و نوع پیشرانه با قیمتی بین 14 هزار تا 19 هزار و 800 یورو خریداری کنند که با توجه به سقف واردات 20 هزار یورویی این خودرو شانس زیادی برای ورود به بازار ایران خواهد داشت.

renault duster new

قیمت این خودرو با توجه به نرخ ارز نیز حدود 450 تا 630 میلیون تومان خواهد بود که البته به این قیمت‌ها مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه بار و بیمه، سود بازرگانی گمرک و دولت، سود واردکننده و مبنای ارزش گذاری در بورس نیز اضافه خواهد داشت. از این رو به احتمال زیاد قیمت رنو داستر جدید هنگام ورود به بازار ایران فراتر از 1 میلیارد تومان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*