ماشین Chevrolet Seeker

شورلت سیکر رسما معرفی شد ؛ کراس اور  آمریکایی تولید چین به ایران می آید؟ + ویدیو

شورلت سیکر یک کراس اور جمع و جور با ملیت آمریکایی – چینی است که احتمالا به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، وارد ایران خواهد شد. حالا به سراغ Chevrolet Seeker می‌رویم.

تقریبا سال‌های زیادی است که پای ماشین‌های آمریکایی از کشور ما به طور کامل قطع شده و تمام خودروهای شورلت ، دوج یا … که در خیابان‌ها می‌بینید، در بهترین حالت متعلق به سال‌های پیش از 1393 هستند. اما یک دو رگه آمریکایی چینی شاید بتواند پس از مدت‌های طولانی، بالاخره چشم ما را به ماشین‌های آمریکایی روشن کند. از آن جایی که شورلت سیکر به تازگی و به صورت رسمی معرفی شده است، امروز قصد داریم که تمام زوایای آن را بررسی کنیم و نهایتا به احتمال واردات این خودرو به کشور ایران، نگاهی داشته باشیم. پس با یک ویدئو مفید و مختصر، کار خود را آغاز می‌کنیم.

معرفی شورلت سیکر

شرکت جنرال موتورز با ورود به بازار خودرو آمریکا، جان تازه‌ای گرفته و اکنون قصد دارد تا با محصولات ارزان قیمت و جذاب خود، قشر جوانان چینی را به سمت خود جذب کند. کراس اور کامپکت شورولت سیکر با اینکه ابعاد ش از 4537 میلی متر طول ، 1823 میلی متر عرض و 1564 میلی متر ارتفاع تجاوز نمی‌کند و به نسبت خودرو کوچکی محسوب می‌شود، اما باز هم ته چهره‌ای از کامارو را به نمایش می‌گذارد. همچنین فاصله محوری شورلت سیکر در حدود 2700 میلی متر اعلام شده و وزن آن تقریبا 1410 کیلوگرم است.

ماشین Chevrolet Seeker

چراغ های دو گانه و جلو پنجره‌ی این ماشین در کنار نوار نقره‌ای رنگ سپر، واقعا حس و حال کامارویی بودن را ایجاد کرده‌اند. در نمای کناری هم رینگ‌های 5 پره 18 اینچی با ستون‌ها و آینه بغل‌های دو رنگ با فلاپ مشکی گلگیر و رکاب را داریم و نهایتا به قسمت عقبی می‌رسیم که چراغ‌های کوچک اما خاص در انتظار ما هستند. طراحی چراغ‌ها به صورت دو لبه است و به همراه اسپویلر سقفی و و دیفیوزر مشکی رنگ، واقعا خودنمایی می‌کنند.

کابین شورلت Seeker

ماشین Chevrolet Seeker

در بدو ورود به اتاق شورلت سیکر با نمایشگرهای دوال اسکرین 10.25 اینچی طرف می‌شویم. همچنین باید اشاره کنیم که داشبورد و نمایشگر مولتی مدیا کمی به سمت راننده زاویه پیدا کرده تا حس و حال اسپرت تری را نشان دهد.

از فرمان D کات و تریم چرم و پارچه مشکی با خطوط نارنجی رنگ که عبور کنیم، به کنسول وسطی می‌رسیم که به جز اهرم دنده، دو جالیوانی و یک شارژر وایرلس، حرف دیگری برای گفتن ندارد. همچنین این خودرو به سیستم عامل ” Xiaoxue OS ” هم مجهز شده تا قابلیت هایی مثل آپدیت هوایی OTA و سیستم صوتی هوشمند GM TD (مخفف جنرال موتورز تیون داینامیک) را هدیه دهد. به علاوه وظیفه شلوغ کردن کابین هم بر عهده سیستم صوتی برند آرکامیس خواهد بود.

مشخصات فنی و قیمت شورلت Seeker

شورلت سیکر

ابتدا به سراغ تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی شورلت سیکر می‌رویم که شامل کروز کنترل تطبیقی، سامانه هوشمند جلوگیری از برخورد، ترمز اضطراری AEB، سامانه تشخیص عابران و حیوانات، دستیار باقی هشدار خروج از خط و باقی ماندن در بین خطوط، نور بالا هوشمند، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، دستیار باقی ماندن در سربالایی و حرکت در سرپایینی، سیستم تعویض لاین و سامانه هشدار و تشخیص ترافیک پشت یا همان RCTA، سامانه کنترل ترمز در پیچ های شدید، کنترل تکان های عرضی خودرو، سامانه ترمزهای هوشمند EPB، سیستم جلوگیری از چپ کردن، دستیار خروج از پارک، سیستم ترمز کمکی و سامانه پایش باد لاستیک‌ها می‌شود.

ماشین Chevrolet Seeker

البته بعضی از این امکانات به صورت آپشنال عرضه خواهند شد و در مدل‌های استاندارد حضور ندارند. اما به هر حال این همه آپشن و امکانات برای یک خودرو کراس اور کوچک شهری، واقعا دست مریزاد دارد!

شورلت سیکر

حالا به پیشرانه شورلت سیکر می‌رسیم که یک موتور 4 سیلندر توربو شارژر 1.5 لیتری با تکنولوژی اکو تک جنرال موتورز و سیستم تزریق سوخت مستقیم است که می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT روانه چرخ های جلویی کند. همچنین حداکثر سرعت و شتاب 0-100 شورلت Seeker طبق تست‌های رسمی برابر 205 کیلومتر بر ساعت و 7.9 ثانیه است که برای یک ماشین اقتصادی، شاهکار محسوب می‌شود. همچنین مصرف سوخت شورلت سیکر در هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی، تقریبا برابر 6.5 لیتر خواهد بود.

شورلت سیکر

به علاوه باید اشاره کنیم که قیمت شورلت سیکر بر اساس انتخاب مشتریان می‌تواند بین 19.5 تا 23 هزار دلار باشد که همین قیمت گذاری برای ما ایرانی‌ها، حامل یک خبر مهم است!

احتمال واردات شورلت سیکر به ایران از کشور چین

شورلت سیکر

تقریبا همه ما می‌دانیم که ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به کشور ایران، مربوط به امسال و پارسال نیست و داستان بلند بالایی دارد. اما شورلت سیکر که یک ماشین آمریکایی نیست! حتی باید بدانید که پای این کراس اور زیبا، هیچ وقت به آمریکا باز نخواهد شد و یکی از خودروهایی است که تحت همکاری مشترک جنرال موتورز و شرکت سایک (SAIC) در کارخانه‌های چین ساخته شده.

شورلت سیکر

به علاوه می‌دانیم که سقف تعیین شده برای واردات خودرو در سال 1401 ، به 20 هزار دلار محدود شده است و تمام این قوانین دست به دست هم می‌دهند تا یک خبر مهم را منتقل کنند: شورلت Seeker از هر دری که برویم، شرایط واردات به کشور ایران دارد چون زیر 20 هزار دلار است، خودرو آمریکایی نیست و حجم موتور آن هم زیر 3 هزار سی سی است! همچنین با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که در صورت واردات این خودرو، قیمت شورلت سیکر در کشور ایران بین 1.2 تا 1.5 میلیارد تومان خواهد بود.