شورلت سیکر

شورلت سیکر – Seeker؛ کراس اوور زیبای آمریکایی در بازار چین با 180 اسب بخار قدرت

شورلت سیکر – Seeker یک کراس اوور آمریکایی با 180 اسب بخار قدرت است که پس از تایید مهندسین شرکت جنرال موتورز، به بازار خودرو چین راه پیدا کرده.

همان طور که می‌دانید به علت مسائل اقتصادی و سود بیشتر، برندهای آمریکایی و اروپایی مثل تسلا، فولکس واگن، فیات و حتی شورلت یا گروه خودروسازی جنرال موتورز، محصولات خود را در خاک چین، تولید و مونتاژ می‌کنند. در این میان گاهی پیش می‌آید که یکی از این خودروسازان، یک محصول اختصاصی را به بازار خودرو چشم بادامی‌ها هدیه دهد. شورلت سیکر، دقیقا همین تعریف را ارائه می‌کند. در ادامه به تمامی زوایای این خودرو کوچک آمریکایی – چینی، نگاهی خواهیم داشت.

فهرست مطالب:

معرفی کراس اوور شورلت سیکر

برای پیدا کردن محل تولد این خودرو، نیازی نیست تا تحقیق زیادی انجام دهید. گروه تولیدی جنرال موتورز – سایک موتورز (GM – SAIC) مغز متفکر طراحی این کراس اوور زیبا هستند. در حقیقت طی سال‌های گذشته، شرکت جنرال در بازار خودرو چین، برو و بیای زیادی داشته بود اما با ورود رسمی چینی‌ها به کلاس خودروهای برقی (EV)، نام برند GM در میان خودروسازان نوپای چینی محو شد. اما آمریکایی‌ها استاد تبدیل تهدید به فرصت هستند و با معرفی یک کراس اوور جمع و جورِ آمریکایی که قلب جوانان چینی را هدف می‌گیرد، توانستند تا دوباره نام جنرال موتورز را در بازار چین، بر سر زبان‌ها بیندازند.

طراحی ظاهری و ابعاد

شورلت سیکر

این خودرو در کلاس «کراس اوورهای جمع و جور» قرار می‌گیرد و با ابعادی برابر با 4537 میلی متر طول، 1823 میلی متر عرض و 1564 میلی متر ارتفاع، دقیقا مناسب کسانی است که به فضای زیادی نیاز ندارند اما می‌خواهند یک خودرو صفر کیلومتر را خریداری کنند. همچنین فاصله محوری 2700 میلی متری، خیال شما را از وجود فضای پای کافی در صندلی‌های ردیف دوم خودرو، راحت می‌کند. این اعداد دقیقا شبیه به پژو 2008، سیتروئن C3 و رنو ساندرو هستند! در انتها و در کمال تعجب، به وزن فوق العاده سبک آن می‌رسیم. شاید برای شما خنده دار باشد اما وزن شورلت سیکر در حالت بدون سرنشین، به کمتر از 1400 کیلو گرم می‌رسد؛ یعنی فقط 300 کیلوگرم سنگین‌تر از 206 تیپ 5!

در قسمت طراحی خودرو هم همه چیز در ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین حالت خود قرار گرفته است. جلو پنجره‌ی سیکر از چراغ‌هایی با زاویه تند و مه شکن‌های کوچک در کنار یک سپر مشبک تشکیل شده است و در قسمت عقب خودرو هم به جز یک اسپویلر سقفی کوچک و چراغ‌های مینیمال، چیز دیگری مشاهده نمی‌شود.

رینگ‌های خودرو هم بزرگ‌تر از 17 اینچ نیستند اما با رنگ مشکی خود در کنار ارتفاع مناسب از گلگیرها، یک نمای آفرودی را به وجود آورده‌اند. استفاده از متریال ساده در کنار ظاهری جذاب و حس و حال آفرودی، تمام آن چیزی است که یک جوان زیر 30 سال با بودجه محدود، به دنبال آن است. پس باید به تیم طراحی و بازاریابی شورلت تبریک بگوییم! به علاوه از آن جایی که این خودرو به صورت غیر رسمی معرفی شده است، هنوز عکس‌ها و مشخصات کابین آن، به دست ما نرسیده.

مشخصات فنی شورلت سیکر و پیشرانه محبوب چینی‌ها

شورلت سیکر

هرچند که ما از پیشرانه‌های به اصطلاح «1.5T» چینی‌ها اصلا دل خوشی نداریم اما به نظر می‌رسد که چشم بادامی‌ها، عاشق این موتور باشند. بنابراین آمریکایی‌ها همان پیشرانه 4 سیلندر خطی تک توربو شارژ 1.5 لیتری با کد «LP5» را برای سیکر در نظر گرفته‌اند. این پیشرانه می‌تواند 180 اسب بخار را به از طریق یک گیربکس دستی 6 سرعته یا اتوماتیک 5 سرعته CVT به چرخ‌های جلویی منتقل کند و نهایت سرعت خودرو را به 205 کیلومتر بر ساعت برساند.

تریم‌های دیگر، تاریخ عرضه و قیمت شورلت Seeker

شورلت سیکر

تیم GM – SAIC برای جوانانی که به همین ظاهرِ تقریبا اسپرت راضی نیستند، تریم RS را معرفی کرده است. این تریم از ظاهری دارک‌تر، در کنار رینگ‌ها و آینه بغل‌های مشکی، شیشه و چراغ‌های دودی و در کل یک ظاهر جدی و خشن‌تر معرفی شده است. همچنین علاوه بر این موارد، به جای علامت زرد رنگ سنتی شورلت، با یک علامت مشکی رنگ به بازار خودرو چین می‌آید. همچنین سقف پانارومیک مشکی در کنار یک نوار قرمز رنگ بر روی آینه بغل، علامت RS بر روی قسمت‌های مختلف خودرو و سپر عقب و جلو هم رنگ با بدنه، آخرین و مهم‌ترین تغییرات تریم RS نسبت به نسخه استاندارد محسوب می‌شوند.

برنامه ریزی شورلتی‌ها برای عرضه Seeker به اوایل مهر ماه سال جاری (سه ماه‌ی سوم 2022) مربوط می‌شود و همچنین تا کنون، هیچ برچسب قیمتی برای سیکر معرفی نشده است اما با توجه به کلاس و سگمنت این خودرو در کنارِ نگاه کردن به بازار هدف آن، می‌توان بازه‌ی قیمتی 12 تا 15 هزار دلار را برای محصول اختصاصی آمریکایی – چینیِ جدید شورلت، در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ماهم چینی بی نام و نشان سوار می شویم