تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

سه قابلیت مهم تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ را بشناسید

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ از قابلیت‌های مهمی چون افزایش عمق واقعی تصاویر و کالیبراسیون هوشمند بهره می‌برند. در ادامه شما را با سه قابلیت کلیدی در این تلویزیون های جدید سامسونگ آشنا خواهیم کرد.

شرکت سامسونگ برای نخستین بار در سال 2006 توانست جایگاه نخست بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کند. این شرکت کره‌ای از آن سال تا به امروز تلویزیون‌های خود را به فناوری‌ها و قابلیت‌های جدیدی مجهز کرده و موفق شده جایگاه خود را حفظ کند و به تولیدکننده پیشرو در حوزه تلویزیون تبدیل شود. سامسونگ در سال 2022 از تلویزیون های جدید Neo QLED 8K و MICRO LED پرده برداشت که با قابلیت‌های متعدد خود می‌توانند به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهند.

تلویزیون های جدید سامسونگ به قابلیت‌هایی مجهز شده‌اند تا بتوانند بیش از هر زمان دیگری تصاویر پخش شده را به زندگی واقعی نزدیک کنند. از تغییراتی که سامسونگ برای این تلویزیون های جدید خود در نظر گرفته می‌توان به ارائه لوازم جانبی شخصی‌سازی شده جدید، ارتقای رابط کاربری، ارائه ابعاد تلویزیون متنوع‌تر، برنامه کالیبراسیون هوشمند، توسعه هوش مصنوعی ارتقا کیفیت تصویر (AI upscaling) و ارتقای پردازنده Neural Quantum 8K اشاره کرد. در ادامه با سه قابلیت مهم تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ آشنا خواهیم شد.

سه قابلیت مهم تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

نورپردازی ۱۴ بیتی

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ در سری جدید در بخش نورپردازی پنل، میزان روشنایی و کنتراست تصاویر نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده‌اند. پردازنده Neural Quantum 8K این تلویزیون‌ها به فناوری جدیدی برای کنترل نور پس زمینه Quantum Mini LED مجهز شده که به همین دلیل میزان روشنایی آن از ۱۲ بیت به ۱۴ بیت افزایش پیدا کرده است.

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

روشنایی تلویزیون با این تغییرات تا سطح 16384 افزایش پیدا کرده که 4 برابر نسل قبلی (4096) خواهد بود. به طور کلی تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ در نسل جدید تصاویر را با کیفیت بسیار بالا به همراه جزئیات بسیار دقیق به نمایش درخواهند آورد. همچنین به کمک نورپردازی ۱۴ بیتی کاربران در زمان تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌توانند کوچک‌ترین جزئیات روی سطوح آب یا بافت سنگ‌ریزهای موجود در فیلم را نیز مشاهده کنند.

افزایش عمق واقعی تصاویر

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

هنگامی که با چشمان خود به یک جسم خاص نگاه می‌کنیم، چشممان روی سوژه مورد نظر تمرکز کرده و با حفظ پس زمینه باعث می‌شود تا تصویر واضح به نظر برسد. در همین راستا Samsung برای نسل جدید تلویزیون های Neo QLED 8K به کمک پردازنده Neural Quantum 8K قابلیت جدید افزایش عمق واقعی یا Real Depth Enhancer را در نظر گرفته تا بتواند عملکرد مشابه با چشم را در زمان نگاه کردن به یک جسم ارائه دهد.

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

در واقع قابلیت Real Depth Enhancer یک الگوریتم کیفیت تصویر با هوش چندگانه محسوب می‌شود که چند مرحله کنتراست تصویر را افزایش خواهد داد. همچنین این قابلیت با تجزیه و تحلیل سوژه‌ها عمق بیشتری را به تصویر خواهد بخشید تا تصاویر به شکل طبیعی و واقعی به نمایش درآیند.

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

به طور کلی این فناوری چشم کاربر را به جهتی هدایت خواهد کرد تا روی سوژه اصلی تصویر تمرکز کند و همچنین با ایجاد عمق بیشتر سوژه را از پس‌زمینه متمایز خواهد کرد.

کالیبراسیون هوشمند

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ در کنار افزایش کیفیت و عمق تصاویر به قابلیت کنترل و شخصی‌سازی بیشتر برای کاربران نیز مجهز شدند. کالیبراسیون هوشمند یکی از امکانات جدید این محصولات محسوب می‌شود که کاربران به کمک منوی تنظیمات یا اپلیکیشن Smart Calibration گوشی هوشمند قادرند این فرایند را به آسانی انجام داده و تصاویر تلویزیون خود را کالیبره و بهینه سازند.

تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

این قابلیت در حالت اولیه خود یک راهکار سریع را ارائه می‌دهد تا صفحه نمایش ظرف مدت 30 ثانیه کالیبره شود. در حالت حرفه‌ای این قابلیت نیز تلویزیون ظرف مدت 5 تا 8 دقیقه کالیبره خواهد شد و تصاویر را با چشم‌نوازترین کیفیت ممکن ارائه خواهد داد. هر دو حالت فرایند بهینه‌سازی تصاویر را در یک مرحله و به شکل آسان انجام خواهند داد.

تمام این قابلیت‌ها باعث شدند تا این تلویزیون های جدید سامسونگ بتوانند رویای نمایشگرها در همه‌جا و برای همه را محقق سازند. به واسطه این رویا، کاربران می‌توانند به تصویری مشابه به زندگی واقعی، صدای فراگیر و تجربیات شخصی‌سازی شده دسترسی داشته باشند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*