لکسوس RZ 450e مدل 2023

خودرو برقی لکسوس RZ 450e مدل 2023، با فرمان هواپیما به بازار می‌آید!

لکسوس RZ 450e مدل 2023، یک کراس اوور تمام برقی به شدت جذاب است که از فرمان هواپیما یا همان « فرمان طرح یوک» بهره می‌برد.

خودروهای کراس اوور و شاسی بلندهای لکسوس، از کیفیت ساخت فوق العاده‌ای بهره می‌برند. همین موضوع باعث شده است تا این برند ژاپنی، بخت خود را در کلاس کراس اوورهای تماما برقی هم امتحان کند. لکسوس RZ 450e مدل 2023 دقیقا همین مسئولیت را بر عهده دارد و قرار است تا یکی از انقلابی‌ترین‌هایِ لکسوس باشد. هرچند که برای دیدن تصاویر رسمی از ظاهر آن باید تا اواخر فروردین ماه (28 آوریل) صبر کنیم ولی با توجه به تصاویر منتشر شده از کابین و تصاویر نسخه مفهومی آن، می‌توانیم زیباترین فرمان جهان که بر روی خودروهای تجاری نصب شده است را در داخل کابین این خودرو ببینیم.

فهرست مطالب:

معرفی لکسوس RZ 450e مدل 2023

لکسوس RZ 450e مدل 2023

از آن جایی که با اولین محصول تمام برقی لکسوس طرف هستیم، باید انتظارات خود را حسابی بالا ببریم. این خودرو بر اساس پلتفرم مشترک لکسوس و تویوتا، با نام «e-TNGA» ساخته شده است. بد نیست بدانید که این پلتفرم را در خودروهای تویوتا bz4x و سوبارو Solterra هم دیده‌ایم؛ البته این نکته را درنظر بگیرید که این دو خودرو، فعلا در مراحل آزمایشی قرار دارند و هنوز به صورت رسمی، تایید نشده‌اند.

لکسوس RZ 450e مدل 2023

هرچند که برند لکسوس به عنوان یک خودروساز خوشنام در اروپا و آمریکا مطرح است اما محصولات این شرکت ژاپنی، هیچ وقت در حد و اندازه‌ی دیگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نبوده‌اند. لکسوس RZ 450e مدل 2023 قرار است این قاعده را عوض کند و از راه نرسیده، خودروهایی مثل تسلا مدل Y، فورد موستانگ Mach e، آئودی e-Tron Sportback و جنسیس GV60 را به عنوان رقیبان اصلی خود، به مبارزه طلبیده است!

مشخصات فنی و شعاع پیمایش 600 کیلومتری

لکسوس RZ 450e مدل 2023

در محورهای عقب و جلو این خودرو، دو موتور الکتریکی مجزا را می‌بینیم که قابلیت AWD را فراهم می‌کنند. این موتورها در قالب سیستم محرک لکسوس با نام «Direct4 system» گنجانده شده‌اند. سیستم «Direct4 system»، همان سیستم محرک AWD اختصاصی لکسوس است که قابلیت‌های آن هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود که تمام سیستم‌های کنترلی و تجهیزات ایمنی، بر روی آن سوار شوند.

لکسوس RZ 450e مدل 2023

در ادامه به پکیج باتری‌های 90 کیلو وات ساعتی می‌رسیم که با توجه به بازار هدف لکسوس RZ 450e مدل 2023 و وزن و ابعاد آن، کاملا رضایت بخش و عاقلانه است و می‌تواند شعاع پیمایش 600 کیلومتری را وعده دهد. هرچند که این اعداد هنوز به صورت رسمی تایید نشده‌اند و عملکرد آن‌ها در شرایط رانندگی واقعی، تست نشده است. اما اگر مشترک بودن پلتفرم و برخی از ویژگی‌های اولین خودرو الکتریکی لکسوس با تویوتا bz4x را در نظر بگیریم، به نتایج جالبی می‌رسیم. با اینکه کراس اوور تویوتا bz4x هنوز یک خودرو مفهومی است اما عملکرد آن از سوی موسسه WLTP تایید شده. شعاع حرکتی این خودرو بر اساس گزارش‌های موسسه WLTP، حدود 516 کیلومتر گزارش شده است. پس می‌توانیم کمی هم روی اغراق‌های همیشگی لکسوسی‌ها، حساب باز کنیم.

نگاهی به کابین کراس اوور لکسوس RZ 450e مدل 2023

لکسوس RZ 450e مدل 2023

این فرمان که به نوعی از خودرو برقی و مفهومی لکسوس LF-Z الهام گرفته شده است، دقیقا به دسته‌های کنترل هواپیما یا «یوک» شباهت دارد که جدای از طراحی منحصر به فرد خود، امکانات زیادی هم دارد. امکاناتی مثل کنترل کروز کنترل و کنترلرهای سیستم صوتی، اولین مواردی هستند که بر روی فرمان این خودرو دیده می‌شوند.

اما بیایید و از این فرمان زیبا، کمی فاصله بگیریم. در ادامه به نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر می‌رسیم که طراحی یک تکه‌ای دارد. همچنین نمایشگر مولتی مدیا هم به صورت تماما اختصاصی، در اختیار راننده قرار گرفته است که به نوعی حس و حال اسپرت را منتقل می‌کند.

دکمه استارت و استاپ هم بر خلاف اکثر خودروهای موجود در بازار، بالاتر از فرمان قرار گرفته است؛ اما کدام یک از قسمت‌های این خودرو عادی است که بخواهیم دکمه‌ی استارت آن را قضاوت کنیم؟ طراحی دریچه‌های سیستم تهویه‌ی هوا هم به مانند سیستم مولتی مدیا، کاملا به سمت راننده متمایل شده. نهایتا به دکمه چرخان انتخاب دنده و دو جا لیوانی (احتمالا با قابلیت سردکن و گرم کن) می‌رسیم که در داخل کنسول وسطی خودرو، جا خوش کرده‌اند.

طراحی خارجی احتمالی کراس اوور RZ 450e

لکسوس RZ 450e مدل 2023

هرچند که هنوز تصاویر رسمی این خودرو به دست ما نرسیده است اما بیایید و به تصاویر احتمالی آن، نگاهی داشته باشیم. از آن جایی که با یک ماشین زمان طرف هستیم، انتظار یک طراحی عجیب و غریب را داریم. خودروهای الکتریکی معمولا از طراحی آیرودینامیکی‌تری بهره می‌برند و همین موضوع، یکی از اصول طراحی خارجی RZ 450e است. همچنین در قسمت جلو پنجره، همان طراحی آشنای لکسوسی را می‌بینیم؛ چیزی که در قسمت عقب خودرو، هیچ نشانیی از آن وجود ندارد و با سیستم چراغ عقب و سپری کاملا متفاوت، رو به رو هستیم. شیشه عقبی هم حالت فست بک دارد و در قسمت بالای آن، یک اسپویلر عجیب را می‌بینیم.

در پایان باید بگوییم که اگر شما هم از طرفداران سفت و سخت محصولات Lexus هستید، برای دیدن آخرین شاهکار آن‌ها و اولین خودرو تمام برقی لکسوس، باید تا اواخر فروردین‌ ماه صبر کنید تا مراسم رونمایی رسمی و تصاویر و مشخصات واقعی آن، منتشر شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*