ابرخودرو بوگاتی بولاید

دیوانه کننده‌‌ترین ابرخودرو های جهان که تا 5 سال دیگر به بازار می‌آیند

در این مطلب به دیوانه‌کننده‌ترین ابرخودروهای دنیا که تا 5 سال دیگر عرضه می‌شوند می‌پردازیم؛ از هایپرکار مرسدس بنز گرفته تا ابرخودرو لکسوس همگی در این لیست هستند.

هایپرکارها یا ابرخودروها، نسبت به سوپرکارها در یک سطح بالاتر قرار می‌گیرند و نمایان‌گر اوج طراحی و مهندسی خودرو هستند؛ قدرتمندترین، سریع‌ترین و گران‌ترین خودروهایی که در دنیا می‌توان پیدا کرد. خودروسازان مختلف برای آزمایش فناوری‌های نوین خود و جلب توجه برای برند خود، اقدام به توسعه ابرخودرو می‌کنند. حالا نیز با جریان کنونی صنعت خودرو که خودروهای برقی را در الویت قرار می‌دهد، فرصت جدیدی برای آزمون و خطا ایجاد شده است. از این رو، طی چند سال آینده ابرخودروهای فوق‌العاده هیجان‌انگیزی را مشاهده خواهیم کرد که اکثر آن‌ها از قوای محرکه الکتریکی بهره خواهند گرفت. در ادامه به 8 هایپرکار ویژه‌ای که تا 5 سال دیگر به عرضه می‌رسند می‌پردازیم.

8 ابرخودرو هیجان‌انگیز در حال ورود به بازار

8. استون مارتین والهالا

ابرخودرو استون مارتین والهالا

استون مارتین والهالا در سال 2024 روانه بازار خواهد شد. این هایپرکار از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو در وسط برخوردار است که به همراه یک باتری، یک سیستم هیبرید با خروجی 937 اسب بخار را تشکیل می‌دهد. حداکثر قدرت والهالا به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن زیر 2.5 ثانیه زمان می‌برد.

ابرخودرو استون مارتین والهالا

با توجه به شایعات، استون مارتین مجموعاً 900 دستگاه از والهالا با قیمت 800 هزار تولید خواهد کرد. این خودروساز بریتانیایی برای ابرخودروی پیش روی خود، ترمزهای کربن سرامیکی در نظر گرفته و برای قسمت‌های مختلف آن، از شاسی گرفته تا محفظه موتور، از مقدار زیادی فیبر کربن بهره برده است.

7. مرسدس بنز AMG وان

ابرخودرو مرسدس بنز AMG وان

مرسدس بنز AMG پراجکت وان حاصل نبوغ مهندسان مرسدس است و هدف از ارائه فناوری‌های فرمول یک در قالب یک خودروی جاده‌ای دارد. این هایپرکار به پیشرانه هیبریدی که در یک خودروی فرمول یک مرسدس می‌توان پیدا کرد، تجهیز شده است. پراجکت وان دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری V6 با یک موتور الکتریکی است.

پیشرانه درون‌سوز قدرت 680 اسب بخار را به محور عقب می‌فرستد و در عین حال، دو موتور الکتریکی 160 اسب بخاری، نیروی چرخ‌های جلو را تامین می‌کنند. در مجموع، قدرت این هایپرکار به بیش از 1000 اسب بخار می‌رسد و این قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

ابرخودرو مرسدس بنز AMG وان

فضای داخلی ابرخودروی مرسدس بنز نیز طراحی ویژه‌ای با المان‌های موتور اسپرت دارد. این خودروساز بزرگ آلمانی، صندلی‌های مسابقه‌ای و نمایشگرهای 10 اینچی شناور را برای این خودرو در نظر گرفته است. فرمان پراجکت وان نیز واقعاً چشمگیر است و شکلی مشابه فرمان خودروهای فرمول یک دارد. شایعات حکایت از این دارند که تولید این هایپرکار در اواسط سال 2022 آغاز خواهد شد.

6. کونیگزگ جسکو ابسلوت (Jesko Absolut)

ابرخودرو کونیگزگ جسکو ابسلوت

کونیگزگ جسکو ابسلوت نهایت ساخته‌های این خودروساز سوئدی، چه در حال و چه در آینده خواهد بود. این شرکت اظهار داشته است که پس از جسکو ابسلوت، خودروی جاده‌ای سریع‌تری را عرضه نخواهد کرد.

برای دستیابی به سرعت فوق‌العاده بالا، این ابرخودرو از لحاظ آیرودینامیکی برای تولید کمترین ضریب درگ ممکن بهینه‌سازی شده است. کونیگزگ همچنین تصمیم به حذف بال عقب بزرگ این خودرو گرفته است. به گفته کونیگزگ، ضریب درگ جسکو ابسلوت از 0.28 به 0.278 کاهش پیدا کرده است. این شرکت برای رسیدن به چنین دستاوردی، بیش از 3000 ساعت را صرف انجام آزمایش در تونل بادی کرده است.

ابرخودرو کونیگزگ جسکو ابسلوت

کونیگزگ جسکو ابسلوت مجهز به یک پیشرانه V8 توئین توربو است که توانایی تولید قدرت 1600 اسب بخار را دارد. کونیگزگ امید دارد حداکثر سرعت این هایپرکار را به 480 کیلومتر بر ساعت برساند، ولی حداکثر سرعت آن هنوز نهایی نشده است. جهت افزایش هرچه بیشتر سرعت، رانندگان توانایی نصب کاور چرخ برداشتنی را خواهند داشت که حداکثر سرعت را تا حدود 18 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.

5. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

ابرخودرو بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

نسخه استاندارد شیرون در سال 2017 به‌عنوان جایگزینی برای بوگاتی ویرون عرضه شد و حالا بوگاتی شیرون سوپر اسپرت قرار است در سال 2022 راهی بازار شود. سوپر اسپرت، نسخه‌ای فوق انحصاری از خودرویی خواهد بود که به خودی خود یک محصول انحصاری است. این ابرخودرو که با قیمت 3,825,000 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت، از یک پیشرانه 8 لیتری W16 با قدرت 1600 اسب بخار بهره می‌برد.

ابرخودرو بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

هایپرکار قدرتمند سوپر اسپرت دارای حداکثر قدرت 440 کیلومتر بر ساعت است و طی فقط 2.5 ثانیه 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند. این خودرو چهار توربوشارژر دارد و قادر به شتاب‌گیری از 0 تا 320 کیلومتر بر ساعت در تنها 14.8 ثانیه است. بوگاتی برای این نسخه قدرتمند، تایرهای سفارشی Michelin Pilot Sport Cup 2 را به کار برده است تا به بهترین شکل با فشار اعمال‌شده از سوی سیستم تمام چرخ محرک خودرو مقابله کنند. هر تایر توسط فناوری ایکس ری در کارخانه مورد ارزیابی قرار گرفته است تا نسبت به عملکرد و کیفیت آن اطمینان حاصل شود.

4. لوتوس اویجا

ابرخودرو لوتوس اویجا

لوتوس اویجا با قیمت 2,300,000 دلار، یک ابرخودروی کاملاً الکتریکی خواهد بود که می‌تواند نقش الگویی برای ابرخودروهای الکتریکی آینده را ایفا کند. اویجا سریع‌ترین خودروی لوتوس تاکنون به شمار می‌رود و از چهار موتور الکتریکی بهره‌مند است که روی هم رفته قابلیت تولید قدرت 1972 اسب بخار را دارند. مانند بسیاری از خودروهای لوتوس، هندلینگ به شدت مورد تاکید قرار گرفته و سبک بودن خودرو به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین المان‌ها در نظر گرفته شده است. اویجا با وزن 1678 کیلوگرم، سبک‌ترین هایپرکاری است که تاکنون وارد خط تولید شده است.

ابرخودرو لوتوس اویجا

تخمین زده می‌شود که حداکثر سرعت لوتوس اویجا حدود 320 کیلومتر بر ساعت باشد و زیر 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. این ابرخودرو 5 حالت رانندگی را پیش روی راننده خواهد گذاشت که به بهینه‌سازی عملکرد در تمامی شرایط کمک می‌کند. البته اویجا علی‌رغم عملکرد سطح بالای خود، معایبی را با خود به همراه دارد که یکی از آن‌ها، تخلیه سریع باتری هنگام استفاده شدید است. با این حال، یکی از مزایای جالب توجه این خودرو، سرعت شارژ بالای آن خواهد بود. این ابرخودرو در 12 دقیقه تا 80 درصد و در 18 دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود.

3. پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)

ابرخودرو پینین فارینا باتیستا

پینین فارینا مدت‌ها است که برای طراحی برخی از زیباترین خودروهای اسپرت ایتالیایی شناخته می‌شود. این برند حالا با مشارکت زیرمجموعه آلمانی خود با نام Automobili Pininfarina GmbH، وارد بازار ابرخودرو خواهد شد. تنها 150 دستگاه از ابرخودرو باتیستا به تولید خواهد رسید و هر دستگاه برای خریدار سفارشی‌سازی خواهد شد.

ابرخودرو پینین فارینا باتیستا

بخش قابل توجهی از اجزای داخلی باتیستا را ریماک تامین کرده است. این ابرخودرو از دو موتور الکتریکی 340 اسب بخاری برای محور جلو و دو موتور 611 اسب بخاری برای محور عقب بهره می‌گیرد تا در مجموع قدرت 1900 اسب بخار را به تولید برساند. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن تنها 1.9 ثانیه به طول می‌انجامد و در 12 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. همچنین باتری 120 کیلووات ساعتی آن شعاع حرکتی 500 کیلومتری را به دنبال خواهد داشت.

2. ابرخودروی برقی لکسوس

ابرخودرو برقی لکسوس

لکسوس اعلام کرده است که از سال 2035 به بعد فقط به تولید خودروهای برقی خواهد پرداخت. این زیرمجموعه لوکس تویوتا اکنون مشغول توسعه یک ابرخودرو برقی است و هدف از عرضه آن تا قبل از سال 2030 دارد. این محصول جدید توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت زیر 2 ثانیه را خواهد داشت و با یک بار شارژ، مسافت 640 کیلومتر را طی خواهد کرد.

ابرخودرو برقی لکسوس

گفته می‌شود که ابرخودروی برقی لکسوس، «روح خودروی نمادین لکسوس LFA» را احیا می‌کند. به دنبال برنامه‌های جدی خودروسازان برای توقف تولید خودروهای درون‌سوز و همچنین محدودیت‌های پیش رو از سوی دولت‌ها در این زمینه، لکسوس با آینده‌نگری تصمیم به توسعه این خودرو گرفته است تا به تقاضای بازار در آینده نه چندان دور پاسخ بدهد. با توجه به تصاویر منتشرشده از نمونه اولیه هایپرکار لکسوس، با یک خودروی زیبا و جذاب مواجه خواهیم بود.

1. بوگاتی بولاید

ابرخودرو بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید یک ابرخودروی متمرکز روی پیست است که عنوان سریع‌ترین، سبک‌ترین و قدرتمندترین خودروی بوگاتی را از آن خود خواهد کرد. بولاید در سال 2020 معرفی شد و هرچند توسعه آن هنوز به پایان نرسیده، ولی بوگاتی به دنبال عرضه آن در سال 2024 است. این خودرو احتمالاً مجهز به یک پیشرانه 8 لیتری W16 خواهد بود که 1820 کیلومتر قدرت تولید می‌کند. بولاید با فقط 1,240 کیلوگرم وزن، دارای نسبت قدرت به وزن 0.67 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار است؛ رقمی در حد و اندازه یک خودروی فرمول یک.

ابرخودرو بوگاتی بولاید

حداکثر سرعت بوگاتی بولاید بالای 500 کیلومتر خواهد بود. به گفته بوگاتی، این هایپرکار نسخه‌ای مدرن از بوگاتی تایپ 35 محصول دهه 20 میلادی محسوب می‌شود. تایپ 35 موفق به کسب بیش از 2000 پیروزی در مسابقات شده بود. هدف بوگاتی از ساخت بولاید، نمایش پیشرانه W16 خود در حالت خالص آن است. البته باید گفت که بولاید یک محصول لوکس و پر زرق و برق نخواهد بود و بوگاتی تنها روی عملکرد و اجزای اساسی متمرکز بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه