کالبدشکافی آیفون ۱۴

کالبدشکافی آیفون ۱۴ یک سورپرایز غیرمنتظره برای کاربران دارد + ویدیو

ویدیویی از کالبدشکافی آیفون ۱۴ اپل – Apple iPhone 14 منتشر شده که یک نکته ویژه و یک خبر خوب برای تعمیرکاران متفرقه و کاربران دارد.

اینطور به نظر می رسد که اپل تغییرات بزرگی را در آیفون ۱۴ به وجود آورده است که از چشم کاربران دور مانده‌اند. ظاهر این گوشی شبیه به نسل قبلی آن است که حتی باعث شد دختر استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل هم آن را دست مایه تمسخر خودش قرار بدهد. زمانی که دو گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ را کنار همدیگر می‌گذاریم، تشخیص آن‌ها با هم بسیار دشوار است. اما شاید اپل تفاوت ظاهری را ایجاد نکرده باشد، اما تغییرات چشمگیری در زیر قاب این نسل اتفاق افتاده است.

کالبدشکافی آیفون ۱۴

بررسی خانواده آیفون ۱۴ نشان می‌دهد، تغییرات مفیدی که در این گوشی‌ها به وجود آمده می‌تواند روی تجربه کاربری تأثیر مثبتی داشته باشد. جزیره پویا (Dynamic Island) قابلیتی است که از حفره بالای نمایشگر اپل فضایی کاربردی می‌سازد، در حالی که قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای به کاربران در هر جایی که هستند آرامش خاطر می‌دهد. البته که تمام این ویژگی‌ها همگی محدود به نسخه‌های پرچمدار این خانواده است. نسخه‌های معمولی حتی از تراشه قدیمی‌تری هم استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آیفون 14 پرو ، فعلا محبوب ترین نسخه خانواده آیفون 14 اپل است

یک ویژگی مخفی درون آیفون ۱۴ نهفته است‌ + ویدیو

اپل هیچ دکمه مخفی را زیر قاب آیفون‌های جدید خودش نگذاشته، بلکه کاملاً برعکس این است. ویدیوی کالبدشکافی آیفون ۱۴ که در زیر می‌توانید ببینید، نشان می‌دهد اپل تغییرات زیادی را در زیر قاب این خانواده ایجاد کرده است که آن را تعمیرپذیرتر می‌کند

اپل تعمیر آیفون ۱۳ برای تعمیرکاران متفرقه را به کابوسی تبدیل کرده بود و حتی تعویض نمایشگر توسط آن‌ها باعث از کار افتادن برخی ویژگی‌های دستگاه می‌شد. علاوه بر این، با توجه به این که باید در آیفون ۱۳ از قسمت جلویی به تمام قطعات دسترسی پیدا کرد، بنابراین شکستن یا آسیب دیدن قطعات در حین تعمیر اجتناب‌ناپذیر است. برداشتن پنل پشتی آن هم بسیار دشوار بوده و به تجهیزات مخصوصی مثل لیزر نیاز است.

کالبدشکافی آیفون ۱۴

اما در آیفون ۱۴ دسترسی هم به پنل پشتی و هم جلویی خیلی آسان‌تر شده است. علاوه بر این، اکثر ماژول‌های داخلی این گوشی‌ها توسط پیچ‌هایی ساده با مقداری چسب مهار شده‌اند که به تعمیرکاران متفرقه اجازه می‌دهد آسان‌تر آن را تعمیر کنند. در مجموع طراحی مجدد زیر قاب iPhone 14 نشان می‌دهد که گاهی اوقات همه چیز هم ارائه ویژگی‌های نرم افزاری جدید نیست. زیر قاب گوشی‌ها هم مهم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*