تارا برقی

تارا برقی رسما رونمایی شد؛ 300 کیلومتر با یک بار شارژ

ایران خودرو به شکل رسمی تارا برقی را معرفی کرد. نسخه برقی تارا می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 300 کیلومتر را بپیماید. در ادامه با مشخصات تارا EV آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی ایران خودرو روز گذشته طی مراسمی با حضور مدیران ارشد این شرکت و اصحاب رسانه به شکل رسمی از نسخه برقی ایران خودرو تارا با نام تارا EV پرده برداشت. ایران خودرو محصول تارا الکتریکی را به کمک شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو (جتکو) توسعه داده است.

مشخصات تارا برقی

تارا برقی

ایران خودرو برای نسخه برقی تارا یک پیشرانه الکتریکی را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. تارا الکتریکی ظرف مدت 9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و می‌تواند حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت را در اختیار مالکان قرار دهد.

تارا برقی

تارا EV به واسطه یک باتری 45 کیلوواتی می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی برابر با 300 کیلومتر را بپیماید. مالکان می‌توانند تارا الکتریکی را با شارژر خانگی ظرف مدت 10 ساعت به شکل کامل شارژ کنند. همچنین باتری‌های این خودرو ظرف مدت کمتر از 30 دقیقه توسط شارژر سریع شارژ خواهند شد.

تارا برقی

خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم عنوان کرد اگر زیرساخت‌ها و الزامات توسط نهادهای مرتبط حاکمیتی فراهم شود می‌توانیم از سال آینده تولید انبوه تارا الکتریکی را آغاز کنیم و مشتریان نیز قادر خواهند بود از طریق شرکت خودروی سفارشی ایران خودرو (آپکو) مراحل سفارش و خرید این خودرو را انجام دهند. وی افزود طی ماه‌های آینده 20 دستگاه از این خودرو نیز برای انجام آزمایش‌ها به تولید خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*