بازار خرسی ارز دیجیتال

مدیرعامل بایننس: بازار نزولی بیت کوین به نفع ارزهای دیجیتال است

مدیر عامل بایننس (CZ) عقیده دارد بازار نزولی بیت کوین در بلندمدت به نفع ارزهای دیجیتال خواهد بود. اما منطق این صحبت چانگ پنگ ژائو چه بوده است؟

مدیرعامل بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، اخیرا روی عقیده پیشین خود تاکید کرده است. گفتنی است چانگ پنگ ژائو ثروتمندترین فرد دنیا در حوزه کریپتو است و بر اساس جدیدترین بروزرسانی مجله forbes اکنون 17 میلیارد دلار سرمایه دارد. به عقیده وی، بازار خرسی بیت کوین نباید سرمایه‌گذاران را ناامید کند؛ بازار نزولی بیت کوین در بلندمدت به نفع ارزهای دیجیتال خواهد بود.

منظور از بازار خرسی به زبان ساده، زمانی است که قیمت‌ دارایی‌ها در یک بازار مالی (در اینجا مارکت کریپتو) میل به کاهش دارند. اکنون رمز ارزها در چنین شرایطی هستند و توانی برای رشد و ثبت سقف‌های قیمت جدید ندارند.

چانگ پنگ ژائو طی مصاحبه‌ای بامدیر عامل وب سایت Messari، به چرخه چهارساله بازار رمز ارز اشاره کرد و آن را طبیعی دانست. به عقیده وی، اصلاح قیمت‌ها در یک بازه زمانی خاص، در مقایسه با زمان افزایش پیوسته قیمت‌ها، بیشتر به نفع ارزهای دیجیتال است.

پیشرفت صنعت ارزهای دیجیتال در بازار نزولی بیت کوین

بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز دنیا، بیشترین نرخ تسلط بر بازار را دارد. اگرچه در مقایسه با سال‌ها قبل دامیننس آن کاهش یافته، اما همچنان نزدیک به 40 درصد کل مارکت کپ را در مشت خود دارد. به همین دلیل کل بازار رمز ارزها از روند آن تبعیت می‌کند.

مدیرعامل بایننس معتقد است بازار نزولی بیت کوین به معنی درجا زدن صنعت ارزهای دیجیتال نیست. سرمایه‌گذاران نباید قیمت‌ها را نشانه رفتار این صنعت بدانند. به عقیده CZ، این افراد در عوض باید به اعداد دیگری نظیر حجم خرید و فروش رمز ارزها و تعداد کاربران جدید توجه کنند. به عنوان مثال، چند روز پیش تعداد آدرس‌هایی که حداقل یک بیت کوین در اختیار دارند سقف جدیدی به ثبت رساند و به عدد 902 هزار رسید. این مقدار همینطور در حال افزایش است.

توییت لارک دیویس

اتفاق مهم دیگر در بازار نزولی کنونی بیت کوین توسعه پروژه‌های کریپتویی قوی است؛ بزرگانی همچون چانگ پنگ ژائو، ویتالیک بوترین و چارلز هاسکینسون همگی عقیده دارند پروژه‌های رمز ارزی قوی از دل بازار نزولی بیرون می‌آیند. CZ در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد کریپتو هنوز در مراحل نخست رشد قرار داشته و به بلوغ نرسیده است. ما در یک بازار اشباع‌شده نیستیم.

چانگ پنگ ژائو در مصاحبه خود از سرمایه‌گذاران خواست با نگاه عمیق و ایمان به روند پیشرفت سالم کنونی صنعت ارزهای دیجیتال، زمستان کنونی را پشت سر بگذارند. جالب است بدانید CZ اخیرا در یکی از توییت‌های خود به نکته‌ای بسیار مهم اشاره کرد: اگر می‌خواهید خیلی سریع ثروتمند شوید، بازار کریپتو برای شما مناسب نیست.

توییت CZ

ظهور پروژه‌های قوی از دل بازار خرسی

روند صعودی قبلی که طی آن بیت کوین تا 68,000 دلار صعود کرد را در نظر بگیرید. در این دوران، به خاطر هیاهوی بازار کریپتو، پروژه‌های ضعیف و حتی کاملا بی‌ارزش زیادی متولد شدند و سرمایه زیادی جذب کردند؛ زمانی که سرمایه‌گذاران به خاطر فومو به هر رمز ارزی «بله» می‌گویند، توسعه‌دهندگان دیگر تلاشی برای نوآوری و تمرکز روی کاربرد نخواهند داشت. کافی است به میم کوین‌های بی‌ارزش و بدون کاربرد متعددی که در بازار صعودی سال 2021 میلیون‌ها و حتی میلیاردها دلار سرمایه جذب کردند توجه کنید.

اما در بازار نزولی ارزهای دیجیتال که حتی بیت کوین قادر به جذب سرمایه‌ کافی به منظور رشد تا ثبت سقف‌های تاریخی جدید نیست، بدون شک پروژه‌های بدون ارزش نظیر میم کوین‌ها دوام نخواهند آورد. در این شرایط دیگر توسعه‌دهندگان نمی‌توانند صرفا با ساخت یک توکن عادی جذب سرمایه کنند، پس مجبور به تمرکز روی کاربرد، نوآوری و خلاقیت خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*