مشکلات iOS 16

مشکلات متعدد iOS 16 صدای کاربران اپل را درآورده است

مشکلات متعدد iOS 16 موجب اعتراض کاربران شده است. کاربران زیادی از مواردی مانند تخلیه باتری در سیستم عامل آی او اس 16 اپل شکایت دارند.

اپل نسخه رسمی آی او اس 16 را در مراسم معرفی گوشی های آیفون 14 منتشر کرد. این سیستم عامل جدید تغییرات عمده‌ای را در صفحه قفل، نقشه‌ها و برخی موارد دیگر ایجاد می‌کند. در روزهای پس از عرضه، برخی از کاربران با مشکلاتی در آیفون‌های خود مواجه شدند. مشکلات متعدد و شکایت در مورد iOS 16 از عملکرد ضعیف این سیستم عامل تا تخلیه سریع شارژ باتری را شامل می‌شوند. طی چند روز گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر مشکلاتی در آیفون 14 پرو منتشر شده که در بین این شکایت‌ها به دوربین، مشکلات فعال‌سازی آی مسیج و فیس تایم پرداخته شده است. با این حال مشکلات متعدد دیگری هم وجود دارند که صدای کاربران iOS 16 را درآورده است.

در تصویر زیر چند مورد از این شکایت‌ها را مشاهده می‌کنید که به عملکرد باتری و تخلیه سریع شارژ گوشی اشاره می‌کنند.

مشکلات iOS 16

تخلیه غیر عادی شارژ باتری در آی او اس 16

هنگامی که برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها در پس زمینه گوشی در حال اجرا هستند، طبیعی است که شارژ باتری سریع‌تر تخلیه شود. با این حال برخی از کاربران اپل گزارش داده‌اند که پس از بروزرسانی به iOS 16 سرعت تخلیه شارژ باتری بسیار بیشتر شده است. این موضوعی نیست که فقط مختص به گوشی های سری آیفون 14 باشد. برخی از کاربران در توییتر و شبکه های اجتماعی دیگر می‌گویند این سیستم جدید، دوام باتری آیفون 13 پرو را به طور کامل از بین برده است. شارژدهی باتری آیفون 14 پرو هم در ابتدا خوب بود، اما اکنون عمر باتری این گوشی به 4 تا 5 ساعت کاهش یافته است.

مشکلات iOS 16

برخی دیگر از کاربران گزارش داده‌اند که عمر باتری بهبود یافته در مقایسه با آی او اس 15 منجر به تجربه متفاوتی شده است. اپل اخیرا اذعان کرد که فعال کردن هپتیک فیدبک برای کیبورد در آی او اس 16 می‌تواند باعث تخلیه شارژ باتری شود؛ بنابراین کاربرانی که با اتمام زودهنگام شارژ باتری مواجه هستند می‌توانند هپتیک فیدبک را خاموش کنند.

جستجوی آهسته در Spotlight

مشکل برجسته‌تر کاربران آی او اس 16، عملکرد کند در جستجوی Spotlight است. کاربران گزارش داده‌اند که در جستجوی اسپات لایت گاهی اوقات تا 10 ثانیه طول می‌کشد تا نتایج بارگذاری شوند و بعضی وقت‌ها هم اصلا بارگذاری نمی‌شوند. برای این مشکل خاص، چندین کاربر گفته‌اند که ریست کردن همه تنظیمات می‌تواند عملکرد جستجوی اسپات لایت را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد، اما اپل هنوز راه حل رسمی برای رفع این اشکال ارائه نداده است.

بروزرسانی جدید iOS 16 در هفته آینده، مشکلات را برطرف می‌کند

اپل تایید کرده که از برخی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می‌شوند، از جمله لرزش دوربین در برنامه‌های ثالث در آیفون 14 پرو، کاملا آگاه است. کوپرتینویی‌ها وعده داده‌اند که در هفته آینده یک بروزرسانی برای iOS 16 عرضه می‌کنند. به احتمال زیاد آپدیت iOS 16.0.2 شامل رفع مشکلات متعدد دوربین، درخواست‌های آزاردهنده کپی پیست و مشکلات فعال‌سازی آی مسیج و فیس تایم خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود این بروزرسانی مشکلات دیگری که کاربران با آنها مواجه هستند، مثل تخلیه سریع باتری و جستجوی آهسته در Spotlight را نیز برطرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*