پردازنده رایزن

پردازنده AMD Ryzen 9 7950X با اورکلاک 7.2 گیگاهرتز ، اینتل را تا سرحد مرگ ترسانده است!

پردازنده پرچم‌دار AMD Ryzen 9 7950X با بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده نیتروژن مایع، با موفقیت به سرعت خیره‌کننده 7.2 گیگاهرتز اورکلاک شد.

طبق اطلاعات لو رفته، پردازنده Ryzen 9 7950X ساخت AMD، با استفاده از سیستم خنک‌کننده استاندارد، با موفقیت به سرعت 7.2 گیگاهرتز اورکلاک شده است. بر اساس گزارش Wccftech، حساب توییتری Tum-Apisak با اشاره به این موضوع، به انتشار چند اسکرین‌شات از رکورد ثبت شده این پردازنده در برنامه CPU-Z پرداخته که نشان می‌دهد پردازنده 16 هسته‌ای Zen 4 در تمام هسته‌های خود به 6.5 گیگاهرتز و در یک هسته به 7.247 هرتز می‌رسد. این رقم به لطف استفاده از خنک‌کننده نیتروژن مایع به‌دست آمده است.

حداکثر کلاک تک‌هسته‌ای پردازنده Ryzen 9 7950X با ولتاژ 1.506 به‌دست آمده و نشان می‌دهد که اورکلاک تا 6.5 گیگاهرتز در تمام هسته‌ها، به 1.465 ولت نیاز دارد. با توجه به عرضه این پردازنده برای آزمایش کارشناسان، پیش از ورود قریب‌الوقوع آن در تاریخ 5 مهر به بازار، جای تعجبی نیست که ظرف روزهای آینده شاهد لو رفتن اطلاعاتی دیگر از پردازنده‌های Zen 4 باشیم.

توییت

در حال حاضر، آمارهای امیدوارکننده‌ای توان پردازشی و سرعت AMD Ryzen 9 7950X منتشر شده است. با این حال، برخی دیگر نیز ممکن است به اطلاعات فاش شده اخیر از پردازنده جدید Raptor Lake اینتل توجه داشته باشند که نسل سیزدهم آن می‌تواند با اورکلاک به فرکانس خیره‌کننده 8 گیگاهرتز برسد.

البته بدیهی است که توجه بیش از حد به سرعت کلاک چندان به‌صرفه نیست، زیرا عوامل مهم‌تری در عملکرد یک پردازنده نقش دارند. پردازنده‌های Zen 4 دارای معماری کاملا جدیدی هستند که نوید یک گام بزرگ رو به جلو را برای AMD می‌دهند.

این افشای جدید هم‌چنین نشان می‌دهد که پردازنده AMD Ryzen 9 7950X در حال حاضر رکوردهای جهانی را با استفاده از خنک‌کننده استاندارد، در مقایسه با خنک‌کننده‌های غیرعادی و حرفه‌ای شکسته است. بنابراین آنچه که این پرچم‌دار قادر خواهد بود با تکیه بر نیتروژن مایع انجام دهد، در بخش عملکردی قابل توجه خواهد بود. اما با توجه به اینکه پردازنده Raptor Lake اینتل نیز به اورکلاک‌های چشم‌گیری دست یافته است، بازار رقابتی پردازنده‌های سطح بالا، برای خریداران، بسیار جذاب خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*