پتنت سیستم دوربین شیائومی

شیائومی در حال کار روی یک سیستم دوربین شبیه DSLR برای گوشی‌ها است

شیائومی حق اختراعی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این کمپانی در حال کار روی یک سیستم دوربین شبیه DSLR برای گوشی‌های هوشمند است.

یکی از حق اختراع‌های جدید شیائومی نشان می‌دهد که این شرکت سخت مشغول کار روی یک سیستم زوم دوربین شبیه به دوربین‌های DSLR برای گوشی‌های هوشمند است. در واقع شیائومی به دنبال محقق کردن اتفاق هیجان‌انگیزی در گوشی‌های موبایل است.

یکی از افشاگران مطرح چینی که با نام Digital Chat Station فعالیت می‌کند، اطلاعات جدیدی از فعالیت‌های شرکت شیائومی را فاش کرده است. ظاهراً پوستری به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد شیائومی چهارم اکتبر (۱۲ مهر ماه) قصد دارد از گوشی‌های سری Xiaomi 12T به همراه چند محصول دیگر رونمایی کند. در همین حین این شرکت روی یک سیستم دوربین جذاب نیز کار می‌کند. اکثر گوشی‌های مدرن به سیستم چنددوربینه مجهز هستند. این به گوشی‌ها اجازه می‌دهد بتوانند فواصل کانونی مختلفی را ارائه کنند.

با این حال کاربران برای دستیابی به یک فاصله کانونی خاص در هنگام تعویض لنز، باید از زوم دیجیتالی استفاده کنند. این امکان ثبت تصاویری دلپذیر را می‌دهد. اما در ضبط ویدیو هنگام جابجایی لنزها، تصاویر ناواضحی ضبط خواهد شد. به طور مثال گوشی گلکسی S4 زوم را به خاطر می‌سپارید که دوربین‌هایی با فواصل کانونی متغیر را ارائه می‌کرد؟

گلکسی S4 زوم

شیائومی دوربین گوشی‌ها را به دوربین‌های DSLR نزدیک می‌کند

سیستم دوربین با فاصله کانونی متغیر فضای زیادی را می‌طلبد و باعث کوچک‌تر شدن باتری می‌شود. با این حال حق اختراع شیائومی نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد به جای دو دوربین، از یک دوربین تک لنزی بزرگ با فاصله کانونی متغیر استفاده کند. بنابراین دیگر نیازی به حضور دوربین تله فوتو یا اولترا واید در پشت قاب گوشی نیست. عکسی که منتشر شده هم یک گوشی هوشمند با یک دوربین تک لنزی بزرگ در پشت آن را نشان می‌دهد.

پتنت سیستم دوربین شیائومی

البته این حق اختراع دقیقاً یک گوشی با یک سنسور دوربین بزرگ مجهز به فاصله کانونی متغیر را نشان نمی‌دهد. آن در واقع نشان می‌دهد که دوربین مورد نظر شیائومی مثل دوربین‌های DSLR قادر به حرکت فیزیکی است.

اگر شیائومی بتواند به چنین دستاوردی برسد، بی‌شک تحول بزرگی در صنعت گوشی‌سازی به وجود خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*