هوندا سیویک 2022

هوندا سیویک 2022؛ خودروی جذابی که احتمالا وارد ایران می‌شود

هوندا سیویک 2022 برای واردات به بازار ایران گزینه بسیار جذابی محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این سدان ژاپنی آشنا خواهیم شد.

هوندا سیویک به عنوان یکی از معروف‌ترین خودروهای خانوادگی در جهان برای حضور در ایران شانس زیادی دارد و گزینه جذابی برای بازار کشورمان محسوب می‌شود. هرچند نسل‌های قبلی آن در بازار ایران عرضه شدند، اما این خودرو نتوانست به یک خودرو پرتیراژ در بازار ایران تبدیل شود. در همین راستا اکنون بار دیگر با توجه به آزادسازی واردات و تعرفه 20 هزار دلاری، این خودرو ژاپنی نیز می‌تواند به بازار ایران راه پیدا کند.

در حال حاضر هوندا سیویک 2022 در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله در کشور عمان با قیمت کمتر از 18 هزار دلار به فروش می‌رسد و واردکنندگان می‌توانند آن را به عنوان یک خودروی وارداتی جذاب به بازار ایران نیز عرضه کنند. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این خودرو ژاپنی آشنا خواهیم شد.

معرفی هوندا سیویک 2022

بخش طراحی

هوندا سیویک 2022

هوندا در سال 2021 از نسل یازدهم سیویک در دو مدل بدنه هاچ بک و سدان خانوادگی پرده برداشت. مدل سدان هوندا سیویک 2022 حدود 11.5 سانتی‌متر از مدل هاچ‌بک کشیده‌تر بوده و ارتفاع بخش دماغه آن نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده تا هندلینگ و جذابیت بیشتری داشته باشد. با توجه به این که فقط مدل سدان این خودرو با قیمت کمتر از 20 هزار دلار در بازار کشورهای خلیج فارس به فروش می‌رسد، در این مقاله نسخه سدان آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هوندا سیویک 2022

طراحان با استفاده از حجم‌پردازی منطقی و مناسب توانستند هوندا سیویک 2022 را عضلانی‌تر کرده و جذابیت آن را افزایش دهند. در نمای جلو هرچند چراغ‌ها آنچنان مدرن به چشم نمی‌آیند، اما کماکان جذاب بوده و هماهنگی مناسبی با خودرو دارند. طراحان با هواکش بزرگ میانه سپر و پس‌زمینه مشکی رنگ مه‌شکن‌ها در کناره‌ها توانستند این خودرو را بیش از پیش خشن کنند.

هوندا سیویک 2022

چراغ‌های عقب این سدان ژاپنی نیز کمی قدیمی به چشم می‌آید و به چراغ‌های پشت هیوندای سوناتا 2016 شباهت دارد، اما کماکان قابل قبول بوده و نمی‌توان از آن ایراد گرفت. به طور کلی این خودرو در طراحی بیرونی در سطح مناسبی قرار داشته و یک خودرو جذاب محسوب می‌شود.

هوندا سیویک 2022

هنگام ورود به کابین هوندا سیویک 2022 با طراحی ساده مواجه هستیم که طراحان با یک قطعه توری مانند مشبک دریچه‌های تهویه را پوشانده‌اند و با جوی‌استیک‌هایی که در این توری قرار دارند نیز می‌توان جهت وزش باد تهویه را تنظیم کرد. اکثر مدل‌های هوندا سیویک 2022 با تریم داخلی مشکی رنگ روانه بازار شدند که تزئینات کرومی و برخی قطعات پیانو بلک باعث جذابیت نمای داخلی شده است.

honda civic

هوندا سیویک 2022 از متریال داخلی با کیفیتی بهره می‌برد. کابین این خودرو نیز جادار بوده و سرنشینان با قد کمتر از 190 سانتی‌متر در ردیف عقب با مشکل کمبود فضا مواجه نخواهند شد. همچنین صندوق عقب این خودرو فضایی برابر با 525 لیتر را به همراه دارد؛ این میزان فضا از صندوق عقب سمند که به عنوان یکی از جادارترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود نیز بیشتر است.

مشخصات فنی هوندا سیویک 2022

honda civic

هوندا سیویک 2022 مدل ال ایکس اسپرت در بازار خاورمیانه با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی به فروش می‌رسد. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با 123 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن‌متر را به تولید برسد. قدرت تولیدی نیز توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته چنین قوای محرکه‌ای نمی‌تواند چابکی زیادی را به همراه داشته باشد، اما این خودرو به خوبی به نیازهای خانوادگی پاسخ می‌دهد و رانندگی نسبتا مناسبی را نیز به همراه دارد.

honda civic

هوندا سوییک 2022 ظرف مدت 11.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به همین دلیل نسبت به بسیاری از خودروهای خانوادگی که در بازار ایران وجود دارد سریع‌تر است. از این رو اگر مشتریان این خودرو خانواده‌ها باشند، می‌توان گفت شتاب آن در سطح مناسبی قرار دارد.

هوندا سوییک 2022 به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ضمن این که هوندا سوییک با این میزان مصرف سوخت یک خودرو کاملا مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. همچنین طراحان برای آن باک 47 لیتری را در نظر گرفتند. سیستم تعلیق این خودرو در جذب ضربه‌های جاده در سطح مناسبی قرار داد و کیفیت سواری و هندلینگ آن نیز متعادل است.

جدول مشخصات فنی

نوع پیشرانه1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی
حداکثر قدرت123 نیوتن‌متر
حداکثر گشتاور151 نیوتن‌متر
نوع گیربکساتوماتیک AT
انتقال قدرتمحرک جلو
شتاب 0 تا 10011.6 ثانیه
حداکثر سرعت200 کیلومتر برساعت
مصرف سوخت ترکیبی5.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک47 لیتر

امکانات رفاهی و ایمنی

honda civic

هوندا سیویک 2022 در مدل ال ایکس اسپرت یک نسخه میان‌رده بوده و از امکانات سطح بالایی بهره نمی‌برد. از امکانات این نسخه می‌توان به ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری دینامیک، 4 ایربگ، یو اس بی، تهویه تنظیم دستی صندلی‌ها، بلوتوث، آینه‌های جانبی تاشونده و کروز کنترل اشاره کرد. از این رو اگر این نسخه از هوندا سیویک به بازار ایران راه پیدا کند، نسبت به رقبا از لحاظ امکانات در سطح پایین‌تری قرار خواهد گرفت.

جمع‌بندی

honda civic

در شرایطی که مزدا 3 نیو با طراحی قدیمی خود با قیمت بسیار زیادی در بازار ایران حضور دارد، عرضه رقبایی چون هوندا سیویک 2022 باعث متعادل‌سازی قیمت‌ها خواهد شد و می‌تواند به بازار سدان‌های ایران رونق بخشد. با توجه به این که قیمت این خودرو در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 550 میلیون تومان است، با در نظر گرفتن تعرفه‌های واردات و سایر هزینه‌ها قیمت آن در بازار ایران حدود 900 میلیون تومان خواهد بود.

به طور کلی هوندا سیویک 2022 به عنوان یک سدان خانوادگی از ظاهری جذاب، کابین و صندوقی جادار و پیشرانه‌ای نسبتا مناسب بهره می‌برد و با چنین مزایایی می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان ایرانی پاسخ دهد و پس از عرضه به بازار ایران حضور موفقی را تجربه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*