گارمین inReach Messenger

گارمین inReach Messenger معرفی شد؛ یک گجت جالب برای ارسال پیامک ماهواره ای

گارمین inReach Messenger به عنوان گجتی برای ارسال و دریافت پیامک ماهواره ای معرفی شد. این دستگاه محدودیت‌های آيفون 14 را در این زمینه ندارد.

این روزها پس از اعلام همکاری تی موبایل و اسپیس ایکس و همچنین رویداد اپل، امکان ارتباط ماهواره ای در گوشی‌های هوشمند به یک موضوع داغ تبدیل شده است. هرچند که گارمین از چندین سال پیش با استفاده از یک سخت‌افزار اکسترنال این امکان را فراهم کرده بود. گارمین این‌ریچ مینی و مینی 2 گجت‌های جمع‌ و جور و نسبتا محبوبی بودند و حالا شاهد رونمایی از گارمین inReach Messenger هستیم.

مشخصات و قیمت گجت گارمین inReach Messenger

گارمین inReach Messenger

برخلاف گوشی‌های سری آيفون 14، شما می‌توانید از گجت گارمین برای ارسال هر نوع پیامی استفاده کنید و فقط محدود به ارسال پیام‌های اضطراری نیستید. همچنین مجبور نیستید گوشی خود را به سمت یک ماهواره بگیرید. هرچند که برای استفاده از خدمات ماهواره ای باید حق اشتراک مربوطه را آن هم با تعداد محدودی پیام خریداری کنید.

به عنوان مثال ارزان‌ترین حق اشتراک ۱۵ دلار است و به ازای آن می‌توانید تنها ۱۰ پیام بفرستید. هزینه ارسال هر پیام اضافی نیز ۰.۵۰ دلار خواهد بود. جالب‌تر از همه اینکه گارمین در کنار inReach Messenger از یک برنامه اختصاصی نیز رونمایی کرده است. این برنامه یک پیام‌رسان عادی است که هر وقت اینترنت وای‌فای یا موبایل در دسترس باشد، از آنها برای ارسال پیام استفاده خواهد کرد و هر وقت که هیچ ارتباطی نداشته باشید، به شبکه ماهواره ای رو می‌آورد.

البته برنامه گارمین به صورت خودکار بهترین روش را انتخاب می‌کند و نیازی نیست روش اتصال را بررسی کنید. طبیعتا ارسال پیام بر بستر وای‌فای یا شبکه موبایل شامل هزینه اضافی نخواهد شد. روش کار به این صورت است که گوشی خود را به یک گجت inReach Messenger متصل می‌کنید و سپس همیشه در دسترس خواهید بود.

همچنین شما می‌توانید به دوستان و افراد خانواده، حتی اگر چنین گجتی نداشته باشند، پیام بفرستید. البته آنها نیز باید به اینترنت متصل باشند، اما به طور کلی برنامه گارمین روش ارتباطی خوبی است. پیشتر دستگاه‌های این‌ریچ قادر به ارسال پیام، ایمیل و حتی توییت بودند، ولی برنامه جدید تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند.

همچنین اگر در طول یک ماجراجویی برای شما مشکلی پیش بیاید، می‌توانید با فشردن دکمه SOS با مرکز پشتیبانی اضطراری گارمین که ۲۴ ساعته حضور دارند، ارتباط برقرار کنید و آنها نیز نزدیک‌ترین تیم امدادی را برای کمک به شما بفرستند. گارمین inReach Messenger را برای سفرهای طولانی در نظر گرفته است، به همین خاطر می‌توانید با یک بار شارژ تا ۲۸ روز از آن استفاده کنید.

البته در این حالت نیز دستگاه هر ۱۰ دقیقه یکبار گزارش موقعیت مکانی شما را ارسال می‌کند تا هم عزیزانتان از شما اطلاع داشته باشند و هم اینکه در صورت وقوع مشکل تیم‌های امدادی زودتر شما را پیدا کند. این دستگاه همچنین تاییدیه IPX7 را دریافت کرده است که یعنی می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد.

گارمین inReach Messenger دستگاه نسبتا ساده‌ای است و نمایشگر کوچکی نیز دارد. این نمایشگر می‌تواند پیام‌های دریافتی را نشان دهد و اگر به راهنمایی برای مسیر برگشت نیاز داشتید، شما را کمک کند. هرچند که به طور کلی این‌ریچ مسنجر برای استفاده در کنار یک گوشی هوشمند یا دیگر تجهیزات و گجت‌های گارمین ساخته شده است.

این گجت جذاب از طریق وب‌سایت رسمی گارمین با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه شده است. این در حالی است که مدل این‌ریچ مینی 2 با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه شده بود و می‌توانست با ارسال گزارش موقعیت مکانی در هر ۱۰ دقیقه ۱۴ روز دوام بیاورد. در ادامه نگاهی به هزینه اشتراک‌های ماهیانه گارمین خواهیم داشت.

البته اگر اشتراک را به صورت سالیانه خریداری کنید، تخفیف خواهید داشت. همچنین در هرکدام از اشتراک‌ها ارسال پیام SOS هیچ محدودیتی ندارد. علاوه بر این، شما می‌توانید به صورت رایگان هر تعداد که بخواهید از پیام‌های آماده (مثل رسیده‌ام یا در راه خانه هستم) استفاده کنید. تنها پیام‌هایی که به صورت جداگانه می‌نویسید به حساب می‌آیند.

  • اشتراک Safety: ارسال ۱۰ پیام،‌ ۱۵ دلار در ماه، هر پیام اضافه ۰.۵۰ دلار
  • اشتراک Recreation: ارسال ۴۰ پیام، ۳۵ دلار در ماه، هر پیام اضافه ۰.۵۰ دلار
  • اشتراک Expedition: ارسال پیام بدون محدودیت، ۶۵ دلار در ماه

گارمین inReach Messenger

گارمین از شبکه ماهواره‌ ای Iridium برای پوشش‌دهی استفاده می‌کند. این شبکه علاوه بر سیستم پیام‌رسانی، پیش‌بینی اختصاصی هوا را هم در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما برای دریافت آنها‌ (مخصوصا نسخه دقیق که مناسب دریانوردان است) باید هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید. گارمین همچنین اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی از برخی مدل‌های قدیمی را نیز به برنامه پیام‌رسان خود اضافه کند. هرچند که از ارائه جزئيات بیشتر خودداری کرد.

با رونمایی اپل از قابلیت ارتباط ماهواره ای در آيفون 14،‌ به نظر می‌رسد که سایر شرکت‌های فعال در این عرصه نیز در مرکز توجهات قرار گیرند. هرچند که با گشترش پشتیبانی گوشی‌های موبایل از ارتباط ماهواره ای، قطعا کار برای دستگاه‌هایی همچون گارمین inReach Messenger سخت خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*