اینستاگرام و واتساپ

اگر اینستاگرام و واتساپ شرایط ایران را بپذیرند، ادامه فعالیتشان در ایران مانعی ندارد

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت اگر اینستاگرام و واتساپ شرایط ایران را بپذیرند، ادامه فعالیتشان در ایران مانعی نخواهد داشت.

مهدی باقری، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای با اعلام این که در حال حاضر در خصوص ادامه‌دار بودن محدودیت‌های اعمال شده برای دسترسی به اینستاگرام و واتس اپ تصمیم‌گیری نکرده‌ایم، گفت اگر اینستاگرام و واتساپ شرایط ایران را بپذیرند، ادامه فعالیتشان در ایران مانعی نخواهد داشت.

 لزوم پذیرش شرایط ایران توسط اینستاگرام و واتساپ

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در ادامه گفته‌های خود بیان کرد بارها از اینستاگرام و واتس اپ درخواست کردیم تا با ایران همکاری داشته باشند، اما آنها شرایط ما را قبول نکردند. در واقع با همکاری آنها می‌توانستیم از وجود چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

باقری در خصوص سرنوشت اینستاگرام و واتس اپ تاکید کرد اگر اینستاگرام و واتس اپ با ایران قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری را به امضا برسانند، شرایط جمهوری اسلامی ایران را نیز بپذیرند و مسئولیت‌پذیر باشند، ادامه فعالیتشان در ایران مانعی نخواهد داشت.

گفتنی است با این اظهارات، به نظر می‌رسد رسما یکی از مهم‌ترین بندهای طرح صیانت، یعنی شرط پذیرفتن قوانین ایران توسط پلتفرم‌های خارجی برای ادامه فعالیت در کشور، اجرایی شده و حالا باید دید آیا اینستاگرام و واتساپ این شرایط را قبول می‌کنند یا قرار است برای همیشه فیلتر بمانند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چیز عجیبی نیست، همونطوری که برای فعالیت در اروپا قوانین اروپا رو پذیرفته، برای فعالیت در ایران هم باید قوانین ایران رو بپذیرن