راین R3

بررسی راین R3 ؛ مشخصات فنی و امکانات چینی بدترکیب جدید بازار ایران

راین R3 به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات محصول جدید خودروسازی راین آشنا خواهیم شد.

راین R3 به عنوان یکی از محصولات جدید شرکت خودروسازی راین برای بازار ایران محسوب می‌شود. این خودروی چینی برای بسیاری از مشتریان ایرانی ناشناخته بوده و به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات آن آشنا کنیم.

بررسی راین R3

بخش طراحی

راین R3

چانگان در سال 2010 میلادی از چانگان CX20 پرده برداشت و آن را در همان سال به بازار عرضه کرد. این خودرو تا سال 2016 تحت برند چانگان به فروش می‌رسید، اما این خودروساز در سال 2016 امتیاز CX20 را به برند چینی Lark واگذار کرد تا این خودرو با نام لارک Q1 به بازار عرضه شود. در همین راستا شرکت خودروسازی راین نیز تصمیم گرفت تا لارک Q1 را با نام ایرانیزه شده راین R3 مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند.

راین R3

راین R3 طبق معیار طراحی سال 2010 یک خودرو نسبتا جذاب محسوب می‌شد و در آن زمان کارشناسان به دلیل سپر عضلانی جلو، چراغ‌های بزرگ، طرح اسپرت و خطوط شکسته سپر عقب به همراه آینه‌های جانبی روی در به آن نمره قبولی را داده بودند، اما این خودرو با معیارهای طراحی سال 2022 سازگار نبوده و به همین دلیل ظاهر آن معمولی و قدیمی به نظر می‌رسد.

راین R3

همانند طراحی بیرونی، کابین راین R3 نیز سازگار با معیار سال 2022 نبوده و هنگام ورود به کابین با داشبوردی با طراحی ساده و قدیمی مواجه می‌شویم. البته طراحان سعی کردند با تزئینات نقره‌ای رنگ و نصب نشان‌دهنده‌ها در سه قاب جداگانه میزان سادگی آن را کاهش دهند.

مشخصات فنی

راین R3

شرکت خودروسازی راین قصد دارد راین R3 را با موتور 1.3 لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه کند. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 88 اسب بخار و گشتاور 116 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. راین R3 به ازای هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی مصرف سوخت 7.1 لیتر را به همراه دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

Rayen

شرکت خودروسازی راین هنوز راین R3 را به بازار ایران عرضه نکرده و به همین دلیل نمی‌توان سطح رانندگی آن را قضاوت کرد، اما با توجه به مشخصات آن می‌توان گفت این خودرو از لحاظ توان حرکتی بسیار معمولی بوده و می‌تواند به نیاز مشتریان برای ترددهای درون شهری پاسخ دهد.

لیست مشخصات فنی راین R3

مدل خودروراین R3
موتور4 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم پیشرانه1298 سی‌سی
حداکثر قدرت88 اسب بخار
حداکثر گشتاور116 نیوتن‌متر
گیربکس4 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک
مصرف سوخت7.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت41 لیتر
ابعاد لاستیک‌ها185/55R15
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمستقل با فنر پیچشی
وزن خالص1060 کیلوگرم
طول، عرض، ارتفاع3970 میلی‌متر طول، 1730 میلی‌متر عرض، 1650 میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور2450 میلی‌متر

امکانات رفاهی و ایمنی

Rayen

راین R3 در ردیف خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد و از امکانات معمولی چون دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور فشار باد لاستیک، فرمان با نیروکی کمکی برقی، کامپیوتر سفری، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا با مانیتور 9 اینچی اندروید و سانروف بهره می‌برد.

لیست امکانات راین R3

چراغ‌هامه شکن جلو و عقب، دی‌لایت، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
سیستم‌های مالتی مدیایو اس بی، وای فای، بلوتوث، نویگیشن یا مسیریاب، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان
صفحه‌نمایش9 اینجی لمسی با سیستم عامل اندروید
رینگ‌ها15 اینچی آلومینیومی
آینه‌هاآینه‌های جانبی با تنظیم برقی، آینه میانی با شیشه ضد رفلکس نور
تهویه مطبوعدستی
صندلی‌هاروکش پارچه‌ای صندلی‌ها، تنظیم دستی صندلی راننده در 4 جهت، صندلی‌های عقب تاشو
شیشهشیشه‌های برقی
ایمنیترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل پایداری الکترونیکی ESC، دو کیسه هوای ایمنی
سایر امکاناتقفل مرکزی با ریموت کنترل، سانروف، دوربین دید عقب، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها TPMS

جمع‌بندی

Rayen

راین R3 در ردیف یک خودرو اقتصادی قرار داشته و به عنوان یک خودرو کم‌مصرف با امکانات قابل قبول می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد. البته این خودروی چینی به دلیل طراحی قدیمی و شبکه خدمات پس از فروش محدود شرکت خودروسازان راین نسبت به سایر رقبا در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

Rayen

راین R3 اخیرا با قیمت 450 میلیون تومان در قالب فروش نقدی به بازار عرضه شده که با چنین قیمتی می‌توان مدل‌های مخلف پژو 207 یا رنو ساندرو کارکرده را رقیب اصلی آن دانست. البته شرکت خودروسازی راین برای این که بتواند در این دوره حضور موفق‌تری را در بازار داشته باشد و راین R3 نیز با مشکلات راین ولا V5 مواجه نشود باید به شکل ویژه روی شبکه خدمات پس از فروش و بازریابی تمرکز کند و آن را به شکل اقساطی نیز به فروش برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام من این ماشین رو دارم اولین مشکلی که برام پیش اومد این بود وسط خیابون چهار چرخ قفل کرد که به نظر می رسه مشکل اساسی داره بعدش سانروف باز موند و بسته نشد هنوز هم درست نشده جالب تر اینکه یکی از دوستام که از خودرو سر رشته داشت بهم گفت این ماشین مشکل رنگ داره قراره ببرمش کارشناسی رنگ چراغ درش هم که همش روشنه و همش صدای بوق میده چرخا همش باد کم می‌کنه و چراغ کم بودن باد همش روشنه بردم کارواش داخلش آب اومد خاموش کردم باطری تموم شد هنوز دوهفته نشده تیغه برف پاکن ها خشکه صدا می ده زیر ماشین اصلا رام نداره مصرف ماشین خیلی بالاست دنده ها قاطی می‌کنه و دیگه چی بگم نخرید می‌خوام برم پس بدم فاجعه هست این ماشین