دوربین آیفون 14 پرو

نتایج تست دوربین آیفون 14 پرو در دگزومارک منتشر شد؛ پادشاه جدید سلفی اینجاست

دوربین آیفون 14 پرو اپل – iPhone 14 Pro از نظر مشخصات فنی و رزولوشن، شاید بهترین دوربین در میان دیگر گوشی‌های هوشمند نباشد اما تست‌های وب سایت دگزومارک نشان می‌دهد این گوشی، قدرتمندترین دوربین سلفی را دارد.

نتایج عملکرد دوربین گوشی آیفون 14 پرو اپل توسط وبسایت دگزومارک منتشر شد. این پرچمدار قدرتمند کوپرتینویی، توانست در آزمایش‌های این وبسایت عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و بهترین نمره‌ها در بخش سلفی و فیلم‌برداری تا به امروز را به دست آورد. امتیاز کلی دوربین این گوشی اپل، ۱۴۶ است و در رتبه دوم رده‌بندی این وبسایت قرار گرفته است. رده اول همچنان در اختیار گوشی آنر مجیک 4 آلتیمیت است.

در کنار به دست آوردن رده دوم در عملکرد کلی، دوربین آیفون 14 پرو اپل توانست رتبه اول را در بخش‌های فیلم‌برداری و سلفی با نمره ۱۴۵ به دست آورد.

نقاط قوت دوربین آیفون 14 پرو اپل از دید دگزومارک

دگزومارک اعلام کرده دوربین گوشی پرچمدار iPhone 14 Pro اپل، با توجه به دقت بالایش در ثبت رنگ پوست، فناوری تاخیر صفر شاتر دوربین، قابلیت کاهش موشن بلر و کنتراست فوق‌العاده چهره‌ها، یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۲ است. دگزومارک همچنین اعلام کرده قابلیت بوکه دوربین این گوشی، به شدت طبیعی به نظر می‌رسد و مانند دوربین‌های DSLR عمل می‌کند.

آیفون‌ها همچنان پرچمداران دنیای فیلم‌برداری با گوشی هستند

گوشی‌های آیفون سال‌هاست برای کاربرانی که به دنبال فیلم‌برداری حرفه‌ای هستند، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. همان طور که انتظار داشتیم، گوشی آیفون 14 پرو اپل در بخش فیلم‌برداری توانست تاج و تخت اپل را حفظ کند. روان بودن دوربین در حرکت و انتقال به سوژه‌های مختلف، سیستم تثبیت با عملکردی قابل ستایش، قابلیت فیلم‌برداری اچ دی آر با کانترست بالا، اتوفوکوس دقیق و تعقیب سوژه حرفه‌ای تنها بخشی از نقاط قوت دوربین آیفون 14 پرو اپل در بخش فیلم‌برداری هستند. در کنار این موارد، کیفیت تصویر و ویدئو نهایی به آن چیزی که کاربر در زمان ثبت و ضبط تصویر و ویدئو می‌بینید، به شدت نزدیک است.

دوربین آیفون 14 پرو

با این که دوربین این گوشی اپل در بسیاری از زمینه‌ها هیچ ایراد بزرگی ندارد اما در برخی زمینه‌ها مشکلاتی دارد. برای مثال تصاویری که در محیط‌های بسته و با نور کم ثبت می‌شوند، نویز دارند و جزئیاتشان خیلی خوب نیست. در کنار این مورد، کاهش جزئیات در حالت زوم سه برابری نیز کمی ناامیدکننده‌ است.

سلفی های آیفون 14 پرو فوق‌العاده هستند

دگزومارک باور دارد دوربین گوشی پرچمدار اپل در بخش سلفی، بهترین است. نمره آیفون 14 پرو اپل در بخش دوربین سلفی، ۱۴۵ است و تنها با یک امتیاز بیشتر از هواوی پی 50 پرو، در رتبه اول قرار گرفته است. قابلیت اتوفوکوس جدید دوربین این گوشی و دیافراگم سریع‌تر باعث شده این مدل، در کنار داشتن عملکردی بهتر در مقایسه با نسل قبل، از تمام گوشی‌هایی که تا به امروز عرضه شده‌اند هم بهتر عمل کند. در بخش ویدئوهای سلفی هم این گوشی با اکسپوژر عالی، دقت رنگ بالا و سیستم تثبیت قدرتمندش نمره ۱۵۴ را به دست آورده است.

دگزومارک آیفون 14 پرو

تصاویری که با دوربین سلفی این گوشی ثبت شده‌اند داینامیک رنج عالی دارند و در بخش‌هایی مانند افکت بوکه، ثبت جزئیات، دقت در ثبت رنگ پوست و … نیز فوق‌العده هستند.

متاسفانه مشکلاتی مانند نویز تصاویر و ویدئوها در اکثر موقعیت‌ها در دوربین سلفی هم وجود دارد. همچنین زمانی نور محیط خیلی خوب نیست، مشکلاتی مانند دقیق نبودن رنگ پوست به وجود می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*