پهپاد سفارش غذا

پهپاد تحویل غذا با فرود اشتباه خود، برق یک محله را به طور کامل قطع کرد!

پهپاد تحویل غذای شرکت وینگ با فرود اشتباه روی خطوط برق هوایی بریزبن استرالیا، باعث آتش‌سوزی و قطع کامل برق منطقه شد.

یک پهپاد تحویل غذا که توسط شرکت تابعه آلفبات، به نام «وینگ» ساخته و اداره می‌شود، با فرود اشتباه بر روی خطوط برق هوایی در شهر بریزبن استرالیا، باعث آتش‌سوزی زد. در نتیجه این اتفاق، شبکه برق منطقه توسط شرکت Energex برای واکنش به این حادثه قطع شد که باعث بی‌برق ماندن اهالی منطقه برای چند ساعت شد.

به گزارش ABC News و The Age، در خلال این حادثه، دسترسی 2000 نفر به برق قطع شد و 300 مشتری به مدت سه ساعت بدون‌برق در سرگردانی باقی‌ماندند. دنی دونالد، سخنگوی Energex در گفتگو با The Age گفت که پهپاد تحویل غذا در محدوده بالای برق 11000 ولت فرود آمد و در حالی‌که باعث قطعی برق نشد، آتش گرفت و به زمین افتاد.

پهپاد تحویل غذا

سخنگوی وینگ، در گفتگو با این نشریه افزود که پهپاد تحویل غذا این شرکت دیروز یک فرود کنترل شده احتیاطی را انجام داد و روی یک خط برق هوایی قرار گرفت.  وی در ادامه گفت:

دو ساعت بعد از جریان بازیابی، برق منطقه قطع شد. ما از رخداد پیش‌آمده متاسفیم و در حال بررسی رویداد دیروز هستیم.

دونالد در گفتگو با ABC News گفت:

این اولین بار است که با چنین اتفاقی مواجه می‌شویم. این حادثه ممکن است ناشی از یک نقص ساده در تجهیزات باشد و شاید یک خطای انسانی بوده است.

وی افزود که هیچ آسیبی به شبکه برق وارد نشده و Energex فورا به مشکل ایجاد شده واکنش نشان داده است. دونالد گفت:

وقتی خدمه به آنجا رسیدند، غذا هنوز در جعبه تحویل پهپاد گرم بود.

سخنگوی Energex درباره این حادثه گفت:

پانزده سال پیش، ما از مردم خواستیم تا مراقب باشند فرزندانشان، بادبادک‌هایی که برای کریسمس تحویل می‌گیرند را در کجا به پرواز درمی‌آورند.

پهپاد

با این حال، این پهپاد توسط بچه ها ساخته شده و شرکت وینگ، به عنوان تابعه گوگل و آلفابت آن‌را توسعه داده است. پهپادهای وینگ هم به عنوان هواپیمای بال ثابت و هم به عنوان کوپتر معلق عمل می‌کنند و به طور مستقل برای تحویل غذا و نوشیدنی در سفرهای کوتاه، در مدت زمان کم‌تر از 10 دقیقه وارد عمل می‌شوند. این شرکت هم‌اکنون در سه کشور شامل ایالات متحده، فنلاند و استرالیا فعالیت می‌کند و در این بین، به موفقیت خاصی در حومه شهر‌های بزرگ استرالیا دست یافته است.

از آگوست سال گذشته، وینگ به حدود 100 هزار مشتری در شهر بریزبن، جایی که حادثه مذکور رخ داده است، به تحویل غذا از طریق پهپاد پرداخته و تا ماه مارس سال جاری، حدود 200 هزار بار خدمات ارائه داده است. به گفته وینگ، تحویل هواپیماهای بدون سرنشین، برای حومه شهرهای بزرگ مناسب‌تر است، زیرا این مناطق با وجود تعداد بالای مشتریان، شرایط پرواز آسانی دارند و از طرفی به خوبی شهرهای بزرگ، توسط شرکت‌های تحویل خدمات تحت پوشش قرار ندارند.

اگرچه پهپادهای تحویل کالا و غذا طی دهه گذشته، بسیار تبلیغاتی شده است، اما هنوز نتوانسته‌اند در حدی که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مانند آمازون وعده داده بودند، فراگیر شوند. در عوض، موفقیت این فناوری در حوزه برنامه‌های متمرکز با موفقیت بیشتری همراه بوده است، مانند Zipline که اقلام کوچک اما باارزشی مانند خون و دارو را در مناطق روستایی جابجا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*