تاچ آیدی

خداحافظی همیشگی تاچ آیدی با آیفون

مارک گورمن، از تحلیل‌گران باسابقه اپل عنوان کرده که این شرکت احتمالا برای همیشه با فناوری تاچ آیدی در آیفون وداع کرده و بازگشت آن بعید است.

در سال 2017، اپل با معرفی آیفون X، فناوری تشخیص چهره فیس‌آیدی را به طور کامل جایگزین حسگر اثرانگشت تاچ آیدی کرد. از آن زمان، شایعات پراکنده‌ای در مورد اضافه شدن مجدد Touch ID به نسل آینده آیفون‌ها وجود دارد، اما در عمل هنوز چیزی محقق نشده است. حالا طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حالی مجددا در حال آزمایش اضافه کردن تاچ آیدی به آیفون است که این اتفاق بعید است به این زودی‌ها عملی شود.

مارک گورمن از بلومبرگ، در آخرین نسخه خبرنامه خود به نام Power On گفته که اپل امکان استفاده از ویژگی تاچ آیدی را بر روی نمایشگرهای آیفون آزمایش کرده و هم‌چنین گزینه افزودن Touch ID را به دکمه پاور، مانند آیپد ایر و مینی، مورد بررسی قرار داده است.

تاچ آیدی آیفون

با این حال، در نهایت، با وجود آزمایش هر دو گزینه، گورمن معتقد است که اضافه شدن تاچ آیدی حداقل در آینده نزدیک، تقریبا محال خواهد بود.

وی افزود:

طی سال‌های گذشته، بحث‌هایی در اپل، حول محور بازگرداندن تاچ آیدی به آیفون‌های رده‌بالا جریان داشته است. این شرکت با وجود آزمایش قرارگیری Touch ID بر روی صفحه‌نمایش یا تعبیه آن در دکمه پاور، بعید است که به این زودی‌ها تصمیم به بازگرداندن این ویژگی به گوشی‌های هوشمند خود داشته باشد.

در این میان، یکی از احتمالاتی که گورمن آن‌را تا حدی ممکن می‌داند، اضافه شدن تاچ آیدی به دکمه پاور در آیفون‌های پایین‌رده مانند سری SE است. در حالی‌که افزودن این ویژگی، مانند وجود هر دو فناوری فیس‌آیدی و تاچ آیدی در آیپد است، گورمن عنوان کرده که فعلا هیچ خبر موثقی در مورد این فرضیه در دسترس نیست.

با این حال، بسیاری از طرفداران اپل، از بازگشت مجدد تاچ آیدی به آیفون استقبال خواهند کرد. با اینکه فناوری جدیدتر Face ID در طول سال‌های اخیر به طور قابل توجهی ارتقا یافته و اکنون در هر دو حالت افقی و عمومی و هم‌چنین با ماسک صورت نیز کار می‌کند، اما هنوز هم شرایطی وجود دارد که استفاده از تاچ آیدی، به عنوان یک گزینه مفید، قابل استفاده است. هم‌چنین وجود هر دو گزینه تاچ آیدی و فیس‌آیدی، یک مزیت امنیتی نیز به شمار می‌رود. به عنوان مثال، می‌توان برای دسترسی به اطلاعات بسیار حساس، به طور توامان از هر دو ابزار احراز هویت استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*