آیفون 14 پرو

اپل دستورالعمل استفاده از ویژگی داینامیک آیلند آیفون 14 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

اپل با انتشار دستورالعملی در وب‌سایت خود، کارکردهای قابلیت داینامیک آیلند آیفون 14 را برای استفاده توسعه‌دهندگان اپلیکیشن شرح داد.

یکی از ویژگی‌های جدید و برجسته آیفون 14 پرو و پرو مکس، داینامیک آیلند نام دارد. این قابلیت به عنوان ترکیبی یکپارچه میان سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه شده که هدف از اجرای آن، روشی کاملا جدید برای تعامل با اکوسیستم ios است.

با این وجود، ویژگی داینامیک آیلند در حال حاضر در تمامی برنامه‌ها تحت پشتیبانی قرار ندارد و فعلا فاقد بسیاری از موارد کاربردی است که در تبلیغات به آن اشاره شده بود. در واقع، تکامل این ویژگی تا حد زیادی به توسعه‌دهندگان بستگی دارد تا راه‌های منحصر به فردی را برای تعامل با داینامیک آیلند به برنامه خود اضافه کنند.

براساس یک دستورالعمل منتشر شده از سوی اپل، ویژگی داینامیک آیلند، ابزار این شرکت برای تسهیل فعالیت‌های زنده است و به عنوان روشی برای نمایش اطلاعات به‌روز که به طور مداوم در حال تغییر است، عمل می‌کند. اپل در این مطلب، با ارائه مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌ها، به نحوه استفاده از ویژگی Dynamic Island برای توسعه‌دهندگان پرداخته است.

داینامیک آیلند

در ابتدا، اجرای این قابلیت برای فعالیت‌هایی که با شروع و پایان تعریف می‌شود، قابل استفاده است. این بدان معنی است که داینامیک آیلند نمی‌تواند به عنوان راهی برای تسهیل چندوظیفگی (مالتی تسک) واقعی کاربرد داشته باشد.

ثانیا، این قابلیت تنها مرتبط‌ترین محتوا را نمایش خواهد داد و دسترسی به اطلاعات اضافی، از طریق ضربه امکان‌پذیر خواهد بود. ثالثا، داینامیک آیلند نباید به طور مداوم در مورد هر تغییر کوچکی که در مالتی‌تسک کاربر رخ می‌دهد، پیغام مزاحمت‌آمیز ارسال کند و تنها باید به‌روزرسانی‌های اصلی را به اطلاع کاربر برساند.

در نهایت، ویژگی جزیره پویا باید به کاربران امکان کنترل فعالیت زنده را با گزینه شروع و پایان در اختیار کاربران قرار دهد. لازم به ذکر است که اپل به صراحت اعلام کرده که قابلیت داینامیک آیلند نباید برای نمایش اطلاعات حساس و تبلیغات استفاده شود.

این دستورالعمل‌ها، حداقل روی کاغذ بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسند. اما اینکه در نهایت تا چه اندازه در زندگی واقعی قابل استفاده باشند، پرسشی است که در مرور زمان به پاسخ آن خواهیم رسید. فعلا مدتی طول خواهد کشید که توسعه‌دهندگان، برنامه‌های خود را برای این ویژگی پر سر و صدا بهینه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*