ایلان ماسک خرید توییتر

موش و گربه بازی ایلان ماسک برای خرید توییتر ؛ همان 44 میلیارد دلار قبول است!

ایلان ماسک که پیش از این از خرید توییتر منصرف شده بود، اکنون اعلام کرده است که به بستن معامله برای خرید توییتر با همان شرایط قبلی ادامه خواهد داد.

ماسک پیشنهاد خرید توییتر را در پرونده‌ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایید کرد. در تشکیل پرونده SEC، وی می‌گوید تا زمانی که شکایت توییتر علیه او به تعویق بیفتد، طبق شرایطی که در ماه آوریل با توییتر مذاکره کرده بود، به بستن معامله با قیمت 44 میلیارد دلار ادامه خواهد داد.

این پرونده به دنبال گزارش بلومبرگ است که نشان می‌دهد ماسک قرارداد را تحت شرایط اولیه‌ای که در ماه آوریل پیشنهاد کرده بود می‌بندد. عصر سه‌شنبه، ماسک توییتی منتشر کرد که براساس آن انگار یک بار دیگر مجذوب ایده مالکیت توییتر شده است.

او نوشت:

خرید توییتر یک برنامه تسریع کننده برای تسلط بر همه چیز و ایجاد هر برنامه‌ای است.

تنها موضوع شگفت‌انگیز در مورد تغییر موضع ایلان ماسک برای خرید توییتر این است که او نتوانست یک دلار از قیمت معامله پایین بیاورد! اریک تالی، استاد حقوق در دانشگاه کلمبیا نیز از اینکه قیمت معامله کاهش نیافته متعجب است.

یکی از سخنگویان توییتر تایید کرد که قصد ایلان ماسک این است که معامله را با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم ببندد. ارزش سهام توییتر پس از انتشار خبر تصمیم جدید ایلان ماسک مبنی بر خرید توییتر، حدود 12.7 درصد افزایش یافت و حتی تا 22 درصد افزایش نیز اوج گرفت.

بهانه ایلان ماسک برای انصراف از خرید توییتر

ایلان ماسک خرید توییتر

ماسک و صاحبان کنونی توییتر ماه‌هاست که بر سر تصاحب این پلتفرم در حال مبارزه هستند. در ماه آوریل، ماسک با پیشنهاد خرید توییتر موافقت کرد، اما در ماه جولای او از تصمیم خود منصرف شد و سعی کرد این معامله را لغو کند. وی دلیل انصراف خود از خرید توییتر را اینگونه بیان کرد که توییتر در مورد تعداد حساب‌های ربات در این شبکه اجتماعی دروغ گفته است.

توییتر ادعای ماسک مبنی بر جعلی بودن حساب‌های کاربری را رد کرده و با تنظیم یک شکایت سعی کرد او را وادار به پایبندی به قراردادی کند که مذاکره کرده بود. تاریخ محاکمه ماسک 17 اکتبر تعیین شده است. برخی احتمال می‌دهند که تصمیم جدید ماسک مبنی بر خرید مجدد توییتر به این دلیل باشد که او خود را در این دعوی بازنده دیده و سعی دارد با بازگشت بر سر معامله شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

آن لیپتون، استاد حقوق بازرگانی در دانشگاه تولین، در مورد محاکمه ماسک می‌گوید: «این محاکمه قابل پیش‌بینی‌ترین پایان را دارد. این‌گونه پرونده‌ها قبل از محاکمه حل شده و قبل از استعفای مقام ارشد به پایان می‌رسند».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*