قابل اعتمادترین خودروهای وانت

قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان در طول تاریخ

در این مطلب قصد داریم قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان در طول تاریخ را بررسی کنیم. این پیکاپ‌ها حس اطمینان را برای مالکان خود به همراه دارند.

مهم نیست در کجای آمریکای شمالی زندگی می‌کنید، چرا که در این منطقه پیکاپ‌ها و تراک‌های زیادی را در جاده‌ها خواهید دید. این دسته از خودروها در سراسر جهان استفاده می‌شوند و محبوب هستند، اما در هیچ جای این کره خاکی به اندازه ایالات متحده آمریکا با فرهنگ و هویت مردم یکی نشده است. پیکاپ‌ها برای کارهای زیادی از کار در مزرعه گرفته تا جابه‌جایی وسایل مفید هستند،‌ اما امروزه این خودروها به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که در زمینه فضای داخلی و آپشن‌ها حتی با خودروهای لوکس رقابت می‌کنند.

بیشتر تراک‌ها و پیکاپ‌ها در برخی مواقع برای انجام کارهای خاصی استفاده می‌شوند و استفاده از این نوع خودروها برای تکمیل به موقع یک کار بسیار مهم است. به همین دلیل قابلیت اطمینان و دوام آنها اهمیت خیلی زیادی خواهد داشت. خودروسازان برای متقاعد کردن و جذب مشتریان، روی دوام و قابلیت اطمینان پیکاپ‌های خود تبلیغات زیادی می‌کنند. داشتن یک پیکاپ قابل اعتماد می‌تواند به معنای واقعی کلمه، باعث ایجاد یا موفقیت مشاغل کوچک شود. علاوه بر این، تعمیرات پرهزینه نیز می‌تواند سودآوری استارتاپ‌های مستقل را از بین ببرد.

هیچ‌کس نمی‌خواهد یک وسیله نقلیه غیر قابل اعتماد و پرخرج بخرد، اما گاهی اوقات انتخاب یک خودروی مطمئن می‌تواند بسیار دشوار باشد. اکنون با کمی تحقیق و با استفاده از بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های رسمی و همچنین بازخورد مشتریان، 14 خودرو پیکاپ را معرفی کرده‌ایم که قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان در طول تاریخ محسوب می‌شوند. در این لیست، قابل اعتمادترین خودروهای وانت به ترتیب از کمترین تا بیشترین میزان اطمینان مشخص شده‌اند.

قابل اعتمادترین خودروهای وانت را بشناسید

1. فولکس واگن ربیت پیکاپ

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

فولکس واگن یک خودروساز آلمانی است، اما تولید یک پیکاپ کوچک بر اساس پلتفرم Rabbit/Golf یک ایده کاملا آمریکایی بود. طبق گزارش رسانه Road and Track، فولکس واگن کارخانه‌ای را در پنسیلوانیای آمریکا خریداری کرد تا خودروهایی را برای بازار آمریکای شمالی تولید کند. این خط تولید با پیکاپ Rabbit شروع به کار کرد. خدمه‌ی آمریکایی فولکس واگن این ایده را مطرح کردند که پشت فولکس واگن گلف را بریده و یک محفظه بار در آن بسازند و آن را به عنوان یک تراک به بازار عرضه کنند.

این خودرو از سال 1979 تا 1984 میلادی به فروش رسید و اغلب از یک موتور دیزلی با قدرت 52 اسب بخار و مقدار زیادی دود سیاه استفاده می‌کرد. در حالی که موتور دیزلی کوچک این وانت، هیچ رکورد سرعتی را از خود بر جای نمی‌گذاشت، اما در قابلیت اطمینان و کارایی عالی بود. تست Car and Driver از فولکس واگن ربیت دیزلی نشان داد در دوره‌ای که اکثر خودروهای آمریکایی به موتورهای V8 پرمصرف با عملکرد نامناسب مجهز بودند، این خودرو توانست به مصرف سوخت نزدیک 6 لیتر در هر صد کیلومتر دست پیدا کند.

فولکس واگن در آن زمان مدعی شد که موتور دیزلی پیکاپ ربیت دو برابر بیشتر از موتور بنزینی آن دوام می‌آورد. این وانت قدیمی فولکس واگن می‌تواند مدت زمان زیادی برای مشتریان کار کند، اما ممکن است چیزهای کوچکی مثل شکستن میل لنگ شیشه‌ها نیز در آن اتفاق بیفتد که خیلی مهم نیستند، چرا که هزینه زیادی ندارند.

2. فورد اف 150

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

فورد فروش پیکاپ های سری F را در سال 1948 میلادی آغاز کرد و از آن زمان این سری به پرسابقه‌ترین وانت پیکاپ در آمریکا و همچنین پرفروش‌ترین وانت از نظر کل واحدهای فروخته شده تبدیل شده است. طبق گزارش CNBC در سال 2021 میلادی پیکاپ‌های سری F فورد توانسته‌اند عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ وانت های جهان را به مدت 45 سال حفظ کنند و به نظر می‌رسد این رکورد همچنان بتواند در دست این سری محصولات باقی بماند.

با چنین تاریخچه‌ای، شما می‌توانید هم مدل‌های عالی و هم اشتباهات زیادی را در سری F فورد پیدا کنید. بزرگترین اشتباه فورد در مورد F-150 با موتور 5.4 لیتری 3 سوپاپ در بین سال‌های 2004 تا 2007 اتفاق افتاد. اگر یک جستجوی مختصر در اینترنت انجام بدهید، داستان‌های زیادی درباره تعمیرات گران‌قیمت پیکاپ‌های فورد اف 150 با موتور 5.4 لیتری پیدا می‌کنید. حتی یک یوتیوبر به نام Car Wizard در مورد این موتور می‌گوید مزخرف‌ترین موتوری است که تا به حال دیده‌اند.

در حالی که فورد اف 150 با موتور 5.4 لیتری مشکلات زیادی را برای مشتریان به همراه داشت، F-150 مدل 1993 به عقیده بسیاری از افراد، بهترین مدل ساخته شده در این سری بود. ظاهر این پیکاپ وانت تقریبا جعبه‌ای شکل بود و فضای داخلی آن در مقایسه با وسایل نقلیه مدرن، قدیمی است، اما شما را ناامید نخواهد کرد. بررسی‌های مصرف کنندگان Cars.com به این خودرو امتیاز 4.7 را داده است و در نظرها به این نکته اشاره شده است که این مدل مشکلات بسیار کمی را ایجاد می‌کند و هرگز اعتماد آنها را از بین نمی‌برد. طبق بررسی‌ها، فورد اف 150 مدل 1993 مشکلات بسیار کمی مثل بخاری دارد، اما تا حد زیادی خالی از مشکلات قابل توجه و دردسرزا بوده و یکی از قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان محسوب می‌شود.

3. شورولت سیلورادو

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

شورولت خط تولید Silverado را در سال 1999 معرفی کرد. از آن زمان تاکنون این خودروهای پیکاپ به ابزار و وسایل حمل و نقل ارزشمندی برای میلیون‌ها نفر تبدیل شدند. تراک‌ها و پیکاپ وانت‌های شورولت از سال 1918 میلادی پای ثابت جاده‌های آمریکا بودند و اگرچه هرگز نتوانستند از نظر آمار فروش به پیکاپ‌های سری F فورد برسند، اما معمولا در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. تراک‌های شورولت به قابل اعتماد بودن شهرت دارند و می‌توانند بدون توجه به شرایط، وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. البته همه چیز در این خودروها کامل و بی عیب و نقص هم نیست.

در حالی که پیشرانه کوچک شورولت که تا سال 2002 میلادی در این پیکاپ وانت‌ها استفاده می‌شد، به دلیل طراحی قوی و ساده‌‌ی خود قابلیت اطمینان بسیار زیادی داشت، اما برخی از موتورهای بعدی این سری کمی بیشتر آسیب می‌دیدند و قابلیت اعتماد کمتری داشتند. با این حال بر اساس داده‌های گردآوری شده از کانسیومتر ریپورتس و Motor Biscuit، سیلورادو مدل 2012 به عنوان قابل اعتمادترین خودروی بیست سال گذشته معرفی شده است.

این خودرو دارای یک موتور 5.3 لیتری وی 8 با قدرت 315 اسب بخار است که یک گیربکس بسیار خوب هم قدرت تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در طول تاریخ، تنها دو فراخوان برای این خودرو انجام شد که هر دو برای رفع ایرادهای جزئی بودند و خیلی اهمیتی نداشتند. با وجود این، نقطه اوج در تاریخ شورولت سیلورادو، همین مدل بود و پس از آن رتبه‌بندی‌های قابلیت اطمینان مدل‌های 2020 به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که قابلیت اطمینان مدل‌های 2020 شورولت Silverado به کمترین میزان رسیده و رتبه کلی این خودرو را در فهرست قابل اعتماد بودن پایین آورده است.

4. تویوتا توندرا

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

تویوتا با پیکاپ Tundra بازار تراک‌ها و وانت‌های فول سایز آمریکا را در هم نوردید. پس از تولید میلیون‌ها پیکاپ و تراک کوچک در سراسر جهان برای چندین دهه، تویوتا توندرا اولین پیکاپ بزرگ این خودروساز ژاپنی با موتور V8 بود که در ایندیانای آمریکا تولید شد. تولید این خودرو در آمریکا برای رقابتی نگه داشتن قیمت محصول بود؛ چرا که پیکاپ‌های ساخت ژاپن 25 درصد عوارض واردات دریافت می‌کردند و این موجب می‌شد قیمت آنها در بازار آمریکا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

اگرچه تویوتا نتوانست هرگز سهم بزرگی از بازار پیکاپ‌ها و تراک‌های آمریکا را به دست بیاورد، اما Tundra همواره یک وانت موفق و قابل اعتماد بود. با وجود این که مشتریان به رکوردها و عملکردهای تقریبا بی عیب و نقص محصولات تویوتا عادت کرده‌اند، اما تویوتا توندرا شگفتی‌های زیادی برای همه داشت.

توندرا مانند سایر محصولات تویوتا از کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد، اما مشکلاتی هم از نظر قابلیت اطمینان و دوام داشت. از جمله مشکلات رایج این خودرو می‌توان به خرابی ABS و کنترل دریچه گاز اشاره کرد. مدل‌های 2012 با پمپ‌های القای هوا مشکل داشتند و بزرگترین فراخوان آن هم مربوط به مشکلات فریم‌ها یا قاب‌ها بود. طراحی قاب خودرو اجازه می‌داد که روی آن آب جمع شده و موجب زنگ‌زدگی شوند. این اتفاق باعث شد بیش از 100 هزار دستگاه تویوتا توندرا فراخوان شوند و تویوتا قاب جایگزینی را برای آنها در نظر گرفت.

این مشکل بزرگ را می‌توان بیشترین چیزی دانست که مانع از قرار گرفتن توندرا در رتبه‌های بالایی لیست قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان می‌شود. با این حال تویوتا تاکومای کوچک‌تر را به هیچ وجه در این لیست قرار نمی‌دهیم، چرا که مشکل فریم آنها باعث فراخوان حدود 770 هزار دستگاه خودرو شد که فاجعه بزرگتری را رقم زد.

5. مزدا بی 2200

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

مزدا در سال 1972 میلادی با B1600 وارد بازار تراک‌ها و پیکاپ‌های آمریکا شد و بعدا Repu را به عنوان یک پیکاپ موتور چرخشی به این بازار اضافه کرد. متاسفانه این خودرو عملکرد ضعیفی داشت و از مشکلاتی مثل کمبود گشتاور، مصرف سوخت وحشتناک و میزان خرابی بالا رنج می‌برد. مزدا این خودرو را با یک تراک کوچک و بسیار بهتر جایگزین کرد که تا اوایل دهه 90 میلادی فروخته می‌شد و پس از آن فورد رنجر مهندسی شده جایگزین آن شد تا از تعلق گرفتن مالیات 25 درصدی به آن جلوگیری شود.

سنجش قابلیت اطمینان خودرویی که نزدیک به 30 سال پیش از خط تولید خارج شد، می‌تواند بسیار دشوار باشد و تنها چیزی که در این مورد می‌توان گفت، اشاره به نظرهای صاحبان این خودرو در یک دهه گذشته یا بیشتر خواهد بود. مزدا هرگز به ساخت خودروهای غیر قابل اعتماد معروف نبوده و پیکاپ‌ها و وانت‌های این خودروساز نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بررسی‌های Cars.com نشان‌دهنده عملکرد درخشان مزدا B2200 هستند و امتیاز کلی 3.9 از 5 نشان می‌دهد که مالکان این خودرو هیچ مشکل خاصی با آن نداشته‌اند. یکی از مالکان توانسته 600 هزار مایل مسافت را با موتور اصلی مزدا بی 2200 طی کند. در Car Survey نیز نظردهندگان به جز شتاب کند این خودرو، تقریبا هیچ شکایت دیگری درباره مزدا B2200 نداشته‌اند و به همین دلیل مزدا B2200 را باید یکی از قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان در طول تاریخ بدانیم.

6. تراک فولکس واگن تایپ 2

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

اولین خودروی فولکس واگن که پس از جنگ جهانی تولید شد، Type 1 بود که در زبان عامیانه با نام بیتل شناخته می‌شد. وسیله نقلیه بعدی این خودروساز آلمانی، Type 2 بود که آن را با نام اتوبوس فولکس واگن نیز می‌شناختند. فولکس واگن تایپ 2 به عنوان یک تراک نیز در دسترس بود و برای مدت کوتاهی در اوایل دهه 60 میلادی به بازار ایالات متحده آمریکا نیز وارد شد.

به دلیل جنگ تجاری با اروپا در آن زمان، از تراک‌ها، کامیون‌ها و پیکاپ‌های وارداتی به میزان 25 درصد مالیات اخذ می‌شد. این مالیات به طور مستقیم برای تراک فولکس واگن تایپ 2 نیز در نظر گرفته شد و همین موضوع به واردات آن به بازار ایالات متحده پایان داد. اطلاعات زیادی در مورد این خودرو در دسترس نیست، اما قابلیت اطمینان موتور فولکس واگن با خنک‌سازی هوا افسانه‌ای است. ساده و قابل اعتماد بودن، تا حد زیادی عامل موفقیت فولکس واگن به عنوان یک صادرکننده محسوب می‌شود.

مشتریان همواره می‌گویند این خودروها بسیار قابل اعتماد هستند و از موتورهای قوی بهره می‌برند. اما به این موضوع باید اشاره کرد که همه خودروهای آن زمان به تنظیمات منظم و تا حدودی تعمیر و نگهداری مداوم نیاز داشتند. فولکس واگن در نهایت 23 میلیون دستگاه خودروی تایپ 1 خود را که موتورشان با هوا خنک می‌شد و تعداد کمتری از تایپ 2 را به فروش رساند. نوع تراک Type 2 نیز دسته کوچک‌تری از خودروهای فروخته شده توسط فولکس واگن را به خود اختصاص داده بود.

 7. فورد رنجر

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

با وجود مالیات‌های سنگین، تراک‌های کوچک و سبک وزن و پیکاپ‌های ژاپنی در دهه 70 میلادی توانستند در بازار ایالات متحده آمریکا شکوفا شوند. با این حال شرکت آمریکایی فورد بازاری را پیش روی خود دید که می‌توانست با یک محصول داخلی به نام رنجر، خدمات بهتری را ارائه دهد و سود بیشتری را کسب کند. فورد اولین تراک کوچک خود را در سال 1983 میلادی معرفی کرد که برای این محصول، چهار موتور شامل دو نمونه 4 سیلندر، یک نمونه V6 و یک موتور دیزلی ساخت مزدا استفاده شده بود.

فورد Ranger پروژه موفقیت آمیزی بود و فروش آن در تمام طول دوره تولید بسیار خوب بود. سرانجام در سال 2011 تولید این خودرو به پایان رسید. یک رنجر جدید در سال 2019 بازگشت، اما این محصول یک تراک بسیار بزرگتر است که فقط نام مشترکی با نسخه اصلی دارد. تعداد زیادی از مالکان فورد رنجر به خاطر قابلیت اطمینان بالا، روی اسم این پیکاپ قسم می‌خورند، اما با این حال مشکلاتی هم در خصوص خودروهای فورد رنجر گزارش شده است.

بر اساس گزارش Motor Biscuit بیش از هزار شکایت از تعمیر مصرف سنج موتور 3500 دلاری برای مدل‌های 1999 ثبت شده و در کانسیومر ریپورتس نیز برای مدل 2001 امتیاز نسبتا پایینی از نظر رضایت مالکان به ثبت رسیده است. با این حال Motor and Wheels گزارش می‌دهد که مدل‌های 2010 و 2011 از نظر قابلیت اطمینان و رضایت از Cars.com و US News امتیاز بالایی کسب کرده‌اند. همچنین بر اساس جمع‌بندی‌های انجام شده از نظرهای مشتریان و بررسی‌های کارشناسان، بهترین فورد رنجر ساخته شده تاکنون مدل 1986 بوده است.

8. نیسان هاردبادی

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

داتسون با فروش خودروهای تحت برند نیسان در اواسط دهه 80 میلادی به اوج دوران تکامل خود رسید. با این تغییر، اولین کارخانه تولید محصولات نیسان در آمریکا آغاز به کار کرد و اولین خودرویی که از این خط تولید خارج شد، نیسان D21 بود. این خودرو با نام غیر رسمی Hardbody شناخته می‌شود و نیسان هم از این نام در بازاریابی‌های خود استفاده کرد. هاردبادی دارای قسمت بار دو جداره، استایل تهاجمی (برای آن دوران، نه بر اساس استانداردهای امروزی) و پوشش محکمی بود. این آخرین تراک کوچک ژاپنی به شمار می‌رفت که به فرمول یک تراک کوچک، محکم، ابتدایی و توانا پایبند بود که البته این فرمول در سال 1998 توسط نیسان فرونتیر دنبال شد.

نیسان هاردبادی در حالی ساخته شد که تراک‌ها و پیکاپ‌ها هنوز ساده و ابتدایی بودند؛ اما این خودرو از موتورهای مدرن با تزریق سوخت، احتراق الکترونیکی و طراحی کامپیوتری بهره می‌برد. Hardbody یک تراک کوچک، محکم و قابل اعتماد بود که در ده‌ها نقد و بررسی در Car Survey روی استحکام آن تاکید شده است و تنها یک نقد منفی در مورد مدل 1995 وجود داشت که روی مسائل مربوط به زنگ‌زدگی تمرکز داشت. البته برخی دیگر از مشتریان نیز به مشکل زنگ‌زدگی اشاره داشته‌اند، اما این مشکل آنقدر بزرگ نبود که تجربه‌ی خوب مالکان را از بین ببرد. بهترین نقل قول در مورد نیسان هاردبادی هم این بود که «این خودرو به طرز آزاردهنده‌ای قابل اعتماد است.»

9. دوج رم 50

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

مانند دیگر خودروسازان دیترویت، کرایسلر با یک خودروساز ژاپنی، یعنی میتسوبیشی شراکت داشت. کرایسلر خودروهای میتسوبیشی را با نشان پنتاستار که روی دوج Colt و دوج چلنجر چسبانده شده بودند،‌ به فروش می‌رساند،‌ اما سپس خودرو دوج D50 که بعدا به RAM 50 تغییر نام داد را معرفی کرد. این دوج کوچک در سال 1979 در نمایندگی‌ها رخ نشان داد و به موتورهای چهار سیلندر 2 لیتری یا 2.6 لیتری مجهز شده بود. هر دو موتور قادر به تولید قدرت بیش از 100 اسب بخار بودند که نسبت به بسیاری از رقبا پیشی می‌گرفت و در عین حال با قیمت پایین‌تری عرضه شد.

کرایسلر در نهایت پس از معرفی داکوتای سایز متوسط و منحصربه‌فرد، به بازتولید تراک‌ها و پیکاپ‌های میتسوبیشی پایان داد. در طول دهه 80 میلادی، تعداد زیادی از این خودرو فروخته شد، اما اطلاعات زیادی در مورد قابلیت اطمینان آنها وجود ندارد. بررسی‌های KBB و Car Survey نشان می‌دهند که این محصول دوج دارای ویژگی‌های مشابهی با سایر تراک‌های کوچک آن دوره است که از جمله آنها می‌توان به قابلیت اطمینان منحصربه‌فرد اشاره کرد. در بین بررسی‌های منتشر شده، تقریبا بیشتر شکایت‌ها درباره زنگ زدگی است. به نظر می‌رسد مشکلات فنی و مکانیکی در این خودرو بسیار کم است و برخی از این تراک‌ها با پیمایش بیش از 200 هزار مایل، هنوز هم به خوبی در جاده‌ها در حال رانندگی هستند.

10. شورولت LUV

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

شورولت رابطه‌ای طولانی‌مدت با شرکت ژاپنی ایسوزو داشت و به منظور برآورده کردن تقاضاها برای پیکاپ‌های سبک و مقرون به صرفه در ایالات متحده آمریکا به این شرکت ژاپنی اتکا کرده بود. مشتریان شورولت از سال 1972 میلادی از یک تراک کوچک و سبک اما مستحکم به نام LUV استقبال کردند. این خودرو به یک موتور 1.8 لیتری با قدرت 75 اسب بخار مجهز شده بود. نسخه چهار چرخ محرک شورولت LUV در سال 1979 عرضه شد و نسل دوم با طراحی جدیدتر در سال 1980 به بازار آمد. نسل دوم این خودرو دارای یک موتور دیزلی اختیاری نیز بود. شورولت از سال 1972 تا 1982 میلادی در مجموع نیم میلیون دستگاه LUV را فروخت و سپس تولید این خودرو را به نفع S10 کنار گذاشت.

پس از کنار گذاشته شدن LUV توسط شورولت، این خودرو توسط ایسوزو با عنوان P’up به فروش خود ادامه داد. ایسوزو از اوایل قرن بیستم، تراک‌های سنگین و دیزلی می‌ساخت و موتورهای آن نیز به عنوان نیروگاه‌های قدرتمند شناخته می‌شوند. موتور دیزلی 2.2 لیتری با قدرت 58 اسب بخار یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده در آن دوران بود و گیربکس چهار سرعته آن نیز بسیار قوی است. جالب است که در تمام این سال‌ها، انجمن‌های اینترنتی برای ایسوزو P’up تشکیل شده و طرفداران زیادی به ایسوزو و به طور خاص به این پیکاپ توانمند جذب شدند.

11. داتسون 620

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

داتسون برای اولین بار در سال 1958 میلادی خودروهایی را به بازار ایالات متحده آمریکا صادر کرد. مدتی طول کشید تا خودروهای سایز کوچک این برند مورد توجه مشتریان قرار بگیرد، اما در اواخر دهه 60 میلادی، خودرو فوق‌العاده اسپورت 240Z و رودستر زیبا و چابک 1600 توانستند خریداران جدیدی را به محصولات این برند جذب کنند.

داتسون همچنین تراک‌های کوچک و پیکاپ‌هایی را به همراه سایر اتومبیل‌های خود به فروش می‌رساند. فروش تراک‌های کوچک Datsun همچنان رو به رشد بود تا این که در سال 1972 تراک جدید داتسون 620 معرفی شد و تا سال 1979 به فروش رسید. تراک‌های کوچک داتسون به نوعی مسیر را برای ورود این دسته از خودروها به بازار ژاپن هموار کردند و در نهایت هر خودروسازی تراک‌ها و پیکاپ‌های خود را در این بازار عرضه می‌کردند که به طور شگفت‌انگیزی محکم، توانا و قابل اعتماد بودند.

پیکاپ‌های اورجینال یا سفارشی‌سازی شده داتسون 620 گزینه مطلوبی برای کلکسیونرها محسوب می‌شود. قیمت این خودرو اکنون به حدود 10 هزار دلار می‌رسد. با نگاهی به بررسی‌ها و نظرهای مشتریان برای این خودرو، متوجه بازخوردهای مثبتی درباره آن می‌شویم. در Car Survey و Car Gurus نظرهای مثبتی درباره قابل اعتماد بودن و کار کردن آسان با آن مشاهده می‌شود. این‌ها جزو ویژگی‌های بارز تراک‌های کوچک و پیکاپ‌های ژاپنی به شمار می‌روند.

12. هوندا ریجلاین

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

اولین ورود هوندا به بازار تراک‌ها و پیکاپ‌ها بسیار دیر انجام شد. هوندا در سال 2006 محصول منحصربه‌فردی به نام Ridgeline را معرفی کرد. هوندا به جای ساخت یک تراک فول سایز بزرگ با پیشرانه V8، ریجلاین را با ابعاد کوچکتر و با ساختار یکپارچه مثل یک خودروی معمولی ساخته بود. شهرت و سابقه‌ی عالی هوندا برای ساخت خودروهای قابل اعتماد، به موفقیت و فروش مناسب پیکاپ جدید آنها کمک شایانی کرد.

ریجلاین نیز مانند سایر محصولات این خودروساز ژاپنی، بسیار مطمئن و یکی از قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان است. البته این پیکاپ چند مشکل هم دارد، اما هیچ چیز به اندازه خرابی موتور یا زنگ زدگی فریم‌ها جدی نیست. در بررسی‌هایی که توسط رسانه‌های مختلف انجام شده نیز بر محکم و توانا بودن Ridgeline تاکید شده، اما به برخی از مشکلات آن نیز اشاره شده و حتی بررسی‌های تک ستاره نیز برای این خودرو مشاهده شده است. یکی از مشکلات ریجلاین، لولاهای کاپوت بود که تعدادی زیادی از این پیکاپ‌ها در سال 2017 برای حل این مشکل فراخوانده شدند. همچنین CoPilot درباره چند مدل مشکل‌ساز و همین‌طور مشکل خاصی در خرابی سیلندرهای شماره چهار در مدل‌های سال 2006 هشدار داده است.

13. تویوتا تی 100

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

در اوایل دهه 90 میلادی، تویوتا تصمیم گرفت تا با ارتقای T100، سبد محصولات خود را در زمینه پیکاپ‌ها و تراک‌ها تقویت کند.  خیلی‌ها تی 100 را اولین تراک فول سایز تویوتا می‌دانند، اما در حقیقت این محصول یک پیکاپ سایز متوسط شبیه به داکوتا است. تویوتا در سال 1993 اقدام به معرفی T100 کرد و تنها یک پیشرانه 3 لیتری V6 با قدرت 150 اسب بخار برای آن ارائه شد. چنین پیشرانه‌ای می‌توانست برای بیشتر کارهایی که مردم با این اتومبیل انجام می‌دادند کافی باشد، اما قادر نبود با پیشرانه‌های V8 بسیار بزرگ موجود در بازار آن زمان رقابت کند.

با وجود این که T100 توسط شرکت زیرمجموعه کامیون‌سازی Hino تولید می‌شد، اما هنوز هم یک تراک توانمند با تمام ویژگی‌هایی بود که از یک خودروی تویوتا انتظار می‌رود. طی سال‌های بعد از آن، پیشرفت‌ها و ارتقاهایی در این محصول انجام شد، اما در نهایت تویوتا توندرا به عنوان جایگزین آن به خط تولید آمد.

تویوتا T100 مانند سایر محصولات این خودروساز ژاپنی از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است. نظرهای مالکان این خودرو که به Repair Pal ارسال شده در یک نقطه مشترک هستند و آن هم مسافت پیموده شده‌ی بسیار زیاد آن است. تعداد زیادی از مالکان ادعا می‌کنند که T100 آنها با نگهداری خوب بین 300 تا 400 هزار مایل را بدون مشکل جدی طی کرده است. علاوه بر این، بررسی حرفه‌ای Edmunds قابلیت اطمینان بالای تویوتا را تحسین می‌کند و مدل 1998 با 19 نظر کاربر که همگی دارای امتیاز پنج ستاره هستند، می‌درخشد.

14. تویوتا هایلوکس (تویوتا پیکاپ)

قابل اعتمادترین خودروهای وانت

قهرمان بلامنازع قابل اعتمادترین خودروهای وانت جهان ، تویوتا هایلوکس است. Hilux که با نام تویوتا پیکاپ نیز شناخته می‌شود، به معنای واقعی کلمه تخریب‌ناپذیر و مطمئن است. آغاز خط تولید تویوتا پیکاپ به دهه 60 میلادی برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که تویوتا و دیگر شرکت‌های ژاپنی صادرات پیکاپ‌های کوچک خود را در سراسر جهان آغاز کردند. پیکاپ‌ها به عنوان یک وسیله نقلیه کاری با استحکام بالا در بین مشتریان آمریکایی محبوبیت زیادی پیدا کردند و حتی به لطف مارتی مک فلای در فیلم بازگشت به آینده، تا حدودی به یک نماد تبدیل شدند. اولین تراکی که تویوتا وارد آمریکا کرد Stout در سال 1964 میلادی بود. چهار سال بعد یعنی در سال 1968، این روند با تویوتا پیکاپ ادامه پیدا کرد. این مدل و مدل‌های بعدی آن، شهرت زیادی را به عنوان قابل اعتمادترین خودرو وانت در جهان به دست آوردند.

یکی از افسانه‌ای‌ترین چالش‌های Top Gear، تلاش برای نابودی تویوتا هایلوکس دیزلی بود. با وجود کوبیدن آن به درخت، گذاشتن آن در جزر و مد، انداختن یک تریلر مسافرتی روی آن، ضربه زدن به آن با توپ ویرانگر، زنده زنده سوزاندن و قرار دادن آن بر فراز ساختمان در حین تخریب، هایلوکس مورد استفاده در این چالش همچنان می‌توانست روشن شود و حرکت کند که بسیار شگفت‌انگیز و باورنکردنی بود.

اخیرا دیز ویستلین دیزل، یک یوتیوبر معروف، تست مقاومت خود را برای نابود کردن یک تویوتا هایلوکس انجام داد، اما آزمایش‌های او نیز چندان موفقیت‌آمیز نبود. بدون شک نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از سوی منتقدان، نظرهای مشتریان و آزمایش‌های انجام شده، می‌تواند به ما ثابت کند که تویوتا هایلوکس قابلیت اطمینان و دوام بالایی دارد و یکی از قابل اعتمادترین خودروهای وانت در جهان است. تویوتا Hilux یا همان تویوتا پیکاپ، به معنای واقعی کلمه، شکست‌ناپذیر است.