ایلان ماسک

اپلیکیشن X؛ برنامه ایلان ماسک برای تبدیل توییتر به یک اپ همه‌کاره

اپلیکیشن X، جاه‌طلبی جدید ایلان ماسک برای تبدیل توییتر به یک ابربرنامه همه‌جانبه با خدمات متنوع است که عملکردی مشابه وی‌چت را ارائه خواهد داد.

در اوایل هفته جاری، بنیان‌گذار نورالینک طی مذاکراتی با توییتر، پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری این رسانه بزرگ اجتماعی را دوباره مطرح کرد. او هم‌چنین به چشم‌انداز احتمالی خود برای توسعه پلتفرم شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و با انتشار توییتی عنوان کرد که خرید توییتر در راستای ایجاد X، به عنوان اپلیکیشنی برای همه چیز است. اما اپلیکیشن X که به عنوان برنامه‌ای همه‌جانبه مطرح شده، چیست و چه کاربردی خواهد داشت؟ ماسک در گذشته ایده تبدیل توییتر به یک ابربرنامه جدید را مطرح کرده بود که هم‌تراز با پلتفرم‌های چندوجهی محبوب در آسیا، مانند برنامه‌های وی‌چت یا Grab است.

اپلیکیشن X ایلان ماسک؛ ابرتوییتر با امکانات اضافی یا یک برنامه‌ انقلابی؟

ماسک طی ماه می، در گفتگویی با پادکست All-In گفت که ایالات متحده به یک شبکه اجتماعی فوق‌العاده نیاز دارد. او افزود:

این پروژه یا از طریق توییتر محقق می‌شود یا به طور کلی از نو آغاز خواهد شد. تحقق این برنامه در هر حال باید اتفاق بیفتد.

ماسک

ماسک هم‌چنین گفت:

اگر در چین باشید، به نوعی در وی‌چت زندگی می‌کنید. این برنامه همه کارها را برعهده دارد و به نوعی نقش توییتر، پی‌پال و به علاوه دیگر ابزار را در قالب یک رابط کاربری عالی ایفا می‌کند. این واقعا یک برنامه خوب است و ما در خارج از چین، چیزی شبیه به آن نداریم.

او افزود که اپلیکیشن X، باید به عنوان «میدان شهر دیجیتال» عمل کند تا کاربران بتوانند از این طریق نظرات و ویدیوهای خود را ارسال کنند. ماسک در ادامه گفت:

پس از آنکه این پلتفرم اعتماد عموم مردم را به دست آورد، می‌توان سیستم پرداخت در قالب فیات یا کریپتو را نیز به آن اضافه کرد.

یک ماه پس از این ادعا، ماسک بار دیگر ایده خود را در خلال رویداد Town Hall که با حضور کارکنان توییتر برگزار شد، تکرار کرد. او گفت:

در چین، شما اساسا در وی‌چت زندگی می‌کنید، زیرا برای زندگی روزمره بسیار مفید و قابل استفاده است و من فکر می‌کنم که اگر بتوانیم به برنامه‌ای مشابه دست یابیم یا حتی در قالب توییتر به آن نزدیک شویم، یک موفقیت بزرگ خواهد بود.

وی در ادامه پیش‌بینی کرد که پایگاه کاربران توییتر می‌تواند از آمار 200 میلیون مشترک کنونی به یک میلیارد نفر برسد.

توییتر ماسک

ایلان ماسک هم‌چنین روز سه‌شنبه با انتشار یک توییت گفت:

خرید توییتر احتمالا به کار توسعه اپلیکیشن X، بین 3 تا 5 سال شتاب می‌بخشد، اما ممکن است تصورم اشتباه باشد.

او هم‌چنین روز بعد خاطرنشان کرد:

توییتر شتاب‌دهنده‌ای برای تحقق چشم‌انداز اصلی، یعنی توسعه X.com است.

ماسک در سال 1999 یک بانک آنلاین به نام X.com را تاسیس کرد که بعدا با شرکت دیگری ادغام شد و به شکل‌گیری پی‌پال منجر شد. در سال 2017، او نام دامنه X.com را با مبلغی نامشخص از پی‌پال دریافت کرد. در همین حال، ماسک در سال 2002 اسپیس‌ایکس را تاسیس کرد و از طریق شرکت خودروسازی خود، تسلا مدل X را در سال 2015 وارد بازار کرد. ماسک هم‌چنین برای پیگیری پیشنهاد خود در توییتر، به تاسیس سه شرکت هلدینگ در ایالت دلور پرداخته که همه آنها با پیشوند X نام‌گذاری شده‌اند.

ایجاد یک ابر اپلیکیشن مانند پروژه X در ایالات متحده، با وجود رقبای قدرتمند و جاه‌طلب، کار چندان آسانی نخواهد بود. برای مثال، اینستاگرام و فیس‌بوک وارد حوزه تجارت الکترونیک شده‌اند و از سوی دیگر، اسنپ‌چت نیز در حال آزمایش پرداخت‌های همتا به همتا است. آمازون نیز در این میان، در جنبه‌های مختلفی از خدمات روزمره خود پیشرفت داشته و والمارت هم در حال حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وی چت ۱۰۰ میلیون دانلود بیشتر نداشته داخل پلی استور !!! واتس اپ ۵ میلیارد….قیمه هارو که نمیریزند تو ماستا….هرچیز برا کاریه !!
    روبیکا ما باهاش آشپزی ام میکردیم!!! احتمالا ایلان ماسک اونو ندیده بوده….