خاموش کردن ویندوز ۱۱

این ترفندی جالب برای خاموش کردن سریع کامپیوتر ویندوز ۱۱

اگر به دنبال راهی برای خاموش کردن سریع کامپیوتر ویندوز ۱۱ – Windows 11 خود هستید، در اینجا سه روش مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

ویندوز ۱۱ که اکنون به میلیون‌ها کامپیوتر شخصی راه پیدا کرده، سیستم عامل بسیار جذابی است. ویژگی‌های جدید فراوانی را دریافت کرده، رابط کاربری قدیمی آن نونوار شده است و مجموعه‌ای از آیکون‌های زیبا و تغییراتی دیگر در آن پیاده‌سازی شده است که چه خوب چه بد، روی جریان‌های کاری در سراسر جهان تأثیرگذار هستند. اما این تغییرات باعث شده بسیاری از کاربران در مورد چگونگی خاموش کردن سریع و بدون دردسر یک کامپیوتر ویندوز ۱۱ گمراه شوند.

مشکل تغییرات ظاهری این است که هر چند وقت یک بار جای دکمه‌ها و سوئیچ‌ها تغییر پیدا می‌کند. فرقی نمی‌کند شما قصد دارید کش کامپیوتر را پاک کنید، پروفایل ویندوز را تغییر دهید یا برای نصب بروزرسانی‌ها سیستم را خاموش کنید، هر کاربری نیاز دارد که فوراً به جعبه Shutdown ویندوز دسترسی پیدا کند. همچنین اگر تصور می‌کنید که یک برنامه ناامن و مشکوک را اجرا کرده‌اید، بهترین راه خاموش کردن سریع سیستم است.

خاموش کردن سریع کامپیوتر ویندوز ۱۱

به همین بهانه در این مقاله قصد داریم به چند روش برای خاموش کردن سریع کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ بپردازیم.

اولین و ساده‌ترین راه شات دان کردن سیستم، از زمان ظهور دکمه استارت تاکنون این است: روی آیکون ویندوز در پایین صفحه کلیک کنید. وقتی منو باز شد روی آیکون پاور در گوشه سمت راست کلیک کنید و سپس گزینه Shut Down را بفشارید.

خاموش کردن ویندوز ۱۱

دومین روش که قدیمی‌تر است، برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ و پیش از پیدایش ویندوز روی کامپیوترهای IBM استفاده می‌شود. در این روش باید کلیدهای ترکیبی Ctrl + Alt + Delete را به صورت همزمان از روی کیبورد فشار دهید. سپس منویی ظاهر می‌شود که در آن باید روی آیکون پاور در گوشه سمت راست صفحه کلیک کرده و سپس دکمه Shut Down را بفشارید.

در نهایت به یک شورتکات برای دسترسی به گزینه خاموش کردن کامپیوتر ویندوز ۱۱ می‌رسیم که در آن باید کلیدهای ترکیبی Win + X را از روی کیبورد بفشارید. سپس از منوی ظاهر شده، گزینه Shut Down or sign out را انتخاب کنید. از این طریق می‌توانید به جز خاموش کردن، از اکانت ویندوز خود نیز خارج شوید.

ساخت یک شورتکات دسکتاپ برای خاموش کردن سیستم با یک کلیک

اگر به دنبال سریع‌ترین روش ممکن برای خاموش کردن کامپیوتر خود هستید، می‌توانید یک شورتکات را مستقیماً روی صفحه دسکتاپ ایجاد کنید که با کلیک ساده اجرا شده و سیستم شما را خاموش می‌کند. برای ساخت آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید.
  2. از منوی موجود گزینه New را انتخاب کرده و روی گزینه Shortcut کلیک کنید.
  3. در مرحله بعدی عبارت shutdown /s /t 0 را مثل تصویر زیر وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.
  4. باید یک نام برای این شورتکات انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید این فایل را Shutdown بگذارید.
  5. در نهایت هم روی دکمه Finished کلیک کنید.

خاموش کردن ویندوز ۱۱

این شورتکات روی صفحه دسکتاپ شما ظاهر خواهد شد و هر بار که روی آن کلیک کنید، سیستم خاموش می‌شود. بنابراین حواستان باشد که در صورت کلیک تصادفی هم سیستم شما را شات دان خواهد کرد.