گوگل پیکسل تبلت

گوگل پیکسل تبلت با یک داک، به نمایشگر هوشمند تبدیل می‌شود

پیکسل تبلت – Pixel Tablet، تبلت جدید گوگل با بهره‌گیری از یک داک نمایشگری هوشمند و دستگاهی همه‌کاره خواهد شد. در ادامه شاهد جزئیات آن باشید.

گوگل که تصمیم به بازگشت به دنیای تبلت‌ها گرفته، طی رویداد I/O سال جاری برای اولین بار به وجود پیکسل تبلت – Pixel Tablet اشاره کرد و از عرضه آن در سال 2023 خبر داد. این شرکت حالا درحالی که هنوز چند ماه تا عرضه این تبلت باقی مانده، طی رویداد ویژه خود برای سری گوشی‌های جدید پیکسل 7 جزئیات بیشتری درباره آن به اشتراک گذاشته است.

گوگل پیکسل تبلت رنگ مشکی

«روز یائو» (Rose Yao)، معاون بخش مدیریت محصول گوگل طی سخنرانی اصلی اظهار داشت که این شرکت تبلت جدید خود را جزو مجموعه محصولات پیکسل در نظر می‌گیرد و مجموعه پیکسل بدون یک «دستگاه با نمایشگر بزرگ» ناقص به نظر می‌رسید. اگر پیکسل اسلیت و پیکسل بوک را به یاد داشته باشید، این گفته گوگل در خصوص نبود دستگاه‌های دارای نمایشگر بزرگ شاید کمی برایتان گیج‌کننده باشد.

گوگل پیکسل تبلت مثل بقیه گجت‌های خانواده پیکسل، بستری برای ارائه تجربه گوگل از اندروید خواهد بود. همان‌طور که گوگل طی کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال جاری میلادی اشاره کرد، این تبلت اندرویدی از همان چیپست تنسور G2 گوشی‌های پرچمدار بهره می‌برد. البته هنوز جزئیاتی نظیر اندازه نمایشگر، رزولوشن و رم هنوز مشخص نشده‌اند.

گوگل پیکسل تبلت

با این حال، گوگل به جزئیات طراحی تبلت جدید خود پرداخته است. Pixel Tablet با شکل مستطیلی به همراه لبه‌های نرم و پنل پشتی شیشه‌ای مشکی مات، به گوشی‌های قدیمی مثل پیکسل 3 شباهت دارد. در واقع به گفته یائو، گوگل یک پوشش جدید نانوسرامیک ساخته که تحت تاثیر احساس پرسلان است. فریم این تبلت هم از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

گوگل پیکسل تبلت از اندروید به علاوه قابلیت شخصی‌سازی Material You و امکانات مخصوص نمایشگرهای بزرگ از جمله تقسیم صفحه (اسپلیت اسکرین) و پشتیبانی از قلم برخوردار است. گوگل سال آینده میلادی اطلاعات بیشتری را درمورد پشتیبانی از قلم ارائه خواهد داد، اما بنا به گفته یائو طی مصاحبه با وب‌سایت Engadget کاربران قابلیت استفاده از قلم‌های شرکت‌های شخص ثالث را خواهند داشت.

گوگل پیکسل تبلت رنگ سفید

نکته مهم دیگری که معاون مدیریت محصول گوگل ذکر کرده، نبود فضای مخصوص برای تبلت‌ها بوده و گوگل هم چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده است. گوگل برای اینکه بتوان به معنای واقعی 24 ساعت 7 روز هفته از پیکسل تبلت استفاده کرد، یک داک اسپیکر شارژکننده را در دسترس قرار خواهد داد. پایه نه تنها دستگاه را شارژ می‌کند بلکه تجربه‌های تازه فراوانی را به دنبال می‌آورد و باعث می‌شود تبلت همیشه کارآمد باشد.

یائو از قابلیت قاب عکس هم به عنوان قابلیت مورد علاقه خود نام برده که مشابه قابلیتی در نمایشگر هوشمند Nest Hub است. البته باید به این نکته اشاره کرد که پایه امکان تنظیم زاویه را فراهم نمی‌کند و احتمالاً کاربران قابلیت تغییر آن را نخواهند داشت. ضمناً این تبلت با دوربین‌های جلو و عقب برای تماس‌های ویدئویی به کار خواهد آمد. در نهایت، معاون مدیریت محصول گوگل، پیکسل تبلت را یکی از همه‌کاره‌ترین تبلت‌های بازار دانسته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*