رژیم گیاه خواری افزایش عمر انسان

آیا رژیم گیاه خواری عمر انسان را افزایش می‌دهد؟

این روزها افراد زیادی به گیاه خواری رو می‌آورند و از خوردن گوشت اجتناب می‌کنند؛ اما آیا رژیم گیاه خواری می‌تواند باعث افزایش عمر انسان شود؟

در یک دهه اخیر سبک زندگی گیاه خواری به عنوان راه حل بسیاری از مشکلات بشر عنوان شده است. آیا گیاه خواری می‌تواند روی وضعیت پیر شدن فرد نیز تاثیر بگذارد؟ آیا افراد گیاه خوار بیشتر از سایر انسان‌ ها عمر می‌کنند؟

تاثیر رژیم گیاه خواری در افزایش عمر انسان

سبک زندگی ویگن

هیچ رژیمی نمی‌تواند جلوی فرآيند پیر شدن را بگیرد. هرچند که ثابت شده برخی تغییرها در سبک زندگی می‌تواند به جلوگیری از بیمار شدن و سالم ماندن برای مدت بیشتر کمک کنند. در رابطه با رژیم گیاه خواری نیز، شرایط بستگی به غذاها و مواد موجود در رژیم شما دارد.

رژیم گیاه خواری

در رژیم گیاه خواری شما نمی‌توانید غذاهای گرفته شده از حیوانات شامل گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ را بخورید. برخی از افراد گیاه‌خوار حتی عسل نیز نمی‌خورند؛ زیرا به نوعی محصول یک جانور زنده به حساب مي‌آید. همچنین وقتی گیاه خواری را به عنوان یک سبک زندگی انتخاب می‌کنید، باید در انتخاب محصولات زیادی از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس و … تجدید نظر کنید.

البته زندگی گیاه خواری به معنی محدود شدن به سبزیجات و میوه نیست؛ زیرا شما می‌توانید نسخه گیاهی هر غذایی از سوشی گرفته تا برگر را پیدا کنید. با این همه زحمت، آیا رژیم گیاه خواری سبب افزایش عمر انسان می‌شود؟ Brooke Jacob، متخصص تغذیه مرکز ChristianaCare بر این باور است که رژیم گیاه خواری می‌تواند احتمال مبتلا شدن به برخی مشکلات پزشکی مهم همچون بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو، برخی از انواع سرطان و چاقی را کاهش دهد.

رژیم گیاه خواری افزایش عمر انسان

با توجه به ظرفیت کاهش بیماری در این رژیم غذایی، تعجبی ندارد که برخی از طرفداران آن بیشتر عمر می‌کند. هرچند که هنوز تحقیقات علمی بیشتری باید در این رابطه انجام شود. پیشتر مقاله‌ای در مجله JAMA Internal Medicine Journal منتشر شده بود که ادعا می‌کرد گیاه خواران نسبت به دیگر افراد تا ۹ درصد کمتر در خطر مرگ از دلایل گوناگون قرار دارند. مقاله‌ دیگری نیز در همین مجله این عدد را ۱۲ درصد عنوان کرده بود.

هرچند که مقاله منتشر شده در مجله American Journal of Clinical Nutrition به این نتیجه نرسید. به باور نویسندگان مقاله اگرچه رژیم گیاه خواری می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک را کاهش دهد، اما لزوما نمی‌توان گفت که باعث افزایش طول عمر انسان می‌شود.

دلایل عمر بالای برخی گیاه خوارها

به طور کلی به نظر می‌رسد که دلایلی برای افزایش عمر افراد طرفداران رژیم گیاه خواری نسبت به بقیه افراد جامعه وجود دارد. افراد گیاه خوار معمولا بیشتر ورزش می‌کنند، به اندازه کافی آب می‌خورند و ترجیح می‌دهند غذاهای فراوری شده کمتر مصرف کنند. همچنین مهم‌ترین مسئله در رابطه با تغذیه و طول عمر بیشتر، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است که در آن نیازهای بدن تامین شود.

رژیم گیاه خواری افزایش عمر انسان

افراد گیاه خوار به این مسئله اهمیت می‌دهند و تلاش می‌کنند همزمان با حفظ کردن تنوع غذایی، نیاز بدن به ویتامین‌ دی، ویتامین ب ۱۲، آهن و کلسیم را تامین کنند. سالم ماندن و افزایش طول عمر انسان به متغیرهای زیادی وابسته است و به همین خاطر نمی‌توان به راحتی تاثیر رژیم گیاه خواری بر این موضوع را ثابت کرد.

هرچند که روی هم رفته رو آوردن به رژیم گیاه خواری، ورزش کردن و توجه به مواد مورد نیاز بدن می‌تواند زندگی سالم‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد و کمتر مجبور باشید با بیماری‌های مختلف سر و کله بزنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*